سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۰

‫بی بی سی: رهبر ایران با هوشمندی آمریکا را عقب راند

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 431626
این کارشناس گفت: «من با عنوان "نوشیدن جام زهر توسط رهبر ایران" مخالفم. آیت‎الله خامنه ای با هوشمندی بسیار، آمریکا را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرده است.»
‫بی بی سی: رهبر ایران با هوشمندی آمریکا را عقب راند
‫به گزارش جهان به نقل از جام، با نزدیک شدن به آخرین روزهای مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ در مهلت‌های تمدید شده، روز به روز گمانه‌های بسیاری درباره فرجام مذاکرات، حصول توافق یا عدم آن و مفاد توافق احتمالی مطرح می شود.

در این فضای پرچالش، رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش مهم مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان به ویژه در تعیین خطوط قرمز ایران در مذاکرات، به گونه‌ای سعی در جنجال آفرینی پیرامون بیانات ایشان کرده‌اند.

بخش فارسی شبکه بی بی سی روز گذشته و در برنامه " صفحه دو آخر هفته" به بهانه بررسی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ اصطلاحا به تحلیل نقش رهبری در این زمینه پرداخت و با شیطنت ها و تحلیل های ادعایی مجری و کارشناسان خود سعی در القای منفی بودن نقش ایشان در جریان مذاکرات هسته ای داشتند.

در این میان اما "علی علیزاده" یکی از کارشناسان این برنامه با اشاره به درایت "رهبر عالی ایران" گفت: «آقای خامنه ای با هوش بالای خود، سیاست خارجی ایران را از حالت تدافعی به تهاجمی چرخاند و این چرخش سیاست، امروز در حال جواب دادن است.»


وی با این ادعای واهی که شرایط به گونه‌ایست که رهبری ایران با وجود عدم رضایت به توافق، مجبور به پذیرش آن می شود گفت: «من با عنوان "نوشیدن جام زهر توسط رهبر ایران"مخالفم. آیت‎الله خامنه ای با هوشمندی بسیار، آمریکا را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرده است»

وی در تاکید اظهارات خود عنوان می کند که «هدف آمریکا و غرب از پیگیری فعالیت های هسته ای ایران بهانه ای بود برای گرفتن تضمین امنیتی از نظام جمهوری اسلامی ایران و حال آن که آیت الله خامنه ای با درایت و هوشمندی خود این توطئه را خنثی کرده است.»

این کارشناس در این‌باره می‌گوید: «ما چه رهبر ایران را دوست بداریم و چه منتقد او باشیم، باید او را "معمار بزرگ گرفتن تضمین امنیتی" برای کشوری بدانیم که در طول ۳۷ سال قبل توسط دشمنان خارجی محاصره شده است.»


وی در رابطه با این ادعا که مقامات ایران به ویژه رهبری نظام در مذاکرات مجبور به عقب نشینی از مواضع اولیه خود شده‌اند، عقب نشینی مسلم را از جانب آمریکا دانست و گفت: «آقای خامنه ای در اصل از جلونشینی خود عقب نشینی کرده اند، به این معنا که ابتدا فردو و اراک را علم کردند و توسط آنها ده ها قدم به جلو آمدند و اکنون چند قدم از آن دهها قدم به عقب می روند، اما در هر حال جلو آمده اند... هدف آیت الله خامنه ای هیچگاه بمب اتم نبوده است، بلکه او به دنبال رسیدن به تکنولوژی بالقوه برای گرفتن یک تضمین امنیتی بوده است و چه توافق انجام شود و چه نشود به این هدف رسیده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عشق فقط عشق علی. رهبر فقط سیدعلی. خدایا رهبر عزیزمان از جمیع بلایا محفوظ و مصون بدار دشمنانش را نابود بفرما. اللهم عجل لولیک الفرج.
خوشتر آن باشد که سر دلبران /گفته آید در حدیث دیگران ما که با تمام وجود همیشه قدردان وشکرگزار وجود بی بدیل حضرت آقا هستیم کاش کوردلان داخلی که رهبری را مقامی فرمایشی تصور می کنند وامر ایشان را ارشادی قلمداد می کنند نه مولوی به این سخنان گوش فرا دهند .
مسعود
خوبه كه خوتون هم اشاره داشتيد به "كوردلان", وقتي كه بر دلهاي اينها به واسطه عطش قدرت وكسب مال حرام ,مهر زده اند ديگر چه انتظاري از اين جماعت كوردل ميتوان در جهت درك واقعيات و حقائق داشت؟؟ وقتي نمونه همين كوردلان در صدر اسلام از درك حقيقتي همچون مولاي متقيان علي و فرزندان معصومش عليهم السلام عاجز بودند ديگر چه توفعي مي توان از كوردلان عصر و زمانه خودمان داشت؟؟
محمد کرمانی
فدایی داری سید علیییییی
محمد کرمانی
فدایی داری سید علییییییی
راستش رو بخواهید من خودم تا قبل از فتنه 88 ولی فقیه رو تعبدی قبول داشتم اما فکر میکردم فرمالیته است بعد از فتنه تازه معنی ولی فقیه رو فهمیدم و حالا واقعا حاضرم جونم رو براش بدم
بصیر
Estonia
خدا راشکر ورحمت خدا بر امام خمینی رضوان.....جانشینی متفکر با تقوا ودانشمند انتخاب کرد و ما را از حیله های گرگهای زمان نجات داد
Iran, Islamic Republic of
کلمه معمار در عبارت "معمار بزرگ گرفتن تضمین امنیتی" جای بسی تعمل داره...
برای امام خمینی هم چند سالی هست که به جای امام خمینی از "معمار بزرگ انقلاب" استفاده میکنند!!
تأمل درسته
روحی و قلبی و ابی و امی فداک یا مولانا و مقتدانا