جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حمله با گاز اشک آور به عزاداران حسینی

شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 197672
در حالی که نماز جمعه روز گذشته در منامه به تریبونی برای اعلام انزجار از رژیم بحرین تبدیل شده بود، حمله نیروهای مزدور رژیم آل خلیفه به معترضان بحرینی در منطقه المحرق سبب زخمی شدن بسیاری از مردم شد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه الکترونیکی فجر بحرین، "شیخ عیسی قاسم" عالم دینی شیعیان بحرین و امام جمعه مسجد امام صادق (ع) در منامه روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اقدامات ضد دینی اخیر رژیم آل خلیفه اظهارداشت : کاستن از حرمت مساجد جنایتی در حق اسلام و ملت مومن است.

وی با اشاره به خواست ملت بحرین تاکید کرد: در کشور مطالبات بسیار قوی در زمینه تغییر دولت فعلی وجود دارد، البته برخی می گویند که این مسئله خط قرمز ماست که باید به آنان گفت خط قرمزی در این موضوع وجود ندارد.

شیخ عیسی قاسم با تاکید بر اینکه سرنوشت حکومتها در دست مردم است، افزود: ما با احکام اعدام، باقی ماندن معترضان در بازداشتگاه، تداوم محاکمه ها و بازسازی نشدن مساجد تخریب شده مخالف هستیم.

در تحولی دیگر، شب گذشته مخالفان رژیم آل خلیفه به هیئت عزاداران حسینی در منطقه المحرق یورش برده و به سوی آنان گاز اشک آور پرتاب کردند.

این حمله سبب زخمی شدن بسیاری از مردم و ایجاد حالات خفگی در آنان شد. خاطر نشان می شود مقامات رژیم آل خلیفه از زمان آغاز اعتراضات مردمی در بحرین از نیروهای مزدور و اراذل و اوباش استفاده می کنند.

از سوی دیگر، "فاضل عباس" دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین در گفتگو با العالم اظهار داشت: دولت بحرین پس از حملات اخیری که از سوی مزدورانش علیه هیئات عزاداری انجام شده، اثبات کرد که استحقاق مردم بحرین را ندارد.

وی تاکید کرد: وزارت کشور بحرین این مزدوران را اجیر کرده تا موجبات فتنه مذهبی در کشور را به وجود آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *