جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کاهش ۲۴ درصدی «قتل» در پایتخت

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 371579
معاون مبارزه با قتل پلیس آگاهی ناجا، از کاهش ۶ درصدی قتل در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: وقوع قتل‌ها در تهران بزرگ نیز طی این مدت ۲۴ درصد کاهش داشته است.
به گزارش جهان به نقل از اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ هادی مصطفایی در خصوص سهم استفاده از سلاح سرد در نزاع و درگیری، با تاکید بر اینکه تعداد قتل‌هایی که با سلاح سرد اتفاق افتاده، تغییری نکرده است، افزود: سهم استفاده از سلاح سرد در ۳ ماهه اول سال ۹۲ در کشور، ۳۳ درصد بوده که این رقم در سال ۹۳، به ۳۵ درصد رسیده است، بنابراین تعداد قتل هایی که طی ۳ ماهه گذشته در کشور با سلاح سرد اتفاق افتاده در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، تفاوت زیادی نداشته است.

وی در خصوص سهم استفاده از سلاح سرد در قتل های ۳ ماهه اول سال ۹۳ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل نیز، اظهار داشت: با وجود آنکه وقوع قتل در مجموع ۶ درصد کاهش دارد اما در تعداد قتل‌هایی که با سلاح سرد انجام شده تغییر چندانی مشاهده نمی‌شود، بنابراین درصد قتل با استفاده از سلاح سرد از ۳۳ درصد به ۳۵ درصد رسیده است.

به گفته مصطفایی، وقوع قتل در سایر روش‌ها همانند استفاده از سلاح گرم در کشور، کاهش داشته است.

وی یادآور شد: در سه ماهه اول امسال، وقوع قتل ۶ درصد در کشور کاهش داشته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد: وقوع قتل‌ها در تهران بزرگ نیز طی این مدت ۲۴ درصد کاهش داشته این در حالی است که سهم استفاده از سلاح سرد در سال ۹۲، ۵۳ درصد بوده که این رقم در مقایسه با سال ۹۳، به ۴۴ درصد رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *