سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

چرا راهبرد آمریکا در برابر داعش تغییر کرد؟

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۰۶
کد مطلب: 383125
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا وقتی به این یقین رسید که داعش نمی تواند اهداف کاخ سفید را محقق کند، برای فریب مردم جهان راهبرد خود را تغییر داد.
به گزارش جهان، "اسماعیل کوثری" دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم با بیان این که آمریکا پس از مطمئن شدن از ناتوانی داعش در جامه عمل پوشاندن به اهداف ایالات متحده در منطقه، سیاست خود را برای فریب مردم جهان تغییر داده، تاکید کرد: این قبیل سیاست های آمریکا به مثابه دخالت آشکار و محکوم در سطح بین الملل، در امور دیگر کشورهاست اما با وجود این، سازمان ملل متحد همچنان در قبال این سیاست های آمریکا سکوت کرده است.

وی افزود: آمریکایی ها ناتوانی داعش را در عراق و سوریه دیدند و مطمئن شدند که داعشی ها نیز نمی توانند اهداف آنها را در منطقه محقق سازند و به همین علت برای اغفال مردم جهان در مسیر تغییر سیاست خود و ایجاد ائتلاف ضد داعش متشکل از ۴۰ کشور قدم برداشتند اما شکی نیست که این ادعا کذب محض است زیرا داعش همچنان از حمایت و پشتیبانی آمریکا و عربستان برخوردار است.

کوثری گفت: آنها (ائتلاف بین المللی) می گویند مواض عناصر تروریستی داعش را بمب باران می کنند، اما واقعیت این است که این امر ممکن نیست و در عین حال تاکنون شماری از مردم بی گناه سوریه قربانی این بمب باران ها شده اند؛ آمریکا نه تنها نمی خواهد به اقدامات تروریستی داعش پایان دهد بلکه در صدد فریب افکار عمومی و مقصر جلوه دادن دیگر کشورهاست زیرا خیلی ها می پرسند که چرا آمریکایی ها همچنان از گروهک تروریستی داعش حمایت می کنند و این باری سنگین بر دوش آمریکایی هاست و برای بر زمین نهادن آن با این نیرنگ وارد میدان شده اند.

کوثری ضمن تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدامات تروریست ها از عراق، سوریه و هر کشور نیازمند کمک حمایت می کند، افزود: ما باید صد درصد برای مقابله با داعش آماده باشیم بویژه این که گروهک تروریستی منافقین را تجربه کرده ایم، گروهکی که ۱۵ هزار ایرانی را به شهادت رسانده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت های آشکار تروریست ها و این که ایران این قبیل جنایت های تروریستی را از نزدیک لمس کرده، خاطر نشان کرد: ما باید بر آمادگی خود بیفزاییم و کمک مشورتی و فکری خود را به عراق و سوریه و لبنان ادامه دهیم تا آنها بتوانند به پیش روی های داعش پایان دهند و این گروه تروریستی را از میان بردارند.

وی افزود: این گروه های تروریستی که در زمینه جنگ های خیابانی آموزش دیده اند، تنها با حملات هوایی از بین نمی روند بویژه این که از حمایت آمریکا نیز برخوردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *