جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آغاز لیگ فوتسال بعد از ۶ ماه تعطیلی

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 378428
لیگ برتر فوتسال ایران از فردا پنجشنبه و بعد از حدود شش ماه تعطیلی آغاز می‌شود و تیم‌های همشهری در این هفته از همدیگر پذیرایی خواهند کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دور جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود و ۱۴ تیم حاضر در این مسابقات با توجه به هزینه‌هایی که انجام داده و برنامه‌هایی که طراحی کرده‌اند، به دنبال رسیدن به جایگاه مورد نظرشان می‌باشند.

همانند سال گذشته، کمیته فوتسال هفته‌های نخستین را به دیدار تیم‌های همشهری اختصاص داده تا امکان تبانی در هفته‌های پایانی کاهش یابد. لیگ امسال نکات قابل توجه و حتی عجیب زیادی دارد. این مسابقات که قرار بود مردادماه برگزار شود، با درخواست چند باشگاه با نفوذ یک ماه به تعویق افتاد. در این مدت امتیاز تیم زمزم اصفهان به تیم راه ساری واگذار شد. راه ساری که فصل گذشته به لیگ دسته اول سقوط کرده بود با این روش مجددا در لیگ برتر باقی ماند.

جابجایی مربیان لیگ برتری در این مدت هم قابل توجه بود. وحید شمسایی بازیکن - مربی تیم دبیری که موفق شد با این تیم به عنوان قهرمانی برسد، خیلی زود تیم تاسیسات دریایی را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد تا همان روش را در این تیم پیاده کند. تیم تاسیسات که پیش از انتخاب شمسایی تیمداری‌اش در وضعیت نامشخصی قرار داشت و حتی گفته می‌شد احتمال واگذاری امتیاز این تیم وجود دارد ولی با حضور شمسایی شرایط تغییر کرد. سرمربی - بازیکن تاسیسات همچنین با جذب بازیکنانی همچون مصطفی نظری و حمید احمدی در کنار بازیکنان جوان نشان داده که می‌خواهد همانند سال گذشته بی ادعا به عنوان قهرمانی برسد.

تیم گیتی پسند شرایط متفاوت‌تری را در چند ماه گذشته تجربه کرد. بعد از ناکامی گیتی پسند در رسیدن به عنوان قهرمانی، مدیران این باشگاه تهدید به عدم تیمداری کردند ولی با وجود این تهدید در حد حرف باقی ماند. وضعیت سرمربی تیم گیتی پسند ماه‌ها مشخص نبود. مسئولان باشگاه در نهایت و پس از آنکه موفق نشدند با گزینه‌های مورد نظرشان به توافق برسند، سعی در تکرار فرمول فصل گذشته دبیری کردند. آنها محمد کشاورز را به عنوان سرمربی - بازیکن تیم خود انتخاب کردند تا این انتخاب بر اختلاف تعدادی از مسئولان باشگاه در انتخاب سرمربی جدید تیم سرپوش بگذارد و آنرا به سایه براند.

البته خیلی طول نکشید تا مشخص شود کشاورز کار بسیار دشواری در گیتی پسند دارد. چند هفته پیش بود که محمد طاهری و افشین کاظمی دو بازیکن گیتی پسند در یک دیدار تدارکاتی با همدیگر درگیر شدند و کمیته انضباطی باشگاه هم این دو بازیکن را جریمه کرد. به نظر می‌رسد کشاورز که اولین دوره مربیگری خود را تجربه می‌کند، باید بیش از هر چیز روی همدلی و اتحاد بازیکنانش کار کند.

دبیری تبریز بعد از جدایی وحید شمسایی، حسین شمس را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. شمس پس از چند سال دوری از لیگ برتر در قامت سرمربی، در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا محک جدی خورد و البته موفق نشد با دبیری حتی به فینال آسیا برسد. شمس که در روزهای گذشته مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته در صدد است اعتبارش را در لیگ برتر فوتسال ایران بازیابد.

تیم میثاق تهران هم از تغییرات مصون نماند. مسئولان این باشگاه بعد از اتمام همکاری با محمود خوراکچی، سراغ رضا لک سرمربی فصل گذشته گیتی پسند رفته و با وی برای یک فصل به توافق رسیدند. لک که علاقه زیادی به محمد هاشم زاده (مربی تیم ملی فوتسال دارد) او را به همکاری در این تیم تهرانی دعوت کرد و البته هاشم‌زاده هم به عنوان مشاور در کنار تیم میثاق خواهد بود.

برنامه هفته اول لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است (اسامی بعضی از تیم‌ها تغییر کرده ولی کمیته فوتسال همان اسامی قبلی را در برنامه‌ هفته اول به کار برده است):

پنجشنبه - ۹۳/۶/۱۳

* میثاق تهران - تاسیسات دریایی، ساعت ۱۶، سالن شهرداری منطقه ۱۱ تهران
* مقاومت البرز - شهرداری ساوه، ساعت ۱۶، سالن انقلاب کرج
* شهید منصوری قرچک - ماهان تندیس قم، ساعت ۱۶، سالن هفتم تیر قرچک
* گیتی پسند اصفهان - زمزم اصفهان، ساعت ۱۶، سالن مخابرات اصفهان
* شهرداری تبریز - هلال احمر آذربایجان شرقی، ساعت ۱۶، سالن شهید پورشریفی تبریز
* فرش آرا مشهد - فردوسی مشهد، ساعت ۱۶، سالن شهید بهشتی مشهد

طبق برنامه قرار بود تیم‌های ملی حفاری ایران و دبیری تبریز هم ساعت ۱۶ روز پنجشنبه در سالن نفت اهواز برگزار شود اما با توجه به درخواست مسئولان دبیری و موافقت مسئولان ملی حفاری، این بازی به روز جمعه موکول شده است. البته تیم دبیری به دنبال این بود تا بازی را در روز شنبه برگزار کند که این درخواست هنوز مورد موافقت کمیته فوتسال قرار نگرفته است. طبق اعلام یکی از مسئولان کمیته فوتسال امروز در مورد زمان دقیق این دو تیم تصمیم گرفته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *