جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

ترکمنستان به ایران آرد هدیه داد!

پنجشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 160672
طي مراسمي با حضور معاون برنامه‌ريزي استاندار خراسان رضوي يك هزار تن آرد اهدايي رئيس جمهور تركمنستان به مناسبت عيد نوروز تحويل ايران شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از استانداري خراسان رضوي، عباس نياوند در اين مراسم اظهار داشت: ايران و تركمنستان از گذشته روابط اقتصادي مناسبي با يكديگر داشته‌اند كه بايد در جهت تقويت و توسعه اين مناسبات برنامه‌ريزي شود. 

وي با اشاره به اشتراكات غني فرهنگي ميان دو كشور گفت: دين مبين اسلام و زبان فارسي مهم‌ترين نقاط اشتراك بين ايران و تركمنستان است كه بايد از اين دو اشتراك فرهنگي به نحو احسن استفاده كرد. 

نياوند گفت: بر اساس آموزه‌هاي ديني، ما خواهان استقلال، آزادي و آباداني براي همگان به خصوص همسايگانمان هستيم كه اين استقلال و آباداني در روند مناسبت‌هاي تاثير مثبت دارد. 

وي تصريح كرد: توسعه مناسبات در همه زمينه ها با كشورهاي همسايه با روي كار آمدن دولت نهم و استمرار آن در دولت دهم رو به افزايش است كه اين به عنوان يك سياست كلي دنبال مي‌شود. 

توگا لاگوف سركنسول تركمنستان در مشهد نيز با تبريك عيد نوروز اظهار داشت: از سال ۲۰۱۰ ميلادي، نوروز به عنوان يك عيد ثبت جهاني شده كه اين امر نقطه عطفي براي تمامي كشورهايي است كه نوروز را پاس مي‌دارند.
وي افزود: يكي از اولويت‌هاي سياست خارجي ما در تركمنستان توسعه روابط همه جانبه سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي با كشور ايران است و ما خواهان رفاه، آسايش و امنيت براي هر دو ملت هستيم. 

سركنسول تركمنستان گفت: رئيس جمهور تركمنستان به مناسبت عيد نوروز و تعميق بيش از پيش روابط با جمهوري اسلامي ايران يك هزارتن آرد به دولت و ملت ايران هديه داده است. 

اين محموله از طريق حمل و نقل ريلي و توسط گمركات استان تحويل مقامات ايراني گرديد. 

در اين مراسم مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه پنج كشور، ناظر گمركات استان، مديركل راه آهن خراسان و تعدادي از مقامات ايران و تركمنستان حضور داشتند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
حداقل آرد رو حلوا می کردند هدیه می دادند.