جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

براندازي نشداين چهره ها بهتر جواب مي دهند

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 58377
کیهان:يك مقام سابق آمريكايي، همكاري افرادي از درون حاكميت ايران را لازمه پروژه «بي ثبات سازي» جمهوري اسلامي عنوان كرد پاول كرگ رابرت از چهره هاي نومحافظه كار و دستيار وزارت خزانه داري در دولت ريگان تاكيد كرد: بدون همراهي رجال سياسي و افرادي مهم از حاكميت ايران نمي توان به ادامه پروژه بي ثبات سازي اين كشور كمك كرد.
وي در مقاله اي در پايگاه خبري-تحليلي «كانتر پانچ» مي نويسد: چندين مقام برجسته در ايران مي خواهند در اتحاد با هم و همراه با واشنگتن قدرت را به دست آورند. هرچند كه اين افراد در انتخابات رياست جمهوري ايران شكست خوردند اما هنوز مغرورانه در پي قدرت مي باشند البته واشنگتن نيز در پي اين بوده است تا سياسيون جدا مانده از قدرت را حمايت نموده و با كمك آن ها دولت هاي مستقل همانند ايران را سرنگون نمايد. اين روشي است كه حتي در سودان نيز مشاهده گرديد.
وي افزود: بدون حضور افرادي مهم از حاكميت ايران رسانه هاي آمريكايي قادر به هدايت جريان هاي مخالف جمهوري اسلامي نمي باشند.
در همين حال محسن حيدريان از عناصر موسوم به «چپ هاي آمريكايي» طي مقاله اي، بر عدم امكان تداوم آشوب هاي خياباني تاكيد كرد و نوشت: اينك اين سياست ورزان هستند كه بايد در جست وجوي راه باشند و سرنوشت را نمي شود در خيابان ها رقم زد. در چنين فضايي است كه تلاش هاي مبتكرانه رفسنجاني و خاتمي، جهت و محتواي تهاجمي و چالشگرانه اي يافته كه در طول 30 سال گذشته بي سابقه است. رويكرد رفسنجاني اهميتي تاريخي دارد. بلافاصله پس از حركت نوآورانه و سنجيده رفسنجاني بود كه طرح خاتمي براي رفراندوم درباره مشروعيت دولت پيش كشيده شد.
اين مزدور سابق كا گ ب شوروي كه در روزگار حاكميت كمونيست ها مسافرت هايي هم به افغانستان داشت اما با فروپاشي بلوك شرق به جريان چپ هاي آمريكايي پيوست در سايت ايران امروز مي نويسد: اقدام رفسنجاني و خاتمي در راستاي ترجمه مجدد ]؟![ قانون اساسي براي باز تعريف آرايش قواست. مهم فرو ريختن اقتدار نظام و هموار كردن راه براي ريزش نيروهاست. اين شيوه اي براي تغيير حاكميت نظام است. تحقق پروژه تغييرات اساسي، نياز جدي به كمك بخش بينابيني حاكميت و روحانيون بيطرف دارد و ما از تغيير موضع هر شخصيت روحاني و غير روحاني براي تغيير در حاكميت حمايت مي كنيم.
وي اضافه كرد: محتواي حركت تازه، تغيير در ساختار حاكميت از طريق كسب اهرم هايي در بالا و پايين است. گام بعدي در يك فضاي آرام، كوشش در راه بازنويسي قانون اساسي و ديگر تغييرات ساختاري مسالمت آميز است.
وي خواستار استفاده از شيوه هاي به ظاهر مسالمت آميز براي محدود كردن اقتدار و اختيارات نظام شد تا واكنش برانگيز نباشد و منجر به راديكاليزه شدن فضا نشود.





نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *