جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۰
۲۸

کاش دوستان حداقل اندازه 7 دقیقه صراحت امثال ریحانا را داشتند!

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۴
کد مطلب: 372370
رفتار منافقانه برخی هنرمندان غربزده در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، صدای اعتراض نشریه هفت صبح را درآورد.
کاش دوستان حداقل اندازه 7 دقیقه صراحت امثال ریحانا را داشتند!
به گزارش جهان، این نشریه با اشاره به موضع برخی سینماگران و شبه‌روشنفکران نظیر اصغر فرهادی، مهناز افشار، نسرین ستوده و... که صرفا در عبارتی خنثی ومبهم نوشته بودند «کشتن هم‌نوعان را متوقف کنید» یادآور شد این گروه فکر مواجهه با مأمور فرودگاه جان‌اف‌کندی هستند! هفت صبح افزود: بسیاری از کسانی که ۵ سال پیش در همین روزها شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند بالاخره به این نتیجه رسیدند که سرنوشت ایران- سرنوشت ایران امروز همان ایرانی که تن به سمفونی یکنواخت جهانی‌سازی نمی‌دهد- جدا از سرنوشت سوریه و لبنان و غزه نیست. همان‌هایی که با تفرعن به اتفاقات سوریه می‌نگریستند حالا با رسیدن موج تهدید داعش به ۱۰۰ کیلومتری مرزهای ایران به تکاپو افتاده‌اند.

این روزنامه نوشت: از سویی موج تصاویر دردناک و ترسناک از فاجعه غزه بخش‌های متفاوت جامعه ایران را به یک واکنش یکسان واداشت تا روز قدس امسال متفاوت‌ترین راهپیمایی عمر این اتفاق باشد.

هفت صبح در عین حال خاطرنشان کرده است: اما در این میان باید اشاره ای هم به یک کمپین داشته باشیم که در آن برخی از هنرمندان مشهور ایرانی شرکت کرده‌اند با شعار کشتن همنوعان خود را متوقف کنید. که البته دوستان تصاویر خود را با متن انگلیسی این شعار منتشر کرده اند. راستش نمی‌خواهیم کاسه داغ‌تر از آش بشویم و جانماز هم آب نمی‌کشیم. روزنامه سیاسی نیستیم و ادعایی هم در این مورد نداریم.

اما گزاره «کشتن همنوعان خود را متوقف کنید» دقیقا به چه چیزی اشاره دارد؟ اصلا ارزش این جمله در چیست؟ این کنش سیاسی به چه چیزی اشاره دارد... جهت‌گیری‌اش به کدام سمت است؟ جمله بدی نیست اما آدم دوست دارد که ناخودآگاه در جواب آن بگوید: نه بابا! به هر حال کنش سیاسی آدابی دارد. وقتی حتی اسم غزه هم در شعارهای این کمپین نیامده است و اشاره‌ای هم به اسرائیل نشده است فایده این شعار چیست؟ جهت آن کجاست؟ احساس نمی‌کنید نمایش پوچی برای کسب پرستیژ آن هم بدون کمترین ریسک و کمترین هزینه است؟

هفت صبح در پایان یادآور شد: آدم ناخودآگاه فکر می‌کند دوستان حتی در انتشار تصاویر معترضشان فکر رویارویی با مأمور روادید در فرودگاه جان اف‌کندی نیویورک را هم در سر داشته‌اند! برای همین به چنین متن خنثی و بی‌اثری اکتفا کرده‌اندکه اوج بی سلیقگی در یک کنش سیاسی است. اوج احتیاط و ملاحظه‌کاری با حفظ مبانی زیبایی‌شناسانه مورد علاقه دوستان(!) که با یک حرکت سیاسی اصلا تطابق ندارد. یادم افتاد که ریحانا خواننده نه چندان خوشنام آمریکایی در یک پست توئیتر که البته فقط ۷ دقیقه دوام داشته با کلماتی صریح خواستار آزادی فلسطین شده بود. کاش دوستان حداقل اندازه ۷ دقیقه صراحت امثال ریحانا را داشتند. اگر این جا صراحت نداشته باشند پس کجا خواهند داشت؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینها بوی گندشون همه جا رو برداشته شما بیش از این بزرگشون نکنید
طالقانی
از کجا معلوم که منظورشون کشتن متجاوزان اسرائیلی توسط حماس و گردانهای عز الدین قسام نباشه! از مفسدینی مثل اینها بر نمی یاد که کشتار فلسطینی ها رو محکوم کنند؛ چون این طایفه، فلسطینیها را همنوع نمی دونند. بنظرم منظورشان توقف کشتن اسرائیلی هاست؛ چون نشون داده اند که هوادار اسرائیلند. فراموش نکنیم که آبشخور اصلی فراماسونری و جریان روشنفکری غربگرا، صهیونیزم است.
علی
خب بستگی داره که قبله ات کدوم وری باشه اگه قبله بیت المقدس باشه(قبله اول) باید 35 سال فریاد بزنی ولی اگه قبله اسکار و کن و غیره باشه شعارهات هم شبیه اسکار میشه توقعی بیش از این نداشته باشید
حمايت امروز ما از غزه به خاطر ترس از داعش نيست به خاطر حمايت از مظلومه.
اذیتشون نکنین بابا... اجازه بدین این جماعت شبه روشنفکر خوش خوش باشن.
این ها احتمالا از کشته شدن نظامیان اسراییل هم ناراحت میشن.وگرنه یه شعار اینچنینی انتخاب نمی کردند.
راه این جماعت خیلی وقته که از راه عموم مردم ایران جدا شده .
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله در قیامت پاسخ همه این رفتارهای ضد انسانی خود را خواهند داد
انشاء الله که ظهور نزدیکه و قبل از قیامت آقا ع دمار از روزگارشون در میاره .
شیب ملایم
Iran, Islamic Republic of
این هنرمندان که ادعای روشنفکریشان در سالهای اخیر به ویژه در جریان فتنه هشتادو هشت، مشمئز کننده شده ، حتی جرات ندارند که در مورد صهیونیستها موضع صریحی بگیرند چون جوایز جشنواره مسخره سینمایی را لابی صهیونیست تامین می کند. در ضمن وقتی ملت مومن و انقلابی، سی و پنج سال روز قدس را در هرشرایطی برگزار می کند چه نیازی به این اصغر و مهناز و نسرین هست. زنده باد ملت شریف و مومن ایران اسلامی . آینده ثابت خواهد کرد که آبشخور شبه روشنفکران کجاست.
علیرضا
بابا نگید شما دیگه ! تمام حرف هاتون درست اما کاش مثال ریحانا رو نمیزدید ، میدونین ریحانا کیه که به این راحتی اسمشو میزنید توی گزارشتوووون؟!
ایمان
Iran, Islamic Republic of
این کمپین آقایون و خانمای روشنفکر!! من رو یاد این لطیفه انداخت که یه عده تی تیش مامانی خواستند توی ماه محرم عزاداری کنند. دو دسته شدن و این شعار رو می دادن: دسته ی اول: مستر یزید مستر حسین رو کشته دسته ی دوم: چه اشتباهی کرده! چه اشتباهی کرده!
بله اینه حکایت خیلی از هنرمندان به اصطلاح روشنفکر مملکت ما! همینه که توده مردم دل خوشی ازشون ندارند... هیچ وقت هیچ کجا کنار این ملت نبودن و همیشه فقط بلدن ژست روشنفکری بگیرن و بگن ما کاری به سیاست ندارم تا مبادا هواداراشون بپرن! البته به غیر از عده معدودی از هنرمندان باغیرت و باشرف این مرز و بوم...
شما ها
از قائله ی فلسطین بهره بردای ِ کثیفی میکنید
hosein
امثال فرهادی اگه‌حتی بخوان یک لحظه برای غزه دلسوزی کنن دیگه کی حاضر میشه به فیلم های اونا اسکار بده؟؟!!!!!!!
زینب
ببخشید اشتباهی منفی دادم
میلاد
دوستان به شعار دقت کنید: «کشتن همنوعان خود را متوقف کنید»
این شعار چند پهلوست وشاید شروع یه برنامه جدید از سوی جبهه شبه فرهنگی غرب زده باشه
.اینا هر نوع کشتنی رو محکوم کردن!
کشتن در راه دفاع از خود و کشور.
کشتن جنایتکاران و مجرمین بالفطره بررای دفع فسادشون
کشتن در حکم قصاص.می دونین که نظر حضرات در مورد قصاص چیه که؟!
احسنت... دقیقا... مبادا موضع صریحی بگیرند و خم به ابروی اسرائیل بیاد و دیگه اسکار و... هوتوتوتو! فقط باید به حالشون تاسف خورد...
نيما
Iran, Islamic Republic of
آفرين
amir.12
بعضی دوستان به فکر اسکار و کن و خرس طلایی هستند تمام هدف زندگی خود را روی آن گذاشته اند... به فکر موارد دیگر نیستند...
Iran, Islamic Republic of
از ریحانا که یکی از مفاسد می باشد خرج نکنید
مجتبی
به نظرم یه عده میخوان حرکت اخیرهنرمندان در حمایت از غزه را منحرف وان را به حرکتی خنثی تبدیل کنند
پس هنرمندان باید مراقب باشند تابلو دست چه کسانیست
ف
Iran, Islamic Republic of
خوب اینا یه جایی برای اون برآب هم باید داشته باشن تابتونن راحت سفرای خارجیشونو برن دیگه !!!
اراکی
Latvia
از کوزه همان تراود که در اوست . از نسرین ستوده و فرهادی ها که آبشخورشون اربابهای همین جنایتکاران و کودک کشان عزه هستند انتظاری جر این نیست . البته در اقیانوس مردمی حامیان غزه بودن و نبودن این رقاصه های استکبار تاثیری ندارد .
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر امثال این تحلیلها نبود بدون شک حقانیت فرهادی ها و خباثت مخالفانشان آشکار نمی شد
United States
استاد لطفا شما تحلیل بفرمایید تا حقانیت آفای فرهادی بر بیسوادانی چون ما هم ثابت بشه! بسم الله...
اصل اعتقاد اين هنرمندان: نه اسلام، نه ايران،
جانم فداي خوش گذراني و نوكري آمريكا
حالم از دیدن رفتار اینجور افراد بی وجدان و ترسو بهم میخوره.
من اونها رو ایرانی نمی دونم.ایرانی شجاعت و وجدان داره.اینا وجدانشونو برای غربیها سر بریدن.
فرهاد
هنرمند ! رونشنفکر! اینا( به جزء یه هفت هشت نفرشون) که فقط از خلاء هنری در ایران استفاده کردن وگرنه نمونه هاشونو دیدیم که تو ایران چه اسم رسمی داشتن و به محض خروج از ایران، از چه جاهایی که سر در نیاوردند. حتی ایرانیهای خارج از هم از اینا متنفرن من 15 ساله که خارج از کشور زندگی میکنم فاسد تر از این به ظاهر هنرمند ها حتی اینجا هم بین ایرانی ها پیدا نمیشه
ایرانی
خون شهدای غزه چهره ی منافقان را در دنیا و ایران کاملا مشخص کرد
دست خدا در این رویداد مشخص هست ((و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین))