سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

افشاگری کارشناس هالیوود علیه والت دیزنی

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 436829
یک کارشناس سینمای هالیوود و کمپانی «والت دیزنی» گفت: ادعای ضد یهود بودن «والت دیزنی»،مؤسس کمپانی «والت دیزنی» یک ادعای مسخره و کذب محض است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی‌که برخی در صنعت سرگرمی هالیوود، به «والت دیزنی»، مؤسس کمپانی «والت دیزنی»، اتهام یهود ستیز بودن، می‌زنند ولی روز گذشته«ریچارد شرمن»، آهنگ‌ساز فیلم‌هایی چون «ماری پوپینز» و «کتاب جنگل» در برنامه تلویزیونی «تجربه آمریکایی» حاضر شد و این ادعا را کاملا تکذیب کرد.

«شرمن» گفت: «والت دیزنی» شخصیت پیچیده‌ای داشت ولی این اتهام که او را بخواهیم یک ضد یهود بدانیم، مسخره و کذب محض است.

«شرمن» که خود پسر یک زوج مهاجر یهود است، متذکر شد که همواره دیزنی با من و برادرم «رابرت» که در برخی از کارها با من همکاری می‌کند، همچون پسران خود رفتار می‌کرد.

«نیل گابلر»، مورخ ، منتقد اجتماعی و نویسنده کتاب «امپراطوری خودشان: یهودیان چگونه هالیوود را اختراع کردند»، که در این باره تحقیقات زیادی کرده است، نیز در این باره گفت: من هیچ مدرک دال بر ضد یهود بودن «والت دیزنی» نیافتم مگر برخی اهمال‌کاری‌هایی که در این باره در قرن بیستم در آثار والت دیزنی متداول بود.

بنا بر این گزارش، «مریل استریپ»، بازیگر برنده اسکار هالیوود، نیز دو سال پیش در مراسم اهدای جوایز انجمن ملی منتقدان به شدت از «والت دیزنی انتقاد کرد و او را به عنوان مردی معرفی کرد که تمایلات نژادپرستانه داشته و از یک گروه دارای نفوذ ضدیهودی حمایت می‌کرده است. «مریل استریپ» همچنین در سخنانش «والت دیزنی» را نسبت به جنس مونث یک فرد متعصب معرفی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *