جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۶
مواضع دشمن‌پسند علیه موضوع ملی؛

معلوم شد که مخالفان هسته ای، چقدر دستشان خالی است و مانند دشمنان بی‌منطق هستند

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 397175
خانم کلینتون در پایان فعالیتش طی گزارشی اعلام کرد، ده‌ها هزار مایل سفر کرده است تا اروپا و کشورهای دیگر را برای اجرای بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های طول تاریخ علیه ایران بسیج کند تا ایران را از ادامه مسیر هسته‌ای شدن بازدارد.
معلوم شد که مخالفان هسته ای، چقدر دستشان خالی است و مانند دشمنان بی‌منطق هستند
گروه سیاسی جهان نيوز- مهدی فضائلی: باوجود گذشت ۱۲سال از بهانه‌جویی آمریکا و چند کشور غربی در موضوع هسته‌ای و ارائه هزاران ساعت سخنرانی و مقاله در اهمیت و چرایی ورود کشور به عرصه این فناوری راهبردی، هنوز هستند افراد معدودی که نه از منظر کارشناسی و اظهارنظر عالمانه، بلکه از سر لجاجت و وادادگی و همنوایی با دشمنان این ملت، اگر تریبونی پیدا کنند حرف‌های تکراری و بی‌مبنای خود را همراه با هوچی‌گری علیه سیاست‌های هسته‌ای کشورمان مطرح کنند که نشست هفته گذشته دانشگاه تهران نمونه آن بود.

این سخنان گرچه تلخ و دشمن شاد کن بود، اما بار دیگر نشان داد مخالفان معدود داخلی سیاست‌های هسته‌ای کشورمان چقدر دستشان خالی است و همچون دشمنان خارجی تا چه اندازه بی‌منطق سخن می‌گویند.

نقد و پاسخ به این سخنان نه به‌واسطه اهمیت گویندگانش، بلکه به دلیل اهمیت مقطعی که در آن به‌سر می‌بریم و تیم دیپلماسی در حال انجام مذاکرات نهایی است، لازم به نظر می‌رسد.

روشن است که یک یادداشت مطبوعاتی مجال کافی برای بیان همه مطالب نیست؛ بنابراین به‌صورت گذرا به نکاتی در این باره بسنده می‌کنیم.

نخست این‌که، سرمایه‌گذاری در فناوری هسته‌ای با توجه به چشم‌انداز نه‌چندان دور آینده انرژی در جهان، ضروری است و بی‌توجهی به آن می‌تواند خیانت به سرنوشت کشور ارزیابی شود.

مراجعه به آمار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره نیروگاه‌های هسته‌ای موجود جهان و بخصوص سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام از سوی کشورهای مختلف حتی آنهایی که از منابع عظیم انرژی فسیلی برخوردارند، می‌تواند تصویر روشنی از این مسأله ارائه کند.

علاوه بر این، کارشناسان معتقدند ورود به عرصه فناوری‌های سطح بالا(Hi Tecnologia) نظیر هسته‌ای، نانو، شبیه‌سازی و... راه را برای پیشرفت جهشی کشور باز می‌کند.

نکته دیگر آن‌که ورود به فناوری هسته‌ای، نه مربوط به بعد از انقلاب است و نه اختصاص به دولتی با گرایشات خاص سیاسی بعد از انقلاب دارد.آغاز سرمایه‌گذاری در این زمینه مربوط به پیش از انقلاب اسلامی است و طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی نیز بجز دولت موقت، تمام دولت‌ها دستیابی کشور به این فناوری را دنبال کرده‌اند که خود بهترین دلیل برای فراجناحی و ملی بودن این موضوع است.کما این‌که آغاز ماجرای هسته‌ای کشور و شروع بهانه‌جویی آمریکا، به سال ٨١ و دولت اصلاحات بازمی‌گردد، یعنی همان دولتی که این چند نفر مدافع و هوادار آن به شمار می‌روند!

سومین نکته این‌که، موضوع هسته‌ای کشورمان دیروز و به‌خصوص امروز، صرفا یک موضوع فنی و تکنولوژیک نیست و با توجه به نحوه مواجهه غرب با این مسأله، با استقلال سیاسی کشور گره خورده است.

از این رو، علاوه بر ابعاد فناوری و اهمیت آن برای کشور، از این حیث نیز بسیار بااهمیت تلقی می‌شود و کوچک‌ترین خدشه به آن پیامدهای غیرقابل جبرانی خواهد داشت؛ موضوعی که به نظر می‌رسد برای سخنرانان نشست مذکور چندان معنی‌دار نیست. چهارمین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد تلاش همه‌جانبه آمریکا و متحدانش طی ۱۲ سال گذشته برای جلوگیری از دستیابی کشورمان به این فناوری است. خانم کلینتون در پایان فعالیتش طی گزارشی اعلام کرد، ده‌ها هزار مایل سفر کرده است تا اروپا و کشورهای دیگر را برای اجرای بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های طول تاریخ علیه ایران بسیج کند تا ایران را از ادامه مسیر هسته‌ای شدن بازدارد.

سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی با همکاری سرویس‌های چند کشور دیگر برای ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان برنامه‌ریزی و اقدام کردند. عربستان سعودی برای حمایت از فشار غرب به ایران در موضوع هسته‌ای دست به انتحار زده و قیمت نفت را به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش داد و اعلام کرد هر امتیازی در مذاکرات به ایران داده شود عربستان سعودی هم همان امتیازات را در موضوع هسته‌ای باید دریافت کند. آیا این حجم تلاش و برنامه‌ریزی برای سنگ‌اندازی در مسیر فناوری هسته‌ای، برای اهمیت این فناوری و ارزشمند بودن دستاوردهای کشورمان کفایت نمی‌کند که یکی از سخنرانان این نشست ادعا می‌کند، از سال ۸۲ که مسأله پرونده هسته‌ای مطرح شده به هیچ دستاوردی در این زمینه نرسیده‌ایم؟!

اظهارات و ادعاهای بی‌اساس و صهیونیست‌پسند و دشمن شادکن مطرح شده در نشست مذکور که نه فقط اهانت به همه دولت‌ها و از جمله مذاکره‌کنندگان دولت یازدهم است، بلکه خون شهدای هسته‌ای را نیز بیهوده و تلف شده معرفی می‌کند، بویژه در مقطع کنونی نیازمند واکنش مناسب هم از سوی دولتمردان و خصوصا مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان است و هم از سوی چهره های جریان اصلاحات تا معلوم شود چقدر با منافع ملی و مطالبه عمومی مردم ایران همراهند.
منبع: جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا کنه این هفت ماه هم به خیر و خوشی بگذره
یسنا خانم
لعنت خدا برکسانی که به ملت خودشان خیانت میکنند لعنت خدا برکسانی که اب به آسیاب دشمن میریزند
دورانیهههههه دورانیه
کاریش نمی شه کرد
یه سوال
اگه هسته ای اینقدر موثره
چرا کره شمالی با داشتن بمب هستهای در همه زمینه ها عقب افتاده مونده
مهردادبابصیرت ...
...با این حرف...
Iran, Islamic Republic of
عزيزم شما هنوز تو فهم فرق انرژيو علمو تكنولوژيه هسته اي با بمب هسته اي موندي زيادي خودتو اذيت نكن برو بازيتو بكن
Germany
سوال شما مثل اینه که بگیم اگه هوای سالم اینقدر در سلامتی موثره پس چرا مردم در شهرهای بدون آلودگی هوا هم مریض میشن؟
عزیزم عقب افتاده بودن که فقط با انرژی هسته ای داشتن حل نمیشه. فقط هوای پاک بدن آدم رو سالم نگه نمیداره. هزاران عامل دیگه هم درسلامتی موثره. یکیش پاک بودن هواست.
ثانیا اگر به امثل این آقایون باشه ایران هرچی پیشرفت کرده رو باید بذاره کنار. چون کدخدا از پیشرفت جمهوری اسلامی خوشحال نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
اكه هسته اي اينقدر مهم نيست چرا كشورهاي آمريكا فرانسه انگليس آلمان و . . . جلو افتادن؟
اتفاقا معلوم شد شما دستتون خالیه!
اگر دستتون پره جواب بدید که در این سالها انرژی هسته ای چه کمکی به اقتصاد ما کرده است!
بعد از آن اگر معتقدید که در توافق ژنو ما همه چیز را دادیم و رفت پس ما عملا هیچ دستاورد هسته ای نداشتیم چون ما فقط ۲۰ درصد را تعلیق کردیم!
Sweden
درسته دنیای اطلاعات و رسانه و دانایی بشریت هستش ولی همزمان ما یک عده دارم که قدرت تحلیل و پردازش این همه خبر و اطلاعات و تحلیل های رسانه ای رو ندارند. مثل رایانه ای میمونند که cpu نداشته باشه. واسه همین ما ادمای بدون پردازشگر رو بی بصیرت خطاب میکنیم چرا که یا cpu ندارند و یا اینکه پردازشگرشون قدیمی و اپدیت نشده است و قدرت تحلیل و پیدا کردن راه درست رو از میان این همه خبر و اطلاعات جور واجور رو ندارند. هرکس میخواهد در چرخه این هستی در عصر اطلاعات راه گم نکند یا باید علم و مطالعه علوم انسانی بالایی داشته باشد و یا اگر وقت و امکان برایش مقدور نیست با ولی امر زمان خود حرکت کند تا از بلایای این دوران در امان باشد. بخشی از جامعه ما متاسفانه دچار این معضل هستند و بصیرت کافی ندارند ولی میشود انها را بیدار کرد بشرطی که بدانیم مشکل از کجا ناشی میشود.
United States
احسنت
یکی جواب منطقی به سوالی که بالا مطرح شد بده لطفا
اگه واقعا هسته ای انقدر فن آوری پیشرفته ومفیدی است چرا کره شمالی که حتی دانش و ظرفیت غنی سازی تا 90 درصد را دارد و حتی بمب اتم دارد انقدر وضع اسفناکی داره؟چرا هسته ای زمینه پیشرفتشون در همه ابعاد علمی نشده هیچ انقدر کشور بدبختی شده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ميزان راي ملت است
نظرات جامعه مدنی توسط جامعه مدنی دیگر نقد شود چرا پای دولت را به میان می کشید؟
کریمی
وقتی رئیس جمهور در مراسم 16 آذر اونجوری حرف میزنه و ......!!!!!
از پا منبریاش بیشتر از این انتظار نیست .....
....
بیات
انرژی هسته ای علاوه بر این که در ابعاد مختلف کاربرد دارد در این زمان که دشمن برای نابودی او بسیج شده به مثابه ناموس ماست کهخ باید تا پای جان از او محافظت کنیم همانطور که شهیدان شهریاریها و علیمحمدی ها و روشن ها که یادشان همیشه در دل ماست و گرامی است روحشان شاد تا پای جان دفاع کردند اینهایی که انرژی هسته ای را خیلی ساده می انگارند واقا یا انسانهای مغرضند یا بی اطلاع یا ساده لوح نمی دانم چرا دشمن به این بزرگی را نمی بینند فقط به فکر این هستند که بخورند و نمیرند
Iran, Islamic Republic of
انرژی هسته ای حق مسلم ماست