شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳۰

واکنش مستند رئیس جمهور به سوال شیطنت آمیز یک خبرنگار

سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 135274
احمدي‌نژاد با بيان اينكه چرا در خصوص ترزا لوئيس نامي به ميان نمي‌آيد فهرست 53 نفر زني كه قرار است در آمريكا اعدام شوند را به مجري شبكه PBS داد و گفت: اسامي آنها را منتشر كنيد شايد در اين جا هم يك كمپين براي حمايت از آنان تشكيل شود.
واکنش مستند رئیس جمهور به سوال شیطنت آمیز یک خبرنگار
به گزارش جهان  به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمود احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني پي‌بي‌اس آمريكا در پاسخ به سوالي درباره ارزيابي ايران از تحريم‌هاي اعمال شده از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد گفت: اينكه شرايط ايران بخصوص در دوره تحريم‌ها رو به بهبود باشد يك واقعيت است. نه اينكه در ايران مشكلاتي وجود نداشته باشد در همه جا مشكلاتي وجود دارد. در خود آمريكا طي ماه گذشته 93 هزار نفر خانه خود را از دست دادند و 4 ميليون بي‌خانمان هستند.

رييس جمهور افزود: از روزي كه تحريم‌ها اعلام شده بورس ايران حدود بيست درصد رشد داشته است و اين علامت فعال بودن و نشاط اقتصادي و سرمايه‌گذاري است. اتحاديه بورس جهاني در گزارشي بورس ايران را فعال‌ترين و موفق‌ترين بورس دنيا اعلام كرده است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص وجود اجماع در تحريم عليه ايران اظهار داشت: همه مي‌دانند كه بانيان اصلي قطعنامه يعني آمريكا و انگليس با فشار اين قطعنامه را عليه ملت ايران صادر كردند البته اصل تحريم و قطعنامه يك موضوع است اما آنچه در بيرون اتفاق مي‌افتد موضوع ديگري است.

رييس‌جمهور افزود: حداقل نه نفر از پانزده نفري كه به قطعنامه رأي مثبت دادند اعلام كردند كه اين قطعنامه را قبول ندارند و تحت فشار به آن رأي دادند و بي‌ترديد آن چيزي كه تحت فشار تصويب شود فاقد اعتبار و اثرگذاري خواهد بود و اين يك واقعيت است و با برخي ادعاها نمي‌توان ماهيت آن را تغيير داد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در مورد گزارش اخير آژانس بين المللي اتمي مبني بر اعمال محدوديت از سوي ايران در خصوص بازرسان آژانس گفت: مأمورين آژانس در حد قانون و مقررات به تأسيسات هسته‌اي كشورمان دسترسي دارند و دوربين‌هاي اين سازمان در تمام مراكز هسته‌اي ايران نصب شده است. طبيعي است كه اگر بيش از قانون تقاضايي صورت بگيرد نبايد به آن پاسخ داد. ضمن اينكه امروز همه دنيا متوجه شده‌اند كه موضوع هسته‌اي ايران يك موضوع سياسي است و جنبه فني و حقوقي ندارد.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد:‌ بي‌ترديد اگر ايران به دنبال بمب اتم بود قدرت‌هاي سلطه‌گر به گونه ديگري با ايران حرف مي‌زدند و چه بسا تسليم مي‌شدند اما از آنجايي كه مطمئن هستم ايران به دنبال بمب هسته‌اي نيست. چنين برخوردهايي را انجام مي‌دهند.

احمدي نژاد با بيان اينكه موضوع هسته اي بهانه‌اي اعمال فشار به ملت ايران است گفت آيا زماني كه صدام به ايران حمله كرد در ايران بمب اتم وجود داشت كه آمريكا از صدام حمايت كرد. موضوعاتي از اين قبيل نشان مي‌دهد كه موضوع هسته‌اي بهانه‌ جديدي براي تداوم فشارها عليه ملت ايران است.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: امسال در نشست اصلاح ان‌پي‌تي تصميم گرفته شد كه رژيم صهيونيستي معاهده ان‌پي‌تي را بپذيرد و به بازرسان آژانس اجازه بازرسي دهند، اما تاكنون چنين اتفاقي رخ نداده است. ضمن اينكه از تأسيسات هسته‌اي آمريكا نيز بازرسي به عمل نمي‌آيد در حالي كه در اساسنامه بين المللي اتمي در موضوع خلع سلاح برخورداري همگاني از انرژي هسته‌اي و جلوگيري از اشاعه تأكيد شده است.

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: امروز دولت آمريكا چنين خيال مي‌كند كه عنوان هسته‌اي اين ظرفيت را دارد كه مي‌تواند از طريق آن فشارهاي سياسي را عليه ملت ايران اعمال كند و اين در حالي است كه آنها باز هم در اشتباه هستند.

رييس جمهور در پاسخ به اينكه چرا از مطرح كردن نام اسراييل خودداري مي‌كنيد، اظهار داشت: ما اين رژيم را يك رژيم نژادپرست مي‌دانيم.

محمود احمدي نژاد گفت: هر چه خانم كلينتون و ساير مقام هاي آمريكايي عليه ملت ايران و مسولان آن اظهار نظرهاي خصمانه و غير واقعي داشته باشند، ملت ايران منسجم و يكپارچه تر مي شوند. برخلاف حكومت داري در آمريكا كه بر اساس نظام سرمايه داري استوار است، مسوولان ايراني حكومت داري را وسيله اي براي خدمت به مردم مي دانند.

احمدي نژاد افزود : به عنوان مثال من نيامده ام كه شركت هاي خود را گسترش دهم و عضو هيچ حزب سرمايه داري هم نيستيم.

رييس جمهوري در ادامه با اشاره به درخواست گروه1+5 براي ادامه مذاكره با ايران گفت : ما حاضر نيستيم كه بخواهند با فشار و تهديد با ما حرف زده شود و بعد بخواهند با ما گفت وگو كنند تا شرايط آنها بر مذاكرات غالب شود.

وي افزود : ما همواره خواهان گفت و گو و مذاكره با ديگران در شرايط برابر و فضاي عادلانه هستيم.

ريس جمهوري در ادامه با بيان اينكه آمريكايي ها در طول ساليان گذشته فرصت هاي خوبي كه توسط ملت ايران براي مذاكره فراهم شده بود را از دست دادند، گفت : به عنوان مثال اگر يك دولت مقتدر و قوي در عراق سركار بيايد، به نفع منطقه و دولت آمريكا است و مسوولان اين كشور مي توانند ادعا كنند كه اين دولت در اثر كمك هاي آنان شكل گرفته است.

مجري كانال تلويزيوني 13 آمريكا از ریيس جمهور سوال كرد : آيا شما نگران اينكه برخي از دانشمندان ايراني از كشور خارج مي شوند، نيستيد؟

رييس جمهور در پاسخ گفت :از 50 سال قبل ايران همواره با ساير كشور مبادله انساني داشته و در زمان حاضر هم تعداد زيادي از ايرانيان در دانشگاه هاي معتبر آمريكا تدريس مي كنند ما از اين بابت نگران نيستيم چون به موازات آن تعداد بسيار زيادي از نخبگان و محققان در دانشگاه هاي كشور مشغول تدريس و تحقيق هستند.

وي افزود : درايران بالاترين آزادي وجود دارد و اين رفت و آمدها طبيعي است، در سال هاي اخير سرعت رشد علمي در جمهوري اسلامي در ميان كشور هاي منطقه نمونه است.


رييس جمهوري گفت : اكنون كه بيش از پنج ميليون آواره وجود دارد، چگونه انتظار داريم كه اين مذاكرات به نتيجه برسد.

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره ماجراي سكينه محمدي گفت : خانم محمدي متهم است كه در قتل شوهرش مشاركت داشته و پرونده وي در دادگاه در حال بررسي است و هنوز حكم نهايي صادر نشده است.

وي گفت : در آمريكا پرونده يك خانم به نام تراز لوئيس به اتهام قتل همسرش در دست جريان است و بر اساس حكم دادگاه تا سه روز ديگر اين حكم اجرا خواهد شد.در حالي كه پزشك معالج وي معتقد است كه در زمان قتل همسرش اين خانم دچار اختلالات رواني بوده است، اما كسي به اين موضوع نمي پردازد.

مجري بازهم از احمدي نژاد پرسيد با صراحت اعلام كنيد كه آيا شما مخالف سنگسار هستيد؟

رييس جمهوري در پاسخ گفت :من اصلا با هرگونه كشتن مخالف هستم اما اگر كسي از قانون تخطي كند بايد مجازات شود.

احمدي نژاد آنگاه با اعلام فهرست 53 نفره از زندانيان زن آمريكايي كه در انتظار مرگ هستندگفت ، اصولا من با هرگونه كشتن چه تزريق هوا باشد يا با شوك الكترونيكي مخالف هستم.

وي افزود : سوال ما اينجا است چرا در بعضي جاها كه حتي با شمشير سر از تن جدا مي شود وزير خارجه آمريكا از خود واكنش نشان نمي دهد.

رييس جمهوري افزود : در عراق و در مقابل چشم ماموران آمريكايي يك تروريست سر 20 نفر را از تن جدا مي كند اما وجدان خانم كلينتون به درد نمي آيد.

مجري كانال سراسري 13 آمريكا سوال كرد وزير خارجه آمريكا از افزايش قدرت نظاميان در ايران احساس نگراني كرده است، نظر شما در اين باره چيست؟

احمدي نژاد جواب داد : اين چه مسووليت پذيري است كه دولت آمريكا در عرصه بين المللي دارد در كشوري كه مردم با اكثريت قاطع به يك دولت راي مي دهند، اما آنها از مخالفين آن حمايت مي كنند.

وي با بيان اينكه مخالفت و عناد دولت آمريكا با آزادي و دمكراسي در ساير كشورها باعث تفرت جهاني از دولت آمريكا شده است ، گفت : بر اساس نظر سنجي هايي كه برخي موسسات آمريكايي انجام داده اند ، آمريكا و رژيم صهيونيستي را عمال ناامني و مخالف دمكراسي مي دانند.

رييس جمهوري باتاكيد بر اينكه وزير خارجه آمريكا دائما از مخالفان دولت حمايت مي كند، گفت :75 ميليون ايراني داراي تمدن و تاريخ كهن هستند آيا اين ملت مي پذيرد كه در ايران ديكتاتوري باشد.

وي تاكيد كرد اين نوع قضاوت توهين به ملت ايران است و آنها در راهپيمايي ها و مناسبت هاي مختلف اعتراض خود را به دولت آمريكا نشان مي دهند.

احمدي نژاد افزود : يكبار ديگر اعلام مي كنم كه اين نوع سياست به ضرر خود آمريكايي ها خواهد بود.

احمدي نژاد در ادامه با اشاره به تفاوت اساسي در نگاه اوباما و خانم كلينتون در موضوع سياست خارجي گفت : اين اتفاق عجيبي بود با آن تفاوت فاحش در ديدگاه خانم كلينتون سكان سياست خارجي آمريكا را بر عهده مي گيرد.

وي در ادامه با اشاره به توصيه هاي مقام هاي ايراني به مسوولان كاخ سفيد درخصوص تحولات افغانستان گفت : ما بارها اعلام كرديم كه حضور آمريكايي ها در افغانستان به صلاح نيست.

احمدي نژاد در ادامه مصاحبه خود با شبكه PBS به درخواست مجري اين شكبه براي مصاحبه با وي در تهران موافقت كرد و گفت : اميدوارم كه مسوولان آمريكايي هم به درخواست خبرنگاران ايراني براي انجام مصاحبه پاسخ مثبت دهند چون كه آنها داعيه دمكراسي و آزادي دارند.

در پايان مصاحبه آقاي احمدي نژاد فهرست 53 نفر زني كه قرار است در آمريكا اعدام شوند را به او داد و گفت : اسامي آنها را منتشر كنيد شايد در اين جا هم يك كمپين براي حمايت از آنان تشكيل شود.

در خاتمه هم چارلي رز مجري شبكه تلويزيوني PBS با تقدير از احمدي نژاد براي پذيرش انجام اين مصاحبه گفت : ملت ايران داراي يك تمدن غني و تاريخ كهن است و هيچ كس نمي تواند نقش مهم و سازنده آنها را در منطقه و معادلات جهاني ناديده بگيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این تدبیر و آینده نگری دکتر
ایشون از قبل پیش بینی آینده رو کرده و جواب دندان شکنی بهشون داده
همیشه هم همین بوده هنوز جریان مناظره ها یادمون نرفته
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله به این رئیس جمهور مردمی تیز هوش
خیلی میخامت دکتر
Iran, Islamic Republic of
خدا را شاکریم که آنچنان استطاعت و جسارت و سرّ نفوذی به رئیس جمهور کشورمان جناب آقای دکتر احمدی نژاد عنایت داشتند که در عین مهارتی تیزبینانه با استفاده از وسایل ارتباطی دشمنان علیه نظام سلطه خودشان استفاده کرده و حقانیت کشور ایران را اعلام می کند.
به امید بسط قسط و عدل با تعجیل در فرج آقا امام عصر (عج)
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور یک کشور متمدن مثل ایران نباید با این گاو چرونهای وحشی که هیچی نمیفهمند مصاحبه کنه.نماینده اینها اوباماست که مغزشو با مغز ... باید تست بزنند.من تعجب میکنم تو زمامداران اینکشور کسی فرق انرژی هسته ای وبمب هسته ای را نمیداند یا خودشونو زدند به ... و نفهمی؟
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد واقعا روی ملت شریف ایران رو سفید کردی
پاسخ های دندان شکنش چیزی برای آن مجری اجیر شده صیهونستی نذاشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر محمود احمدی نژاد
رییس جمهور باهوش و مردمی ایران
محمود دوستت داریم
United Kingdom
الإسلام یعلو و لایعلی علیه. اسلام برتر است و هیچ چیز بر اسلام برتری نمی جوید.
قرآن کریم.
از رییس جمهور مکتبی مان سپاس گزاریم که اسلام را سربلند کرده است.
خداوند او را حفظ و تأیید فرماید.
Sweden
با هوش ..تیز بین...میخوامت دکتر..افرین
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدي نژاد
ما احمدي نژاد را از ته دل دوست داريم و به او افتخار مي‌كنيم
Latvia
اگر يك صدم اين سخنان زيبا و منطقي را آقاي خاتمي و يك ميليونيم آنرا آقاي موسوي بر زبان مي راندند مخالفين آقاي احمدي نژاد كه طرفدار جنبش سبز و در اصل بازيچه امثال آقا مهدي و فائزه هاشمي هستند چه مدحها و ستايشها نمي كردند؟! درود بر آقاي احمدي نژاد با همه مشكلات موجودكه قطعا ايشان مقصر تمام آن نيستند.
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج محمود و عشق است
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام مملكتي كه پرچم دار اسلام نابت محمدي است واطاعت از ولايت فقيه را واجب ميدانند و رئيس جمهوري چون احمدي نژاد دارد كه در تمام مصاحبه هايش با دعاي بر امام زمان (عج) صحبت هايش را شروع ميكند مطالبي كه از دهانش خارج ميشود جزء با مدد امام زمان نخواهد بود خداوند انشاءاله بر امر ظهور حضرتش تعجيل فرمايد
Iran, Islamic Republic of
زنده باد ایران زنده باد احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
ایکاش دکتر احمدی نژاد کمی هم در تصمیمات داخلی و به خصوص اقتصادی بیشتر اینگونه عقلانیت رو پیش می گرفتن. چون به راحتی می تونست بهانه رو از دشمنانش بگیره!
Iran, Islamic Republic of
تمام این ذکاوت و هوشیاری به مدد یاری اقا مون امام زمان و نشانه قدرتمندی اسلام می باشد.به امید روزی که تمام جهان پر از عطر طراوت اسلامی شود.
Iran, Islamic Republic of
از ته دل دوستت داريم احمدي نژاد...
Iran, Islamic Republic of
درود بر رئیس جمهور ایران
Iran, Islamic Republic of
خدا اين رييس جمهور محبوب مردم و ولايي رو براي ما حفظ كنه. انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
درود به دکتر باهوش ...
Iran, Islamic Republic of
فقط بگم دوستت داریم دکتر
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد از این همه درایت و حاضر جوابی خوب و سنجیده که جواب خبرنگاران را دادی.
Iran, Islamic Republic of
به رييس جمهور شجاع و مكتبي و ولايي خودمان مي باليم و افتخار مي كنيم و براي او دعا ميكنيم خداوند متعال او را حفظ كند كور باد دشمنان او
Iran, Islamic Republic of
ممنون از خبر رسانی شما و ممنون از آقای دکتر احمدی نژاد عزیز که با این تیز هوشی و درایت قلب امام خامنه ای عزیز را شاد میکنند و ممنون از احساسات زیبای خوانندگان
یا علی
Iran, Islamic Republic of
مخلص اقاي دكتر هم هستيم
Iran, Islamic Republic of
باسلام -به خدا قسم بهترین هدیه انقلاب به ملت ایران وجود جناب احمدی نژاد در این عرصه ازدوران به عنوان رئیس جمهور محبوب ایران است که به قدرت خدا وائمه در همه زمینه ها صاحب نظر وکارشناسه
به نظر بنده بهترین روانشناس وجامعه شناس و سیاستمدار وحقوقدان وخلاصه ... من تعجب میکنم که اقای ... چه جوری تو سازمان ملل می تونستند از حق ملت ایران دفاع کنن جای خیلی تاسف ومایه شرم ملت ومسئولین ایرانه که در مقاطعی اینها که واقعا ... هستند برما حکومت می کردن وقانون وضع می کردن البته اینها فقط پول می گرفتن و قانون به نفع جزایری ها وضع می کردن
Iran, Islamic Republic of
در هوشمندي احمدي نژاد در سياست خارجي شكي نيست
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد خار چشم مستکبران
به وجودت افتخار می کنیم احمدی نژاد محبوب
Iran, Islamic Republic of
زنده باد اسلام
مرگ بر آمریکای جنایتکار
Iran, Islamic Republic of
درودبر احمدي ياور رهبري