پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وزیری که شهر را به هم ریخت +سند

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 424372
مرد شماره یک ورزش با متهم کردن رسانه‌ها به جو گیری برای تمدید قرارداد کی‌روش و بدون اعتنا به اقبال عمومی به وی، با بکار بردن عباراتی غیر محترمانه سرمربی تیم ملی را یک لمپن وارداتی خواند!
به گزارش جهان به نقل از مشرق، پس از چند هفته کش و قوس بر سر ماندن یا نماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی، کم کم همه به این نتیجه رسیده بودند که اختلافات با امضای تفاهمنامه سه جانبه بین وزارت ورزش، فدراسیون و کی روش رفع شده و با حل مشکل مالیاتی وی این مربی با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

پرتغالی هم با گرفتن تضمین کافی با مدیران فدراسیون برای بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های تیم ملی جلساتی برگزار کرد و همه چیز به خوبی و خوشی داشت به پیش می رفت که ناگهان شهر دوباره شلوغ شد. وزیر ورزش جلسه ای با مربیان و پیشکسوتان برگزار کرد و انتقاداتی را از شرایط بد فوتبال ایران مطرح کرد و بدون اینکه نامی از کی‌روش ببرد کدهایی واضح داد و با بکار بردن عبارت «لمپنیسم وارداتی» صحبت از مربی بیگانه ای به میان آورد که کارفرمای فدراسیون شده و مردم و ورزش ما را با رفتارش تحقیر می کند.

گودرزی اسمی از کی روش نیاورد، اما انتقادات شدیدش بازهم فدراسیون و مربی تیم ملی را به نقطه آغاز اختلافات بازگرداند تا داستان با ابهام فراوان همچنان ادامه داشته باشد.

وی بارها گفت در «جزئیات فوتبال» دخالت نمی‌کند؛ اما بارها گفت جوگیری رسانه‌ها باعث شد که فدراسیون برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش زیر فشار قرار بگیرد.

این استاد تمام دانشگاه از جو زده شدن همه «ما» بعد از ۲ باخت و یک تساوی در جام‌جهانی و شادی مدم در خیابان ها پس از بازی غرورآفرین مقابل آرژانتین گفت، اما از این حرف نزد که چگونه خودش بعد از تساوی برابر نیجریه و باخت برابر آرژانتین در ۲ پیام جداگانه از ملی‌پوشان ایران به خاطر عملکردشان تشکر کرد و چرا ساعت ۴ صبح خواب را بر خودش و همکارانش حرام کرد و برای استقبال از ملی‌پوشان به فرودگاه امام (ره) آمد و بر گردن کی‌روش و شاگردانش، حمایل پرچم ایران انداخت؟

محمود گودرزی در آن جلسه که منتخبی از منتقدین کی روش در آن حضور داشتند، مدام تاکید می‌کرد نمی‌خواهد در مسائل فوتبال دخالت کند و نظرهایش برای فدراسیون تنها «مشورتی» است اما از این گفت که «ما پیشنهادهای خوبی از مربیان زبده جهان داشتیم و خیلی‌ها می‌توانستند تیم‌ملی ایران را هدایت کنند اما این جوی که ایجاد شد، مانع کارمان بود».

با این حال وزیر ورزشی ورزش به این سوال جواب نداد که اسم این مربیان «زبده» چه بوده و اصلا چطور این مربیان «زبده» حاضر شده‌اند خودشان پیش‌قدم شوند و به فوتبال ما پیشنهاد بدهند؟

این پیشکسوت کشتی از جوی گلایه کرد که بعد از بازی با آرژانتین در رسانه‌ها ایجاد شده بود. گودرزی از این انتقاد کرد که چرا بعد از باخت به آرژانتین همه گفته‌اند «به‌به، چه باخت شرافتمندانه‌ای برابر آرژانتین داشتیم» و جالب اینکه یکی از همکاران رده بالایش در دولت بازی ایران برابر آرژانتین را «مایه مباهات هر ایرانی» خوانده بود!

گودرزی درخواست ملی‌پوشان برای حفظ کی‌روش را نتیجه یک «هماهنگی از قبل برنامه‌ریزی‌ شده» خوانده، آن هم در شرایطی که یکی از بی‌اخلاقی‌های همیشگی ورزش ایران مصاحبه ورزشکاران علیه مربیان بعد از پایان هر تورنمنتی است اما مشخص نیست چرا وزیر ورزش به جای استقبال از این مساله با مزاح درباره آن صحبت کرده است؟

به گزارش مشرق، گودرزی که به کی‌روش و تیمش می تازد و می گوید مگر در جام جهانی چکار کرده‌اند و عملکردشان با گذشته چه فرقی داشته و تازه در رنکینگ فیفا سقوط کرده اند، سال گذشته حرف های کاملا متفاوتی را می زد. در گزارش زیر برخی اظهارات، مصاحبه ها و گفتگوهای وزیر در خصوص تیم ملی و شخص کی روش را آورده ایم و قضاوت را بر عهده مخاطبین قرار می دهیم:

هنوز مردم از یاد نبرده اند پس از قرعه کشی جام جهانی و همگروهی با قدرت هایی چون آرژانتین، نیجریه و بوسنی، گودرزی در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرد ایران آبرومندانه بازی کند کافی است.
 

۱۲ بهمن ۹۲؛ نشست صمیمانه گودرزی با فوتبالی ها
گودرزی: اولویت همه ما حمایت از تیم ملی است

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: اولویت همه ما حمایت از تیم ملی است. همه باشگاه ها موظفند بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار دهند. حتی تیم هایی که زیر مجموعه ما هستند را اجبار می کنیم بازیکنانشان را در اختیار قرار دهند.

وی به باشگاه استقلال و احتمال شکایت از کی روش هم اشاره کرد و گفت: توصیه می کنم محیط ورزش آرام باشد و همه در جهت آرام سازی آن تلاش کنند. رسانه ها هم باید از انتقال بخشی از حرف ها پرهیز کنند و به آرام شدن فضای ورزش کمک کنند. بنده شکایت بیرون از مرزها را نمی پسندم. استقلال و پرسپولیس که متعلق به دولت هستند باید در راستای تیم ملی حرکت کنند و غیر از این باشد، برخورد خواهیم کرد.


گودرزی در آن ایام مخالف کی‌روش نبود و همین که ایران می توانست زیر ۴،۵ گل از نیجریه و آرژانتین بخورد، راضی بود و به حمایت همه جانبه از تیم ملی تاکید ویژه ای داشت.

۲۲ اردیبهشت ۹۳؛ همایش همبستگی در حمایت از تیم ملی فوتبال
از حواشی بپرهیزیم/ همه باید روی موفقیت تیم ملی متمرکز شویم

وزیر ورزش و جوانان گفت: رسانه ها به ویژه رسانه ملی در طول برگزاری جام جهانی باید توجه ویژه ای به تیم ملی فوتبال داشته باشند و از حواشی پرهیز شود. در این مدت کوتاه تا جام جهانی، تمرکز تمامی رسانه‌ها باید روی تیم ملی فوتبال‌ کشورمان باشد و از پرداختن به حواشی که باعث سرخوردگی و یأس می‌شود، پرهیز کنند چرا که افکار منفی بر عملکرد بازیکنان مان تأثیر خواهد گذاشت.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها گفت: گاهی دیده می‌شود حاشیه‌هایی که چندان هم جذاب نیستند از سوی برخی از رسانه‌ها منعکس می‌شوند که خیلی هم زیبنده نیست. فکر می کنم در شرایط فعلی جایی هم ندارند.
گودرزی در پایان تصریح کرد: برای ورزشکاران‌مان آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم با سعه صدر این فشارها را تاب بیاورند. مطمئن و امیدوارم در همین سالن جشن توفیق برای این عزیزان خواهیم گرفت.


به گزارش مشرق، زمان گذشت و ایران به جام جهانی رسید و بازی ها آغاز شد. بعد از بازی اول ایران که با تساوی بدون گل مقابل نیجریه همراه شد، سیل پیام های تبریک سرازیر شد و یکی از این پیام ها مربوط به وزیر بود:

۲۷ خرداد ۹۳؛ پس از تساوی ایران و نیجریه
جلوی نیجریه خوب بازی کردیم

وزیر ورزش گفت: «تیم ملی ایران در کنار بازی خوب خود، نمایشی از اخلاق و جوانمردی ورزش ایران را به نمایش گذاشت. هم دولت و هم وزارت ورزش و جوانان در کنار مردم ایران خواستار نمایش جوانمردانه تیم ملی مقابل آن حریف نامدار هستند. بنده از همین جا از فرصت استفاده کنم و به اعضای تیم ملی آرژانتین می‌گویم شخصیت بالای ایرانیان را در احترام به حریف و مردم جهان در روز مسابقه در قامت جوانان برومند تیم ملی ایران خواهید دید.» تا این لحظه عملکرد ایران از نظر وزیر ورزش عالی بوده است.

بازی دوم از راه رسید؛ بازی تاریخی با آرژانتین. ایران فوق العاده بازی کرد و اگر لطف داور به آرژانتینی ها نبود، ایران حداقل یک امتیاز از این مسابقه می گرفت.

۳۱ خرداد ۹۳؛ پس از شکست ایران برابر آرژانتین
قابل تحسین بودید

وزیر ورزش پس از این بازی هم سریعا به ملی پوش ها چنین پیغامی داد: «بازی در مقابل یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان فرصتی حرفه‌ای را برای فوتبال ایران فراهم کرد و به رغم نتیجه، فرهنگ، اخلاق و توان بالای تیم ملی ایران برای علاقمندان به این رشته قابل تحسین است. تیم ملی ایران شانس صعود از گروه F جام جهانی را همچنان دارد و امیدوارم این اتفاق خوب برای مردم و فوتبال ایران صورت بگیرد.»


ارنج کی‌روش هوشمندانه بود

ایران در آخرین بازی به بوسنی باخت و وزیر ورزش چیزی نگفت. اما در روز بازگشت تیم ملی به ایران، گودرزی به فرودگاه رفت و حلقه گل به گردن بازیکنان انداخت. او سپس در سخنرانی اش رو به ملی پوش ها گفت: «بسیار مشعوف هستیم از ارائه بازی‌های قدرتمندانه شما. همان طور که مردم عزیزمان دیدند کار بسیار ارزشمند شما کما اینکه درخواست عموم مردم در قبل هم همین بود را دیدند. مردم می‌خواستند فارغ از نتیجه برد و باخت، بازی‌هایی با مهارت بالا و در حد استاندارد را ارائه کنید و همین طور نمایش اخلاقی خوبی در جام جهانی داشته باشید. معتقدم فوتبالیست‌های خوب ما برنده اخلاق شدند و هیچ گونه حرکت غیر متعارفی از آن‌ها مشاهده نکردیم. از این بابت من خوشحالم و به فرزندان رشید و غیور و بافرهنگ ایرانی تبریک می‌گویم و از این بابت خوشحالم.»

وزیر ورزش حتی از کی‌روش تعریف و تمجید کرد: «ارنج هوشمندانه سرمربی تیم که توانستند مقابل قدرت‌های بزرگ فوتبال جهان به نحوی باشند که بتوانیم سربلند باشیم را سپاسگزارم.»


۶ تیر ۹۳ (خبرگزاری ایسنا)
گودرزی:از ماندن کی‌روش استقبال می کنیم

چند روز بعد دوباره وزیر ورزش درباره تیم ملی حرف زد. او گفت: «تیم ملی ایران بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت. البته اشکالاتی هم وجود داشت که امیدوارم در دوره‌های آینده با استفاده از نیروهای قوی تر و علمی‌تر این مشکلات مرتفع شود.»
او درباره تمدید قرارداد کروش گفت: «او در کارش موفق بود و ما از ماندنش در تیم ملی ایران استقبال می‌کنیم.»


۸ تیر ۹۳ (مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان):
با این لیگ نباید انتظاری بیشتر داشت

و اما یکی از جالب ترین اظهارات وزیر ورزش، این اظهاراتش بود: «نمی توان با لیگ هایی در این کیفیت انتظاری بیشتر از نتیجه حاصل شده داشت.» حرف های او کاملا مشخص است. وزیر حتی گفت: «آن چه که امروزه در جامعه مطرح شده نوع بازی ایران است که کسب وجهه کرده و فرزندان ما فارغ از نتیجه، تلاش کردند تا بازی خوبی ارائه دهند.»


پس از فروکش کردن تب جام جهانی و مذاکرات طولانی فدراسیون و کی روش بر سر تمدید قرارداد، لحن وزیر هم تغییر کرد و تناقض در اظهارات وی مشهود شد.

۲شهریور ۹۳ (خبرگزاری نسیم):
باخت شرافتمندانه و غیرشرافتمندانه نداریم

زمانی که برای استقبال از تیم‌ملی فوتبال به فرودگاه رفتم اولین نفر با من دست داد و گفت کی‌روش را نگه دارید. به همین ترتیب تا نفر آخر هم همین جمله را تکرار کردند و متوجه شدم هماهنگی خوبی در این مورد وجود دارد و هرکسی آن را ایجاد کرده، درایت داشته است. از روزهای قبل هم در رپرتاژها جمله کی‌روش را نگه‌دار را می‌دیدم. همه می‌گفتند به‌به به این بازی و به‌به به این باخت شرافتمندانه و حتی به خاطر آن شکست به خیابان‌ها هم آمدند. رسیدیم به اینجا که باید شاکر باشیم چقدر خوب می‌بازیم. اگر دوره‌های قبل را ببینیم فرقی نمی‌کند. هیچ فرقی نکرده‌ایم و همان عملکرد را داشتیم. شکست شرافتمندانه و غیرشرافتمندانه ندارد. هرجوری که خودمان را به جام‌جهانی برسانیم بازهم دو باخت و یک مساوی در کارنامه ما ثبت شده است. این نگاه غلط است و باید مبنای تحلیل‌ها کارشناسی و دقیق باشد. اگر با حفظ یک فرد منافع ملی حفظ می‌شود باید برای ماندنش پول خرج کنیم. به عنوان مشاور به فدراسیون گفتم اجازه ندارید هر شرایطی را قبول کنید. ضمن حفظ منافع،‌ شأن و منزلت خودمان نباید اجازه بدهیم مربی رییس فدراسیون شود و خودش قرارداد هتل را امضا کند. این موضوع تهدیدی برای رییس فدراسیون است. وزارت ورزش به هیچ‌وجه این هزینه را نخواهد پذیرفت و به فدراسیون هم گفته‌ایم که پول کی‌روش را باید خودشان بدهند.


به گزارش مشرق، پس از قطعی شدن ماندن کی روش در تیم ملی و آماده کردن تیم برای جام ملتهای آسیا، وزارت ورزش دوباره ساز حمایت از تیم را کوک کرد و با دادن پاداش قبل از اعزام تیم و حل مشکل سربازی برخی مشمولان تیم ملی، ظاهراً بر اختلافات قبلی خط بطلان کشید.


اما این ظاهر قضیه بود چرا که مرور اتفاقات یک سال اخیر میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، نشان می‌دهد که این دو بعد از جام‌جهانی راهشان را از هم جدا کرده‌اند. وزارت ورزش و جوانان و شخص محمود گودرزی بعد از تعامل چند ماهه با علی کفاشیان و مجموعه‌اش متوجه می‌شود که نمی‌تواند با وضعیت فعلی به همکاری با این نهاد بپردازد و برای همین هم به فدراسیون و رئیسش بی‌محلی می‌کند. تا جایی که علی‌کفاشیان در روزهای آخر سال می‌گوید، وزیر را در چند ماه پیش تنها در مراسم ختم مادرش دیده و گودرزی حتی پاسخ تلفن‌های او را هم نمی‌دهد و حتی او را به نشست رؤسای فدراسیون‌ها هم دعوت نمی‌کند.
حمایت های وزارت ورزش تا پایان مرحله گروهی جام ملتهای آسیا ادامه داشت و حتی پیام تبریک هم صادر شد:

۲۹ دی ۹۳ (مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان):

صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، با امتیازات کامل و بدون حتی یک گل خورده، نویدبخش پیروزی های بزرگتر است.

ضمن تبریک این پیروزی ها و خدا قوت به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی، آرزو می کند موفقیت‌های تیم ملی ادامه داشته باشد و دل هزاران ایرانی در استرالیا و میلیون ها طرفدار در ایران و سایر نقاط جهان، بیش از این شاد شود.


اما پس از حذف دراماتیک تیم ملی در جام ملتهای آسیا دوباره چماق انتقاد وزارت ورزش و شخص گودرزی بر سر تیم ملی و کی روش فرود آمد:

۷ بهمن ۹۳ (خبرگزاری مهر):
تیم برتر تحت تاثیر داور نیست

به نظرم سطح فوتبال ما همین است. به نظر شما داور کجا می‌تواند در یک بازی اعمال نظر کند؛ جایی که تیم برتر و یا همسطح حریفش باشد. اگر تیم برتر باشد که تحت تاثیر قضاوت داور قرار نمی‌گیرد. حالا باید منتظر نظر کارشناسان باشیم.به گزارش مشرق، پس از جام ملتهای آسیا و بازگشت تیم ملی از استرالیا یک استقبال بی نظیر از تیم حذف شده صورت گرفت و مردم در نظرسنجی های مختلف با درصد بالایی خواهان ماندن کی روش در تیم ملی شدند، اما برخی منتقدین این نظرسنجی ها را ساختگی خواندند و خواستار رفتن کی روش شدند.

اما نکته جالب رفتار متناقض وزارت ورزش و در رأس آن شخص وزیر بود که پس از جلسه سه جانبه کی روش، حسنی خو نماینده وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال که منجر به ماندن کی روش در تیم ملی شد، در یک جلسه که منتخبی از منتقدین کی روش در آن حضور داشتند، گودرزی به شدت علیه کی روش تاخت و همه را در بهت فرو برد.

۱۶اردیبهشت ۹۴ (خبرگزاری ایرنا):
لمپنیسم وارداتی داریم

تحقیر نیز نمونه‌ای از لمپنیسم است اما از نوع وارداتی. انسان‌ها با هم تفاوتی ندارند و فقط ممکن است یقه آنان با هم فرق داشته باشد، فردی مثل من باشد و فرد دیگری یقه‌اش باز باشد یا دیگری که از کراوات استفاده می‌کند. (متن کامل صحبت های محمود گودرزی را در اینجا بخوانید)


به گزارش مشرق، وزیر ورزش روز بعد از جلسه جنجالی، وقتی که به جمع اهالی والیبال هم رفت نتوانست جلوی خودش را بگیرد و به کی‌روش کنایه نزند. او که در مراسم رونمایی از تندیس آب شرکت کرده بود، در بخشی از حرف هایش گفت: «سایر مربیان ملی ما باید از کواچ یاد بگیرند و از او الگوبرداری کنند. الگوهایی که خوش اخلاق باشند، حاشیه نداشته باشند، متین و با وقار باشند. مثل مربی تیم ملی والیبال.»
گرچه می توان این طور برداشت کرد که منظور وزیر همه مربیان ملی بوده، اما در شرایطی که مربیان تیم های ملی در هیچ رشته ای جز فوتبال طی چند ماه اخیر حاشیه نداشته اند، به سختی می توان باور کرد که منظور وزیر ورزش، شخصی غیر از کی‌روش بوده است!

۱۸ اردیبهشت ۹۴ (خبرگزاری فارس):

مگر کسی باید از وضعیت فعلی فوتبال دفاع کند؟ واقعا آیا وضعیت فوتبال ما خوب است؟ چه کسی را می‌توانید پیدا کنید که بگوید وضعیت امروز فوتبال ما وضعیت مناسبی دارد؟ من صراحتا می‌گویم هیچ کسی از وضعیت فعلی فوتبال رضایت کامل ندارد و من هم ناراضی هستم.
به گزارش مشرق، همان گونه که متوجه شدید صحبت های تند وزیر ورزش چیز تازه ای نیست و او بارها و بارها علیه کی‌روش موضع گیری کرده است. اما سوال اینجاست که اگر وزارت ورزش علاقه ای به ادامه فعالیت وی در ایران نداشت، چرا در جلسه تمدید قرارداد با وی نماینده فرستاد؟!

آیا حسنی خو نماینده وزارت ورزش بوده یا همانطور که همان موقع می‌ گفتند او از طرف دولت برای عقد قرارداد در جلسات حضور دارد حتی اگر چنین باشد، باز هم حرف های وزیر ورزش تعجب برانگیز است چرا که حتی اگر تمدید قرارداد کی‌روش برخلاف میل او بود او باید کمی خود دارتر صحبت می‌ کرد.

البته گودرزی با یک جمله نشان داد نقشی در این انتخاب نداشته است: «مسولی هستم که کلاهش پشمی ندارد.» او قبل از این جمله گفت: «چه فرقی با جام جهانی های قبل کردیم؟ گل زده ما کمتر شده و در فیفا هم ۶ رده سقوط کرده‌ایم. وقتی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم همین رسانه‌ها اکثرا مرا محکوم کردند. من به عنوان یک شهروند این صحبت‌ها را کردم نه مقام مسئول. مسئولی که کلاهش پشم ندارد!»

قابل نقدترین بخش صحبت‌های وزیر جایی است که محبوبیت کی‌روش و حمایت مردم از او را نقطه ضعف سرمربی تیم ملی می‌داند. کی‌روش مربی پرایرادی است و مثل هر مربی دیگری نقدهای بسیاری به عملکرد و به ویژه شخصیت او وارد است، اما اگر کی‌روش یک امتیاز بزرگ داشته باشد اقبالی است که امروز پشت سر اوست. این که مردم از تیم ملی حمایت می‌کنند یک سرمایه حسرت‌برانگیز است که هر مربی، هر فدراسیون و هر دستگاه ورزشی در دنیا برای فوتبال و تیم‌ملی‌اش آرزو می‌کند.

وزیری که با اظهارات جنجالی و متناقض شهر را به هم ریخت +سندامروز اگر مربی دیگری بیاوریم باید ماه‌ها وقت و میلیاردها تومان پول صرف کنیم تا شاید، شاید بتوانیم نظر مثبت مردم را که صاحبان اصلی تیم ملی هستند برای آن جلب کنیم. این که چون فکر می‌کنیم سرمربی ما بیش از حد مقتدر است و چون گمان می‌کنیم بخشی از این اقتدار ناشی از محبوبیت ملی اوست پس باید این محبوبیت را به چالش کشید، از رفتارهای منحصر به فردی است که بعید است از هیچ مدیر منصف و دوراندیشی سر بزند.

وزیر ورزش ایران که در هفته‌های گذشته همه پتانسیل و امکانات‌اش را خرج این کرده که سرمربی قابل اعتماد تیم‌ملی را نگه دارد و مانع از اعتراضات هواداران در سراسر کشور شود، امروز به راحتی موضعی کاملا متفاوت اتخاذ می‌کند و به کلی زیر میز بازی می‌زند.

مخالفت با کی‌روش، انتقاد از فدراسیون، یا آنچه آقای وزیر اسمش را مبارزه با فساد می‌گذارد همه در فضایی آرام و منطقی می‌تواند نتیجه بدهد و موجه باشد. اما با شیوه‌ای که محمود گودرزی در پیش گرفته، انگار به هیچ صراطی مستقیم نیست. کاش که آقای وزیر توضیح می داد که بالاخره چه در ذهنش می‌گذرد؟

به هر حال مرور این حرف ها نشان می دهد وزیر ورزش تازه بعد از یکسال فهمیده ایران در جام جهانی بازی های بدی انجام داده و در واقع هیچ کاری نکرده است! او چه در ایام جام جهانی و چه بعد از آن، از تیم ملی و کی‌روش تعریف می کرد اما به ناگهان همه چیز را فراموش کرد و تبدیل به منتقد شماره یک مربی پرتغالی پرتغالی شد. تغییر موضع ۱۸۰ درجه ای، معمای بزرگی است که هنوز کسی پاسخی برایش نیافته است. ای کاش وزیر کابینه دولت تدبیر و امید بر خلاف نظر مردم حرف نزند و ادبیاتی که بوی احترام از آن بلند نمی شود را بر زبان جاری نسازد.

کی روش هم اکنون به ترکیه رفته تا تدارک برپایی یک اردوی خوب را پیش از آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملتهای آسیای ۲۰۱۹ امارات، ببیند و همین که در پاسخ به اظهارات جنجالی وزیر واکنشی نداشت و گفت که به خاطر تماشای لیگ قهرمانان اروپا سرش شلوغ بوده و این صحبت ها را نشنیده است، نشان دهنده عزم جدی مرد پرتغالی برای موفقیت تیمش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *