جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قیمت نفت در هر بشکه

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 355676
در پی تاکید آمریکا، روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا بر پایان دادن به خشونت ها در اوکراین قیمت جهانی نفت کاهش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پس از آنکه آمریکا، روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا به صورت متفق القول خواستار پایان دادن به خشونت ها در اوکراین شدند و بخشی از ریسک موجود در بازار را کاهش دادند، قیمت جهانی نفت کاهش یافت.
در بیانیه مشترک صادر شده از سوی ۴ طرف شرکت کننده در نشست ژنو، همه طرفها خواستار توقف فوری خشونت ها در اوکراین شدند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن که در روزهای اخیر به دلیل بالا گرفتن تنش ها در اوکراین افزایش یافته بود، در معاملات روز پنج شنبه ۷ سنت کاهش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۵۳ سنت رسید. بازارهای جهانی در روز جمعه تعطیل بودند.
در حالی که آمریکا و اتحادیه اروپا از تحریم صادرات نفت و گاز روسیه کوتاه آمده اند، تنش ها بین این دو و دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، بازارهای انرژی را آشفته ساخته است.
فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «جنگ لفظی بر سر اوکراین کاهش یافته و موجب پایین آمدن نگرانی ها در بازار نفت شده است...در مقابل، امروز ما در حال سخن گفتن در مورد آمارهای اقتصادی هستیم.»
اما قیمت نفت خام آمریکا به دلیل آمارهای قوی از فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا افزایش یافت. بر اساس آمارهای جدید، میزان درخواست ها برای دریافت مستمری بیکاری به نزدیکی پایین ترین رقم ۶ سال و نیم گذشته رسیده است که نشان می دهد اقتصاد آمریکا در حال ترمیم است.
بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می، با ۵۴ سنت افزایش به ۱۰۴ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *