پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پژو 206 تیپ 2 ایرانی روی خط تولید

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 286871
معاون نیرو محرکه ایران خودرو گفت: با داخلی سازی سیلندر و سرسیلندر موتورهای تی. یو. 3 در سالن موتورسازی شماره 2 این شرکت، به زودی موتور تی. یو. 3. کاملا داخلی سازی شده به تولید انبوه می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فرشید افتخاری افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، سیلندر و سرسیلندر موتور تی. یو. 3. تا دو ماه دیگر به تولید انبوه می‌رسد.
 
وی از تامین تجهیزات خطوط تولید این موتور در ایران خودرو خبر داد و اظهار کرد: تا دو ماه دیگر این خط راه اندازی می‌شود و به این ترتیب ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر موتور تی. یو. 3 در سالن موتورسازی 2 خط دانوباد انجام خواهد شد، در حالی که این کار قبلا در فرانسه انجام می‌شد.
 
افتخاری با اشاره به این که خودکفایی موتورهای تی.یو همزمان آغاز شد، اظهار کرد: موتور تی. یو. 5. به طور کامل داخلی‌سازی شده و در رانا نصب می‌شود و موتور تی. یو. 3. نیز که پیشتر 70 درصد داخلی‌سازی شده بود، با ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر به 90 درصد ساخت داخل و تا نیمه امسال به تولید انبوه می رسد.
 
معاون نیرو محرکه ایران خودرو یادآور شد: کیفیت موتور تی. یو. 3. ساخت داخل با نسخه فرانسوی این موتور کاملا برابری می‌کند و با تولید آن، پژو 206 تیپ 2 ایران خودرو نیز روی مدار تولید قرار می گیرد.
 
وی سیلندر و سرسیلندر را جزو پنج بخش بسیار مهم موتور عنوان کرد و گفت: با توجه به دانش فنی به دست آمده و تغییر برخی خطوط تولیدی، ماشین کاری سیلندر و سرسیلندر موتور ای. اف. 7 نیز در موتورسازی در موتورسازی شماره 3 ایران خودرو امکان پذیر شده است.
 
افتخاری از تولید آزمایشی نمونه‌های موتور ایکس. یو. ام. خبر داد که نسخه بهبود یافته موتور ایکس. یو. 7. است و افزود: این موتور که از گنجایش 1900 سی. سی. برخوردار است، به جای موتور ال. 4. 1800 سی سی بر روی پارس ای. ال. ایکس. نصب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *