جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

نوری: قلعه‌نویی باید برخی حقایق را بپذیرد

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 418171
پیشکسوت استقلال گفت: از همان ابتدا هم مخالف آمدن فروزان به استقلال بودم، چون او گلر شش دانگی نیست.
به گزارش جهان، محمد نوری در گفت‌وگو با فارس، در مورد شرایط این روزهای تیم استقلال گفت:‌ استقلال اصلاً‌ خوب بازی نمی‌کند هرچند که این تیم در نیم‌فصل اول شرایط بهتری داشت و فوتبال بهتری بازی می‌کرد اما در نیم‌فصل دوم فوتبال هم بازی نمی‌کند و بیشتر بردهای این تیم با شانس و شرایط تیمی که دارد رقم می‌خورد، البته من پیش‌بینی این روزها را کرده بودم چرا که کسی که سالیان سال فوتبال بازی کند شرایط را به خوبی می‌فهمد.

وی ادامه داد: استقلال از لحاظ جذب بازیکن نیز ضعیف عمل کرد. این تیم در ابتدای فصل یارگیری بدی انجام نداد اما برای نیم‌فصل دوم نتوانست بازیکنان مد نظرش را جذب کند و بازیکنانی گرفت که خیلی به کارش نیامدند به طور مثال میلاد نوری به این تیم آمد که نمی‌تواند بازی را برای استقلال در بیاورد.

نوری افزود:‌ حتی کرار نیز از لحاظ اخلاقی باعث شد تا استقلال لطمه بخورد و چون او هافبک طراح تیم است و جایگزینی هم ندارد در زمان محرومیتش نیز به گونه‌ای دیگر استقلال ضربه خورد. در حال حاضر هم که می‌بینید این بازیکن عراقی از لحاظ روحی و روانی مشکل دارد و نمی‌تواند فوتبال خودش را بازی کند.

پیشکسوت استقلال گفت: فکر می‌کنم به جز شرایط تیمی و عدم وجود بازیکنان خلاقی مثل جباری و مجیدی ایراد بزرگ استقلال این است که از لحاظ بدنی بازیکنان مشکل دارند. از دقیقه ۷۰ به بعد شرایط بدنی و رو به جلوی استقلال سخت می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین استقلال در دفاع نیز مشکلات بزرگی دارد که می‌توان به یارگیری‌ها در زمان ضربات ایستگاهی به آن اشاره کرد. این تیم با رفتن منتظری کارش در خط دفاع سخت شد ضمن اینکه صادقی نیز شرایط گذشته را ندارد و حنیف هم آماده نیست.

نوری در مورد حضور فروزان در دروازه استقلال گفت: از اول هم مخالف فروزان بودم چون او گلر شش‌دانگی نیست. بعد از رفتن رحمتی که او هم معایبی داشت اما نسبت به سایر دروازه‌بانان ایرانی بهتر بود، استقلال در درون دروازه نیز با مشکل مواجه شد. در حال حاضر فروزان به خاطر کوتاهی قدش نمی‌توان خیلی روی او حساب کرد. ضمن اینکه او در خروج‌ها نیز می‌ترسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده استقلال برای فصل جاری بسته شده است، یا خیر، گفت: استقلال شرایط قهرمانی را که از دست داد هیچ بلکه تجربه هم می‌گوید حتی سهمیه آسیایی هم نمی‌گیرد چرا که بازی‌های سختی در پیش دارد و بعید می‌دانم این اتفاق برای آبی‌ها بیفتد.

نوری یادآور شد: دو سه مصاحبه کردم که به امیر قلعه‌نویی برخورد،‌ گفته بودم کمک‌های او که اتفاقاً همه آنها از دوستانم هستم یا به امیر کمک نمی‌کنند و یا امیر از آنها کمک نمی‌گیرد ضمن اینکه قلعه‌نویی باید یک تمرین‌دهنده و یک بدنساز خوب نیز به استقلال اضافه می‌کرد و معتقدم که امیر امسال از نظر کمک ضعیف بود. شاید او از صحبت‌هایم ناراحت شود اما من وظیفه دارم که حقایق را بگویم. تیم ضعیف است و باید امیر حقایق را قبول کند.

بازیکن اسبق استقلال در مورد شرایط هوادران این تیم که این روزها با نگرانی و ناراحتی نتایج استقلال را دنبال می‌کنند، گفت: خدا را شاهد می‌گیرم هرچه داریم از هوادار است. جوز ورزشگاه‌های خالی را ببینید که چقدر بد است. مردم هم مشکل دارند و شرایطشان سخت است. با این وضعیت هوادار زجر می‌کشد و اگر هم دشنام می‌دهد به خاطر این است که به او فشار می‌آید. چون آنها واقعاً طرفدار هستند و دست خودشان نیست و من هم برایشان ناراحتم و امیدوارم حداقل حالا که استقلال فوتبال بازی نمی‌کند در چند بازی آینده نتیجه بگیرد.

وی تأکید کرد: فکر نمی‌کنم استقلال امسال هم سهمیه بگیرد، چون این تیم مشکلات زیاد دارد. از مشکل مدیریتی گرفته تا اشکالات فنی و ... بهترین مربی دنیا هم در هر تیمی باشد احتیاج به مشورت دارد و معتقدم که مشورت هیچ ایرادی ندارد.

نوری در مورد این اظهارنظر شاهرخ بیانی که استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد، گفت: شاهرخ را که اصلاً استقلالی نمی‌دانم، کسی که به پرسپولیس رفت دیگر استقلال نیست. هرچند که من می‌دانم چرا او این حرف‌ها را می‌زند.

وی تصریح کرد: مگر من نمی‌توانستم به پرسپولیس بروم. در سال ۷۴ عابدینی چندین بار از من خواست در ازای هر مبلغی که می‌خواهم به پرسپولیس بروم که گفتم پیراهنم را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم. او هم مرا ماچ کرد و به من گفت که تعصب و غیرت را معنا کردی.

هافبک دفاعی اسبق استقلال در مورد انتقاداتی که این روزها افشارزاده و قلعه‌نویی نسبت به هم در خصوص مسائل مالی و فنی می‌کنند، گفت: مسائل مالی را نمی‌دانم اما هر بار که ما شنیدیم گفتند پول نداریم و مشکل مالی داریم. ضمن اینکه ۹ ماه است به پیشکسوتان پول نداده‌اند البته مسائل مالی برای بازیکن به شدت اهمیت دارد.

وی افزود: معتقدم که غیر از دو سه بازیکن امیر هر بازیکنی که می‌خواست در اختیارش گذاشتند اما از سوی دیگر افشارزاده هم نمی‌توانست در مورد مسائل فوتبالی اظهارنظر کند و در این مورد حق را به امیر می‌دهم.

نوری تصریح کرد: افشارزاده گفته بود که استقلال مشکل فنی و کوچینگ دارد اما به نظر من او نمی‌تواند در این حوزه اظهارنظر کند چون در فوتبال نبوده است. در مورد فنی مدیرعامل نمی‌تواند دخالت کند. اگر هم یکی مثل عابدینی که او هم حق نداشت در مسائل فنی دخالت کند این کار را انجام می‌داد به خاطر این بود که خودش فوتبالی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قلعه نوعي آدم خودخواهي است كه همه چيز حتي استقلال را فداي اميال خود مي كند . وضع استقلال از هر زماني بدتر است اين تيم حتي چهارتا پاس صحيح نمي تواند بدهد چه رسد به يك بازي قابل قبول . جذب بازيكنان فقط بواسطه دلالي و پول به جيب زدن عده اي انجام مي گيرد. به بازيكناني كه ايشان جذب كرده اند نگاه كنيد كدام به درد استقلال بزرگ مي خورند. اما قطعا به درد منافع شخصي آقاي قلعه نوعي و دار و دسته اش مي خورند
بایداز این بازیکنان فقط چهاروپنج نفرنگه داره صادقی حنیف ابراهیمی کریمی فخرالدینی شهباززاده باجواناش بقیه بیرون
United States
هر کی صداقت و مدیریت نداشته باشد همین می شود از ان روزی که دنبال چلو کبابی ومثل او و دایی ها رفتند باید قید فوتبال را زد تک شغلی مختص دولت نیست باید تمرگز داشته باشیم