جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

فرصت ۴ ماهه مترو برای طرح پدافند غیرعامل

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 392675
عضو شورای شهر تهران از فرصت ۴ ماهه به شرکت مترو برای ارائه طرح مواجهه با بحران و پدافند غیرعامل خبر داد.
به گزارش جهان؛ اقبال شاکری در گفتگو با مهر، با بیان اینکه طرح دو فوریتی برای تدوین سند مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در فضاهای مترو در شرایط بحران در شورا مطرح شده است، گفت: یکی از واجبات اصلی موضوع امنیت مترو در زمان بحران است چرا که حجم بزرگی از شهروندان در حال استفاده از مترو هستند. حالا مترو ۴ ماه فرصت دارد تا طرح خود را ارائه دهد.

وی افزود: چندی پیش یک حادثه و نقص فنی موجب شد تا ۴۵ دقیقه یکی از خطوط مترو دچار توقف شود اما مشاهده نشد که حتی یک مامور مترو آموزش دیده بلندگو دستش بگیرد و به مردم راهنمایی کند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: حالا بعد از مدتی برای ما یک جزوه آورده اند و روی آن نوشته مشاور پدافند غیرعامل! واقعا با این جزوه ها می توان گفت که مترو در مواقع بحرانی آماده است؟ این در حالی است که تلفات همیشه بعد از وقوع حادثه است.

شاکری گفت: بر اساس محاسبه ها یک واگن پرمسافر ۶ هزار جمعیت دارد و اگر حادثه ای رخ دهد این همه مسافر تحت تاثیر قرار می گیرد. هرچند داریم با آقای هاشمی تشکری و نایبی دائم پیگیری می کنیم این مشکلات برطرف شود اما باز هم دیر است.

وی گفت: جدا از موضوع مترو امروز پارکینگ هایی در تهران فعال است که ۱۰ طبقه زیر زمین است آیا تدابیر حادثه و بحران در این پارکینگ ها دیده شده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *