جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

تحلیل BBC از دلیل صدور حکم جلب مهدی هاشمی

جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب: 107176
هدف از صدور حکم جلب مهدی هاشمی فشار بر هاشمی رفسنجانی است تا از این طریق او را از سران مخالفان دولت جدا کنند.

به گزارش خبرآنلاین، تلویزیون فارسی بی بی سی در برنامه خبری روز جمعه خود بعد از اعلام صدور حکم جلب مهدی هاشمی در گفت و گو با جمشید برزگر تحلیل گر این شبکه دلایل صدور این حکم را از وی سوال کرد.

برزگر در این گفت و گو با بیان اینکه فرزندان هاشمی به خصوص فائزه و مهدی هاشمی از گذشته مورد توجه هواداران دولت بوده اند افزود: اما پس از انتخابات اتهاماتی جدید چون تلاش برای تضعیف نظام و سند سازی به آنها نسبت داده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع سناریوی تازه بر علیه هاشمی و خانواده او است، گفت: روند جدید نیست. پیش از این در 30 خرداد هم 5 تن از اعضای خانواده هاشمی بازداشت شده بودند و در ایام عید نیز فرزند فائزه هاشمی و برادر همسر هاشمی به زندان محکوم شدند.

به گفته وی در حالی که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری فساد اقتصادی اتهام مهدی هاشمی بوده است در ماجرای انتخابات خرداد 88 این موضوع به تلاش برای ایجاد اغتشاش تغییر کرد.

این فرد ابراز عقیده کرد: هدف از فشار های تازه به خانواده هاشمی آن است که وی را از سران مخالف دولت جدا کنند و بین آنها فاصله بیندازند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گويا سفارش آقازاده در بي بي سي هم شده.
Iran, Islamic Republic of
مزخرفات BBC را چرا منتشر مي‌كنيد؟
Iran, Islamic Republic of
به خدا رازی به زحمت نیستیم این همه متین در باره تحلیل این شبکه بنویسید.
شما این پارازیت رو بردارید ما خودمون می بینیم و بعد قضاوت می کنیم.
با تشکر