پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

زاکانی: توافق باید منطبق بر NPT باشد

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب: 414724
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتارهای دوگانه غربی‌ها در مذاکرات هسته ای با ایران گفت: انتظار عمومی این است که یک توافق عادلانه منطبق بر حقوق مصرح در NPT انجام شود.
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی در گفتگو با مهر، با اشاره به قرار گرفتن مذاکرات هسته ای در مراحل حساس اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، غربی ها و به ویژه آمریکا به توافق با ما نیاز دارند و ما نیز بسیار امیدواریم که در چارچوب مصالح ملی این مذاکرات به نتیجه برسد.

وی افزود: آن چیزی که از سوی آمریکا و کشورهای غربی تابع او مشاهده می کنیم، این است که با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند و عملاً به صورت دوپهلو با مسئله مواجه می شوند و تلاش می کنند تا سطح توقعات غیرقانونی و ظالمانه خود را در این مواجهه دوگانه به ما تحمیل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما امیدواریم تیم مذاکره کننده با همان صلابت و چارچوب منطقی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند، مسیر مذاکره را دنبال کنند تا در پایان هم توافق انجام شود و هم تحریم های ظالمانه برطرف شود.

زاکانی در رابطه با خبرهایی که از سوی رسانه های غربی در رابطه با جزئیات توافق از جمله توافق بر سر ۶۱۰۰ سانتریفیوژ مطرح می‌شود، گفت: با توجه به اینکه جزئیات مذاکرات و توافق ها به صورت شفاف مطرح نشده و کلیات نیز در حد گمانه زنی است، بنابراین نمی توان در مورد این مسائل اظهارنظر کرد، اما اساس کار باید معطوف به این باشد که منافع ملی ما تضمین شده و عزت و آبروی ملت شریف ایران حفظ شود.

وی تاکید کرد : توافق باید در قالب منافع ملی و حق مسلمی که NPT برای همه کشورها پذیرفته و همه کشورهای دارنده فناوری هسته ای را ملزم کرده که به سایر کشورها کمک کنند اتفاقاً ایران نیز بدون کمک آنها به این دستاورد رسیده است، انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *