پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

جزئیات درگیری خونین مسلحانه دلگان

سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 171274
ماجرای از آنجا شروع شد که دیروز ظهر تعدادی سارق مسلح به همراه یک ماشین پژو و یک موتور سیکلت هنگام سرقت یک طلافروشي در شهر گلمورتي مركز شهرستان دلگان با تماس يكي از شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ ، سارقان مسلح در محاصره ماموران انتظامی قرار می گیرند.

به گزارش  زاهدان پرس، سارقان مسلح که دستپاچه شده اند تلاش می کنند با تیراندازی به ماموران و عابران پیاده با ایجاد رعب و وحشت از صحنه بگریزند که در این هنگام فرمانده انتظامي شهرستان دلگان بلافاصله پس از با خبر شدن ماجرا و به علت نزدیکی به محل حادثه با رساندن خود به درگیری هدایت نیروهای انتظامی را شخصا برعهده می گیرد.

در ابتدا درگيري يک نفر از سارقان به هلاکت می رسد و سارقان با تیراندازی کور سبب مجروح شدن تعدادی از عابران می شو ند.

این در حالی است که در این تیراندازی سارقان حتی یک كودك يك ساله به نام «الناز داودي» و یکی از کارمندان اداره عشایری این شهرستان مجروح می شوند که برخی منابع خبری از وخیم بودن یکی از مجروحان این حادثه خبر داده اند.

در ادامه این در گیری فرمانده شجاع، وظيفه شناس و متعهد شهرستان دلگان سرهنگ «عليرضا همایي فصيح » و دو نفر از بسيجيان مجروح و به دليل جراحات وارده در بيمارستان به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

با این وجود ۳ نفر ديگر از سارقان که با زخمی و شهید کردن تعدادی از ماموران و مردم عادی موفق به فرار می شوند ؛ تحت تعقيب ماموران انتظامي و بسيجيان قرار مي گيرند که در اين تعقيب و گريز هر ۳ نفر به هلاکت مي رسند و از آنان تعداد سه قبضه سلاح کلاش و يک قبضه کلت کمري و يک دستگاه خودرو پژو به همراه يک دستگاه موتورسيکلت کشف و ضبط می شود.

نکته جالب در این حادثه این می باشد که شهرستان دلگان به علت نداشتن بيمارستان يا مركز درماني مجهز مجروحان حادثه براي مداوا به ايرانشهر در فاصله ۱۴۵ كيلومتري اين شهرستان اعزام می شوند.

همچنین منابع خبری آقایان «دخيل عباس محمدي»، «مجيد بامري» و كودك يك ساله به نام «الناز داودي» را به عنوان افراد عادی مجروح شده در این حادثه نام برده که حال يك نفرشان وخيم است.

در میان اسامی شهدا نیز نام «علي رضا بامري» فرمانده يكي از پايگاههاي بسيج دلگان و «فهيم دولت كردستاني» از نيروهاي پاسدار قرارگاه شهيد معمار شهرستان دلگان به چشم می خورد.

در همین حال دو نفر از سارقین نیز موفق به فرار شده اند که فرماندار شهر دلگان اعلام کرده است که یکی از سارقان فراری مجروح می باشد و تحقيقات در اين زمينه براي كشف ساير جزئيات، هويت سارقان و دستگيري افراد فراري ادامه دارد.

گفتنی است شهرستان دلگان در جنوب غربي سيستان و بلوچستان واقع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *