جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

تندر۹۰ پشت چراغ زرد/ احتیاط خودروساز فرانسوی در تولید تندر

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 396923
در شرایطی که خبر می‌رسد خودروسازان داخلی و رنو برسر افزایش تولید تندر۹۰ به توافق رسیده‌اند، منابع آگاه می‌گویند «تا وقتی تحریم‌های بانکی علیه ایران حل نشود و امکان نقل‌و‌انتقال پول فراهم نیاید»، تولید تندر در شرایط طبیعی قرار نمی گیرد.
تندر۹۰ پشت چراغ زرد/ احتیاط خودروساز فرانسوی در تولید تندر
به گزارش جهان، به گفته منابع آگاه، خودروسازان داخلی و رنو، به افزایش تولید تندر-۹۰ تمایل دارند، اما مشکلات مربوط به نقل‌و‌انتقال پول، دست آنها را برای افزایش تیراژ این محصول بسته است.

هرچند خودروسازان نتوانسته‌اند مطالبات رنو را سر وقت بپردازند و در حال حاضر حدود ۹۰ میلیون یورو به این شرکت فرانسوی بدهکارند، اما مشکل اصلی اینجاست که راه‌های نقل‌و‌انتقال پول از ایران به فرانسه بسیار محدود است و رنویی‌ها نمی‌توانند پول خود را دریافت کنند.

منابع آگاه تاکید می‌کنند که در حال حاضر پول کلانی در حساب رنوپارس (شرکت تامین‌کننده قطعات تندر۹۰ و واسطه خودروسازان ایرانی و رنو) انباشت شده، اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات مربوط به نقل‌و‌انتقال پول، امکان واریز آن به خزانه رنو وجود ندارد. این موضوع علاوه‌بر اینکه سبب شده رنو نتواند مطالباتش را از خودروسازان ایرانی دریافت کند، به کاهش ارزش پول انباشت شده در حساب رنوپارس نیز انجامیده و رنویی‌ها از این بابت بسیار نگرانند. از همین رو رنو با وجود تمایل قلبی به افزایش تیراژ تندر۹۰ در ایران، عقل و منطقش اجازه چنین کاری را نمی‌دهد و خودروساز فرانسوی احتیاط را در مورد افزایش تولید تندر چاشنی کار خود کرده است.

با این حساب نباید انتظار داشت که تیراژ تندر افزایش چندان چشمگیری را در کوتاه مدت داشته باشد و آن‌طور که منابع آگاه می‌گویند، تولید این خودرو در شرایط فعلی (تحریم و عدم امکان نقل‌و‌انتقال پول) در نهایت به روزی ۲۵۰ دستگاه خواهد رسید. این در حالی است که طبق قرارداد، باید روزانه ۶۰۰ دستگاه تندر۹۰ در ایران به تولید برسد و با این حساب و به فرض رشد تیراژ، تندر باز هم ۳۵۰ دستگاه از برنامه عقب خواهد بود.

در این شرایط به‌نظر می‌رسد تندر۹۰ به نوعی پشت چراغ زرد تولید قرار گرفته، چه آنکه تیراژ آن با احتیاط و سرعتی کم، بالا خواهد رفت.
منبع: دنیای اقتصاد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مودی
Iran, Islamic Republic of
یکسال و نیم مذاکره و آن همه عقب نشینی حتی نتوانست گرهی از صنعت خودروسازی ما باز کند چه برسد به صنعت پیچیده و عظیم هسته ای مان...!!!!
...
خخخ
خود فرانسوی ها این آشغال رو سوار نمیشن...
ما براش سرو دست میشکنیم.
اگه توجه خاصی به سمند میشد، امثال این ماشین اصلا فروش نمی رفت.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا یکی از معدود تولیدات داخلی که ارزش سوار شدن داره همین تندر هست. فقط قیمتش زیادی گرون شده. باید هم قیمت 206 باشه. حدود 36 میلیون
فرهاد
من هم منتظرم با یارانه ای که ازدوماه پیش گرفته ام به زودی یارانه دیگرم روهم بگیرم و همچنین یک وام هم دست و پا کنم تا بتوانم یک فرغون بگیرم و خاک باغچه مون رو عوض کنم
Latvia
البته توجه داشته باشید که تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد و شما هم با این اخبار بی اساس تنور تحریم‌ را گرم نکنید!
Iran, Islamic Republic of
فرغونم آرزوست