جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین اقدامات بسیج در حمایت از تولید

نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 367079
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مشهد گفت: راه‌اندازی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور سبب گسترش اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار محمدرضا نقدی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از تنها نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در مشهد مقدس اظهار کرد: راه‌اندازی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور سبب گسترش اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌شود؛ این نمایشگاه به ابتکار بسیج سازندگی خراسان‌رضوی راه‌اندازی شده است و باید از مسؤولان برگزار کننده آن تشکر کنم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم مشابه این نمایشگاه در سایر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بازار جز مقدسات محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم محصول خود را و کالای داخلی را در بازار به فروش برسانیم، باید فرهنگ استفاده از کالای خارجی را تغییر دهیم و در مقابل استفاده از کالای داخلی و تولید ملی را ترویج کنیم.

نقدی گفت: در حال حاضر مهمترین معضل مسئله اشتغال است و هرچه تولیدات داخلی در این زمینه افزایش پیدا کند رفع این معضل نیز سریعتر انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اقدامات مستقیم بسیج در این زمینه از سال ۹۲ آغاز شد و ۴ هزار فقره وام و برگزاری کلاس‌های مهارتی و آموزشی در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: فرهنگ‌سازی صورت گرفته سبب استقبال روستائیان از این برنامه‌ها شد، تسهیلات ما در این زمینه کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۵ برابر آن از سوی مردم حمایت و تأمین شد.

نقدی افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهمتر از ارائه تسهیلات است، در مجموع ۲۸۰۰ واحد راه‌اندازی شد و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال این رقم افزوده شود.

وی خواستار حمایت رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از کالای داخلی شد و بیان کرد: مقام معظم رهبری در مشهد مقدس فرمودند که مسئله فرهنگ بسیار مهمتر از اقتصاد است و مشکل اقتصادی را تنها می‌توانیم با یک مدیریت قوی فرهنگی حل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *