پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روسیه و ایران علیه داعش متحد شوند

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 424723
نشریه معروف روسی روز سه‌شنبه در گزارشی با موضوع پدیده داعش، نوشته است که مسکو می‌تواند با کمک تهران، این گروه تروریستی را شکست دهد.
روسیه و ایران علیه داعش متحد شوند
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشریه «پراودا» از سرشناس‌ترین روزنامه‌های روسی روز سه‌شنبه نوشت که روسیه و ایران می‌توانند با هم گروه تروریستی داعش را شکست دهند.

در ابتدای گزارش پراودا آمده است: «حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده به مواضع داعش تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

این گروه اواخر ماه می کنترل شهر پالمیرا در سوریه و الرمادی در عراق را به دست گرفت.

غرب می‌خواهد برای مبارزه با داعش با روسیه همکاری کند.

اما چرا با ایران نه؟ شاید به این دلیل که روسیه تسلیحات می‌فروشد و ایران از آن‌ها برای مبارزه استفاده می‌کند؟»

این گزارش با اشاره به افزایش تحرکات داعش در ماه‌های اخیر، به اسنادی اشاره کرده است که اخیرا از طبقه‌بندی در آمریکا خارج شد و نشان داد که واشنگتن در سال ۲۰۱۲ از شکل‌گیری داعش اطلاع داشته و آن را فرصتی برای بی‌ثبات کردن منطقه و منزوی ساختن دولت سوریه می‌دانسته‌ است.

پراودا نوشته است: «هدف از نابودی سوریه و منزوی کردن ایران، بخشی از جنگ غرب با تمدن‌های متخاصمی است که بلوک کشورهای "بریکس" را تشکیل داده‌اند.»

این نشریه روسی با بیان اینکه واشنگتن همواره به دنبال تشکیل گروه‌های تروریستی بوده، نوشته است که آمریکا حالا کنترل داعش را از دست داده و همین امر موجب شده تا عملا «عراق را نیز از دست بدهد.

حالا عراق به سمت روسیه روگردان شده. روز ۲۱ می، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق دیداری با نمایندگان رئیس‌جمهور روسیه داشت.»

در ادامه این گزارش با اشاره به اعلام آمادگی مسکو برای تأمین فوری تسلیحات برای عراق، آمده است: «شاید روسیه هم باید نگاهی به طرفی دیگر داشته باشد؛ به طرف ایران.

امروز این کشور به از طریق حزب‌الله، نیروی قدس و نیروهای مسلح مردمی در جنگ واقعی با افراط‌گرایان است.

ایرانی‌ها در جنگ با شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه هستند.

ایرانی‌ها تکریت را آزاد کردند و تنها آن‌ها هستند که می‌توانند از سقوط بغداد و دمشق جلوگیری کنند.

با این حال، ایالات متحده به واسطه عربستان سعودی، تلاش می‌کند ایران را محدود نگه دارد. عربستانی که به حمایت و پشتیبانی از وهابیت در خارج معروف است و علاوه بر آن، دلارهای نفتی خود را به کار گرفته تا قیمت نفت را کاهش داده و اقتصاد روسیه را ساقط کند.

بنابراین، باید از حضور ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای استقبال کرد و برای ایجاد یک سیستم امنیتی جدید در خاورمیانه، با این کشور همکاری کرد.

پراودا در پایان به نقل از «یوگنی ساتانوفسکی» رئیس موسسه خاورمیانه روسیه نوشته است: «روسیه می‌داند که با چه کسی همکاری کند.

سیاست روسیه در مبارزه با داعش، ساده است.

ما به کسانی که به سلاح نیاز دارند، سلاح می‌دهیم. به کسانی که نیاز دارند، اطلاعات می‌دهیم.

توهم، توطئه یا ایدئولوژی در کار نخواهد بود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *