پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طبس الگوی خفت و نکبت آمریکا است

جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 356873
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبس الگوی خفت و نکبت برای آمریکای جنایتکار است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدعلی عبدالله زاده صبح جمعه در جمعه مردم طبس اظهار کرد: تقدیر الهی بر آن بود تا طبس الگوی خفت و نکبت برای آمریکای جنایتکار قرار گیرد.

وی با بیا اینکه حادثه پنجم اردیبهشت در صحرای طبس و همچنین فرونشاندن پرنده جاسوسی آمریکا در این سرزمین از افتخارات این شهرستان است، افزود: این رویدادها برای ملت ایران خوشایند و به کام آمریکایی ها و غرب تلخ و موجب نگرانی و خفت آنان بوده و خواهد بود.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه آمریکا خوی و خصلت جنایتکارانه دارد، گفت: این خصلت به راحتی از بین نمی رود و ملت ایران نیز هیچ وقت با خوی استکبار کنار نمی آید.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران به شدت از فعالیت های دیپلماسی نمایندگان خود در راستای احقاق حق هسته ای خود و اینکه اهل صلح هستیم دفاع می کنند، تصریح کرد: باید ملت ایران مقتدرانه از حقوق خود دفاع کنند.

عبدالله زاده خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی که در این مراسم حضور داشت، گفت: مردم کویر مردمی صبور، پرکار و کم توقع هستند.

وضعیت دامداری و کشاورزی مردم منطقه اسفناک است

وی با اشاره به خشکسالی های ۱۵ ساله این خطه، بیان کرد: دامداری و کشاورزی مردم منطقه رو به نابودی است و مردم با توجه به اینکه اقتصاد منطقه از این منابع است از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

عبدالله زاده با اشاره به وضعیت اسفناک دامداری و کشاورزی در منطقه گفت: مردم مجبور به فروش دام ها با قیمت پایین و چک های طویل المدت شده اند که باید در جهت تامین علوفه و کمک به این بخش اقدام شود.

وی با بیان اینکه در فاز اول هدفمندی سهم تولید داده نشده، اظهار امیدواری کرد: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها این مسئله محقق شود.

عبدالله زاده در ادمه بر تعرفه های برق در این منطقه اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه سه ماه از سال را با دمای بیش از ۵۰ درجه می گذرانند که با توجه به مشکل آب متاسفانه مجبور به استفاده از کولر آبی هستند.

وی از قرار گرفتن این منطقه در گروه چهار تعرفه برق خبر داد و گفت: وضعیت تعرفه برق در این منطقه همانند استان گلستان است که باید تجدید نظر شده و براساس مستندات در گروه یک قرار بگیریم تا بتوان در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

توجه بیشتر به بخش بهداشت و درمان ضروری است

عبدالله زاده به بخش بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: سهم این بخش در فاز اول هدفمندی یارانه ها نیز مورد غفلت قرار گرفت که امید است در این مرحله توجه بیشتری به این بخش شود.

وی با بیان اینکه وضعیت خدمات بهداشتی در شهرستان طبس از وضعیت اسفناکی برخوردار است، ادامه داد: با توجه به پراکندگی و فاصله شهرستان از مراکز برخوردار بهداشتی درمانی و با توجه به وضعیت بد راه ها امید است به وضعیت درمان توجه بیشتر شود و بتوانیم شاهد وجود مرکز بهداشتی درمانی برخوردار در این شهرستان باشیم.

تبدیل شدن طبس به منطقه پتروشیمی از خواسته های مردم است

عبدالله زاده همچنین به مشکل کم آبی استان نیز اشاره کرد و گفت: اگر آب از منابع خارج استان به استان نرسد حتما در چند سال آینده با مشکلات جدی در این زمینه مواجه می شویم.

وی بر پراکندگی جغرافیایی این منطقه وسیع اشاره کرد و گفت: کار رسیدگی به امور مردم در منطقه بسیار سخت است که امید است هرچه زودتر این حوزه به دو حوزه تقسیم شود.

عبدالله زاده به دو درصد عوارض ناشی از فروش زغال سنگ نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه بیشترین ذخایر زغال سنگ خاورمیانه را دارا بوده که امید است به یک منطقه پتروشیمی مبدل شود.

وی با بیان اینکه با وجود خروج این همه زغال سنگ از منطقه سهم مردم جز کارگری چیزه نبوده است بر زنده کردن سهم دو درصد عوارض ناشی از فروش زغال سنگ تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *