جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

امسال ۲۰۰ شرکت دولتی واگذار می‌شود

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 417776
مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه امسال واگذاری شرکت‌ها پایان می‌یابد، گفت:‌ سال گذشته از ۳۰ هزار میلیارد تومان عرضه شرکتهای دولتی ۴ هزار میلیارد تومان فروش رفت.
به گزارش جهان، سیدجعفر سبحانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش‌های غیر دولتی و انجام تکالیف قانونی اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانون مقرر شده بود تا پایان سال ۹۳، تمامی شرکت‌های باقی مانده دولتی واگذار شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: با توجه به اینکه سال گذشته بازار سرمایه، تولید و اقتصاد شرایط خوبی نداشت، بخشی از واگذاری‌ها به فروش نرفت و عملاً پیش‌بینی‌ها برای واگذاری شرکت‌ها محقق نشد.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند بسترهای عرضه شرکت‌های دولتی را برای واگذاری فراهم کند، اما فروش آن بر عهده دولت نیست و خریداران باید تصمیم‌گیری کنند،‌تصریح کرد: در سال گذشته وضعیت به گونه‌ای بود که از ۳۰ هزار میلیارد تومان عرضه شرکتهای دولتی بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان آن به فروش رفت.

سبحانی با تاکید بر اینکه ۲۰۰ شرکت دولتی برای واگذاری باقی مانده است، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی این شرکت‌ها تا پایان امسال برای واگذاری عرضه خواهند شد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در مجموع حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش کل شرکت‌هایی است که باید واگذار شوند که سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان آن عرضه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
بله مثل بقیه شرکتا در مناقصه های صوری واگذار میشن به نزدیکان دولت فعلی. امثال پسر جناب عارف و فریدون و هاشمی رفسنجانی و ...
تقریبا همه دولت ها برای حفظ قدرت اقتصادی احزاب خودشون پس از دوران ریاست جمهوری چنین کارهایی انجام میدن.
مردم هم که همه جیگر فرض میشن...