پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حذف بخش هایی از سریال ضد صهیونیستی " آیریلیک " در ترکیه

پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 72209
سلجوق چوپان اوغلو تهیه کننده سریال ضداسرائیلی " وداع " ( آیریلیک ) از حذف بخش هایی از قسمت دوم این سریال توسط شبکه تلویزیونی " تی آرتی " ترکیه خبر داد.


چندی پیش، وزیر امور خارجه اسرائیل، سفیر ترکیه در تل آویو را برای ادای توضیح درباره پخش این سریال تلویزیونی درباره کشتار وحشیانه کوکان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل، فراخوانده بود.


این سریال که " وداع: فلسطین در عشق و در جنگ " نام دارد، حکایت عشقی است که میان قهرمانان فلسطینی داستان در خلال تجاوز وحشیانه رژیم اسرائیل به نوار غزه، در می گیرد.


سلجوق چوپان اوغلو در گفتگو با روزنامه ملیت ترکیه گفت: " هر شبکه ای قوانین پخش و نظارت کیفی خود را دارد و ما درخصوص حذف این بخش ها اعتراضی نداریم "


چوپان اوغلو همچنین ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص " یهودستیزانه " بودن داستان این سریال تلویزیونی را رد کرد.


وزارت امور خارجه اسرائیل چندی پیش با صدور بیانیه ای، مراتب خشم و نگرانی خود را از پخش این سریال در شبکه رسمی تلویزیون ترکیه را که " نفرت مخاطبان از اسرائیل را برمی انگیزد "، اعلام کرده بود.


چوپان اوغلو همچنین از حذف بخش هایی از قسمت دوم این سریال که در آن کشتار جمعی از فلسطینیان که چشم بندهایی بر چشم دارند، ترسیم شده است، خبر داد.


قسمت نخست این سریال که هم اکنون در پایگاه اینترنتی " یوتیوب " در معرض دید عموم قرار دارد، کشتار وحشیانه کودکان فلسطینی به دست نیروهای ارتش اسرائیل را به تصویر کشیده است.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *