شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

تضاد ادعای آمانو و عملکرد آژانس برابر ایران

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 424877
مدیر کل آژانس بین‌المللی هسته‌ای در سخنانی خلاف رویکرد فعلی این سازمان به ویژه در زمینه برنامه هسته‌ای ایران از آمادگی برای کمک به کشورهای مختلف و ارائه فناوری‌های هسته‌ای کشورها سخن گفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی هسته‌ای امروز (چهارشنبه) در دیدار با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه و وزیر امور زیست محیطی این کشور مدعی همکاری این سازمان بین المللی در کمک به کشورهای خواهان انرژی هسته‌ای صلح آمیز شد.

بر اساس این گزارش، آمانو که برای دیداری ۲ روزه از فرانسه و نشست با مقام‌های عالی رتبه این کشور در پاریس به سر می‌برد، در ملاقات با مقام‌های ارشد فرانسوی گفت: «هرکشوری در حق برخورداری از انرژی هسته‌ای مستقل است و می‌تواند به دلخواه انرژی هسته‌‌ای را به چرخه مختلط انرژی‌های موجود خود وارد کند.»

آمانو در بخشی دیگر از سخنان قابل تاملش با توجه به عناد بیش از یک دهه‌آی با برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و ده‌ها ادعای غیر موجه، تلاش برای شبه افکنی در این زمینه و همچنین وارد کردن تصمیم‌های سیاسی در پرونده هسته‌ای ایران و موارد دیگر گفت: «وظیفه ما کمک به کشورهای خواهان انرژی هسته‌ای و به کارگیری این فن‌آوری به صورت امن، ایمن و سازگار با محیط زیست است.»

آمانو همچنین در دیدار با مقام‌های ارشد فرانسوی درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ و نیز اجرای پادمان‌های نظارتی آژانس بین المللی هسته‌ای در ایران به رایزنی پرداخت.

مدیر کل آژانس بین المللی هسته‌ای همچنین امروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه خواهان بازرسی کامل از مکان‌های نظامی ایران شده بود. (جزئیات بیشتر)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *