جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تبریک ایران در پی آزادی حصر آمرلی

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 378077
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن تبریک شکسته شدن محاصره شهر مقاوم آمرلی پس از حدود دو ماه محاصره ناجوانمردانه توسط تروریست ها به ملت بزرگ عراق، مرجعیت عظام، دولت و نیروهای مسلح این کشور، مقاومت مردم آمرلی را نماد رسوایی مدعیان حقوق بشر توصیف کرد.
به گزارش جهان به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، " مرضیه افخم " مقاومت آمرلی را نماد پیروزی ملت عراق در مقابله با تروریست های تکفیری - بعثی از یک سو و نماد رسوایی مدعیان حقوق بشر از سوی دیگر توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه شکسته شن محاصره آمرلی را تبریک گفت

وی افزود: سکوت دو ماهه کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر فاجعه محاصره دو ماهه هزاران شهروند بیگناه آمرلی، صداقت این مدعیان را بار دیگر در معرض قضاوت افکار عمومی جهان قرار داده است.

افخم، اظهار اطمینان داد پیروزی آمرلی، روح مقاومت را در عراق بیش از پیش تقویت خواهد کرد و پیروزی های بزرگتری را در مقابله با تروریسم بعثی – تکفیری و حامیان آنها رقم خواهد زد.

ارتش عراق دیروز در عملیات خود موفق شد به محاصره شهر آمرلی پایان دهد و شهر سلیمان بیک را هم کاملا تحت کنترل خود درآورد. نیروهای ارتش با کمک نیروهای مردمی با تلاش فراوان توانستند آمرلی و روستاهای اطراف آن را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند و محاطره آن را بشکنند.

ارتش عراق دیروز در عملیات خود موفق شد به محاصره شهر آمرلی پایان دهد

عملیات ارتش با کمک نیروهای هوایی از صبح روز یکشنبه آغاز شد.

در این حال ، قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح تاکید کرد : نیروهای مسلح پس از پاکسازی منطقه از تروریستها به مرکز آمرلی رسیده اند.

وی افزود: عملیات با حضور پیشقراولان ارتش و نیروهای مردمی آغاز شد تا روستاهای سر راه پاکسازی شوند . به گفته وی ابتدا روستاهای استان دیاله در ناحیه شمال و شرق منطقه العظیم آزاد شدند.قاسم عطا تاکید کرد : نیروهای مسلح از چند محور به تروریستها هجوم بردند و توانستند محاصره آمرلی و روستاهای اطراف را بشکنند و با پیروزی وارد این شهر شوند .

ارتش عراق دیروز در عملیات خود موفق شد به محاصره شهر آمرلی پایان دهد

در پی این پیروزی حیدر العبادی نخست وزیر منتخب عراق ضمن تبریک پیروزی های ارتش این کشور در منطقه آمرلی تاکید کرد : این پیروزی مقدمه آزاد سازی دیگر مناطق عراق از چنگال تروریست ها خواهد بود. نوری مالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز در تماسی تلفنی با فرماندهان یگان نیروهای نظامی این کشور در هم شکسته شدن محاصره آمرلی را به آنها تبریگ گفت.

شهر آمرلی ۸۱ روز در محاصره تروریست های داعش قرار داشت . اهالی آمرلی از ترکمن های شیعه هستند و با مقاومت قهرمانانه خود مانع از سیطره تروریست ها بر این منطقه شدند. تروریستهای داعش قصد داشتند با ورود به این شهر ساکنان آن را قتل عام کنند .
https://jahannews.com/vdcjaoetauqeayz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjaoetauqeayz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *