چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

گران‌ ترین کالاهای وارداتی ایران معرفی شدند

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 285575
طلای نیمه ساخته از جمله طلای آبکاری شده با پلاتین برای مصارف غیرپولی گران‌قیمت‌ترین کالای وارداتی به کشور در سال ۱۳۹۱ بود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، طلای نیمه ساخته از جمله طلای آبکاری شده با پلاتین برای مصارف غیرپولی گران‌قیمت‌ترین کالای وارداتی به کشور در سال ۱۳۹۱ بود.

براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در سال قبل تنها ۰.۷۴ کیلوگرم طلای نیمه ساخته از جمله طلای آبکاری شده با پلاتین برای مصارف غیرپولی وارد کشور شد که ارزش این مقدار واردات بالغ بر ۷۱ هزار و ۴۴۸ دلار بود. به این ترتیب این کالا به گرانترین کالای وارداتی کشور در سال قبل تبدیل شد.

پلاتین به شکل نیمه ساخته رده دوم گران‌ترین کالاهای وارداتی کشور را در سال ۱۳۹۱ به خود اختصاص داد. به طوری که ارزش واردات تنها ۸.۹۹ کیلوگرم از این محصول به ۸۲۶ هزار و ۸۶۲ دلار رسید.

انسولین و املاح نیز سومین کالای گران وارداتی کشور در سال گذشته بود. ۳۰۵ کیلوگرم از این کالا به ارزش ۲۰ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۷۳ دلار وارد کشور شد.

الماس کار نشده یا به طور ساده اره و شکافته شده برای مصارف صنعتی، آلکوئیدهای زنگ چاودار و مشتقات و املاح آنها، کاتالیزورها به شکل تور یا شبکه از پلاتین، محصولات حیوانی غیرخوراکی، اسپرم گاو، استالکها و همی استالکها و دستگاه‌های کمک شنوایی دسته جمعی برای آموزش کر و لال‌ها نیز از دیگر محصولات گرانقیمت وارداتی به کشور در سال گذشته بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *