پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴
۱۲
پیغام حداد به لاریجانی

تلاش فراکسیون اصولگرایان برای وحدت/ جنگ روانی عضو رهروان

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 424426
عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان تلاش‌های دوهفته‌ای فراکسیون اصولگرایان برای وحدت در انتخابات هیات رئیسه راتشریح کرد.
تلاش فراکسیون اصولگرایان برای وحدت/ جنگ روانی عضو رهروان
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست «مشق غیرت، بازرسی و بازجویی ممنوع» در جمع خبرنگاران در خصوص تلاش فراکسیون اصولگرایان برای اتحاد دو فراکسیون برای ارائه لیست واحد در انتخابات هیات رئیسه در پاسخ به مهر گفت: من واقعیت را می‌گویم و کاری به اظهارات دوستان دیگر ندارم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تحلیلی در فراکسیون اصولگرایان و خاصه آقای حداد وجود داشت که با عنایت به سال پایانی مجلس دهم و انتخابات پیش‌رو و ضرورت همدلی و همزبانی که به نوعی تجلی آن باید در خانه ملت میان نمایندگان مشخص باشد، این پیشنهاد را به دوستان رهروان بدهیم که برای انتخابات هیات رئیسه، فهرست واحدی ارائه دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های لیست واحد، ابقای هیات رئیسه فعلی بود.

پیغام حداد به لاریجانی: در انتخابات ریاست مجلس با شما رقابت نمی‌کنم

زاکانی از پیغام آقای حداد به لاریجانی خبر داد و گفت: پیش از این پیغامی از سوی دکتر حداد به ریاست مجلس داده شده بود که در راستای وحدت اصولگرایی امروز به صلاح نیست که من با شما رقابت کنم.

وی ادامه داد: البته به اعتقاد من شرایط رقابت بین آقای حداد و لاریجانی از گذشته خیلی بهتر است ولی آقای حداد این خیرخواهی را انجام دادند؛ به این عنوان که به صلاح کشور و جریان اصولگرایی نیست که من با شما رقابت کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این پیشنهاد به جلالی رئیس فراکسیون رهروان نیز داده شد که آقای جلالی نیز با رئیس مجلس مذاکراتی را در این خصوص داشت.

باهنر حامل پیام وحدت حداد به لاریجانی


زاکانی گفت: این پیشنهاد که آقای حداد ضرورتی برای رقابت نمی‌بیند، بلکه امروز دقتشان بر تفاهم و انسجام است، ماه‌ها قبل از طرف آقای باهنر به آقای لاریجانی رسیده بود.

وی اظهار داشت: آقای حداد معتقدند که این اتفاق یک نماد و نمود جدی برای جامعه در حوزه وحدت اصولگرایان دارد؛ لذا دو هفته قبل این پیشنهاد از سوی آقای حداد به آقای لاریجانی داده شد و در اثنای این دو هفته نیز آقای حداد دیداری با آقای لاریجانی داشتند.

ماجرای استنکاف جلالی از گفتگو با حداد برای ارائه لیست واحد


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طول این دو هفته ما پیام روشنی از سوی فراکسیون رهروان دریافت نکردیم؛ حتی روز شنبه ساعت ۱۶:۳۰ بعدازظهر قرار بود آقای جلالی با آقای دکتر حداد جلسه‌ای داشته باشند که مسئول دفتر آقای حداد خواستار تاخیر نیم ساعته برای برگزاری جلسه شده بودند که آقای جلالی گفته بودند من فرصتم محدود است؛ لذا مقرر شده بود جلسه همان ساعت ۱۶:۳۰ برگزار شود. اما آقای جلالی استنکاف کرده بودند و گفته بودند فردا در جلسه علنی صحبت می‌کنیم.

زاکانی اظهار داشت:‌ خیرخواهی آقای دکتر حداد قریب به دو هفته روی زمین ماند. علاوه بر این فراکسیون رهروان در مجلس اعلام می‌کردند ما خودمان گزینه داریم و گزینه هایمان را می‌خواهیم مطرح کنیم و هیات رئیسه فعلی را نیز قبول نداریم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد دکتر حداد برای ابقای هیات رئیسه فعلی به معنای رضایت از هیات رئیسه فعلی نبود، بلکه ما اشکالات جدی به هیات رئیسه فعلی قائل هستیم اما به واسطه اینکه با دوستان فراکسیون مشورت کرده بودیم، به این نتیجه رسیدیم.

جنگ روانی فراکسیون رهروان برای ایجاد تفرقه میان اصولگرایان

زاکانی با انتقاد از مصاحبه صبح دیروز رئیس فراکسیون رهروان گفت: این مصاحبه باعث تعجب اعضای فراکسیون اصولگرایان شد که چرا از سوی فراکسیون اصولگرایان خیرخواهی صورت می‌گیرد، اما از سوی برخی آقایان تفسیر نادرست و نکاتی بیان می‌شود که به نظر می‌رسد تلاش دارند در جریان اصولگرا، عملیات روانی انجام داده و با جنگ روانی، تفرقه و نقار در فراکسیون ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دیروز شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان، گفت: در شورای مرکزی فراکسیون سه استراتژی مورد بررسی قرار گرفت.

وی در تشریح این سه استراتژی گفت: اولین نگاه این بود که دو فراکسیون فهرست واحد برای انتخابات هیات رئیسه ارائه کنند؛ دومین نگاه اینکه فراکسیون اصولگرایان فهرست کاملا مستقل ارائه دهد و نگاه سوم این بود که فهرست ترکیبی ارائه دهیم که در این فهرست ترکیبی هم پیام وحدت ابلاغ شود و هم اینکه اگر جایی اشکالی وجود دارد، با رقابتی که ایجاد می‌شود، این اشکالات نیز به حداقل برسد که گزینه آخر مصوبه جلسه ما بود.

زاکانی با انتقاد از مصاحبه بعدازظهر دیروز رئیس فراکسیون رهروان گفت: آقای جلالی در این مصاحبه تلاش داشت مشکلات را معطوف به فراکسیون اصولگرایان کند اما اعلام می‌کنم که ما از ابتدای مجلس به دنبال تفاهم بودیم و جلسات متعددی را در این راستا با آقای جلالی و دوستانشان داشتیم.

تلاش فراکسیون اصولگرایان از ابتدای مجلس نهم برای ایجاد تفاهم میان اصولگرایان

وی گفت: ما منادی تفاهم بودیم که نهایت امر دوستان اعلام کردند تفاهم نمی‌کنیم. این مذاکرات از ابتدای مجلس صورت گرفت.

زاکانی تاکید کرد: ما خواهان تفاهم هستیم و از عزیزانی که نکاتی را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند که با واقعیت‌ها متفاوت است، گله می‌کنیم.

دست رد فراکسیون رهروان به پیشنهادات وحدت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی تلاش دارند با پیشنهادات دقیق، منطقی و اصولگرایانه‌ای که فراکسیون اصولگرایان دارد، مواجهه سیاسی کنند.

وی در ادامه در تشریح نرمش‌های فراکسیون اصولگرایان گفت: ما تلاش کردیم از ابتدای مجلس هر چیزی که همه اصولگرایان پذیرفتند، بپذیریم.

زاکانی با اشاره به ادعای برخی که معتقد بودند همه مجلس، اصولگراست گفت: اینطور نیست، در مجلس اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار نیز حضور دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ برای هیات رئیسه قصد داشتیم طبق روال مجلس گذشته در فراکسیون اصولگرایان رای‌گیری کنیم و در صحن کسی نامزد نشود اما دوستان فراکسیون رهروان قائل به این موضوع نبودند و تلاش داشتند رقابت برای هیات رئیسه را به صحن بکشانند.

ظهور فراکسیون اصلاح‌طلبان در جلسه مشترک دولت و مجلس


وی ادامه داد: در دیدار اخیری که ما در ریاست جمهوری خدمت نمایندگان، وزیران و رئیس‌جمهور بودیم، یکی از نکات تعجب‌آور این بود که فراکسیون اصلاح‌طلبان یک شبه پیدا شد و نماینده آنها به عنوان نماینده رسمی اصلاح‌طلبان توسط هیات رئیسه اعلام شد و در آن جلسه سخنرانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فقط احمدی نژاد
امیر
کاظم جلالی تنها درمجلس اینطور نیست در شاهرود هم همین رویه است ....
محمد
لاریجانی دورانش تمام شده خودش باید درک کند
جناب زاکانی و جناب حداد و بقیه دوستان اصولگرا ، انتخابات مجلس دور نهم و انتخاب رئیس آن و خصوصا انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم نشان داد که برخی افراد فقط در هنگام انتخابات اصولگرا هستند. خواهشا از این تجربه در این دوره انتخابات مجلس استفاده کنید.
اصولگرایان سرانتخابات ریاست جمهوری نشان دادن به عهد خود وفا دار نیستند.
Iran, Islamic Republic of
یک مدعی اصول گرایی در انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که بی وفاست، لطفا جمع نبندید
ابوذر
آقای لاریجانی به رای اصلاح طلبان دل بسته است ...
اکثریت این مجلس اصلاح.طلب.هستش که زیر نام اصولگرا پنهان میشوند
Iran, Islamic Republic of
دهنت طلا راستشو گفتی .....اصولگرایی به حرف نیست به عمل است وچه کمند عمل کنند گان !!!!
آقا ما اگه نخواییم با لاریجانی ائتلاف کنیم باید کی رو ببینیم؟ ....
اخه خودش میدونست اگر رقابت هم میکرد نمیتونست به لاریجانی غلبه کند,برا همین اینکار را کرده.
یعنی اش ریخته را نذر امامزاده کردن.
کم کم داره پرده ها کنار میاره
همه باید برن زیر چتر دکتر احمدی نژاد