جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

پاسخ‌ترکیه به خبرتعرض‌به یک خانواده‌سعودی

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 441779
مشاور نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که با بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد که هیچ تعرضی به خانواده سعودی در فرودگاه استانبول نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ترکی طه» مشاور نخست‌وزیر ترکیه، تعدی پلیس فرودگاه استانبول به یک خانواده سعودی را تکذیب کرد.

این نخستین واکنش رسمی ترکیه به اخبار منتشر شده درباره تعدی به یک خانواده سعودی در فرودگاه استانبول است.

با انتشار خبر مذکور، شبکه العربیه اعلام کرد که «عادل مراد» سفیر عربستان در ترکیه مامور پیگیری پرونده تعرض به یک شهروند سعودی و خانواده‌اش از سوی کارمندان فرودگاه استانبول و ضرب و شتم آنها شد.

عادل مرداد در این‌باره گفت: این مسئله با کنسولگری در استانبول بررسی و گزارش کاملی در این‌باره به سفارت ارائه خواهد شد. سپس اطلاعات لازم در اختیار مقامات ترکیه قرار خواهد گرفت تا کسانی را که جرمشان در این اقدام ثابت می‌شود، مجازات کنند.

اما مشاور نخست‌وزیر ترکیه با انتشار بیانیه‌ای گفت: من شخصا به فرودگاه استانبول رفتم و با مقامات این فرودگاه و رئیس پلیس آن، دیدار کردم و در جریان جزئیات این ماجرا قرار گرفتم. حتی فیلم ضبط شده دوربین‌های فرودگاه را نیز بررسی کردم.

وی افزود: در این فیلم دیده می‌شود که خانواده مذکور زمانی که به محل استقرار پلیس گذرنامه می‌رسد، به اعضای این خانواده توضیح داده می‌شود که کانتر مذکور مربوط به معلولان است اما جوان ۲۱ ساله‌ای که به نظر می‌رسید پسر زن میانسالی که با او همراه است، باشد، اصرار می‌ورزد که دقیقا از همان مکان وارد شود. پلیس به او تکرار می‌کند که به کانتر دیگری مراجعه کند اما این امر هیچ فایده‌ای ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: با وجود اشاره پلیس به تابلوی معلولان، و توضیح درباره اینکه افراد معلول در صف هستند، این جوان سعودی هیچ توجهی نکرد و به همین دلیل میان او و پلیس مشاجره شد و پلیس گذرنامه وی را به مرکز پلیس فرودگاه ارجاع داد. در این فیلم کاملا روشن است که به هیچ وجه به مادر این پسر، تعدی نشده و تنها میان پسر و کارمند فرودگاه درگیری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعودی اینقدر مدافع اتباع خود است که اگر کشوری به تبعه سعودی چپ نگاه کند باید جواب دهد
چند روز بیش نمیکنند که سه خانم ایرانی را در فرودگاه استانبول کتک زده دستگیر کرده به زندان بردند قربان دستگاه دیپلوماسی خودمان بروم یادم رفت آنقدر ظریف است که نمیرسد از آن انتقاد کرد!