پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اعلام میزان رشد بیمه شخص ثالث سال۹۲

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 376529
رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به افزایش ۱.۹ درصدی بخش خصوصی از بازار بیمه کشور در سال ۹۱ گفت: در سال قبل شرکت‌های بیمه ۱۰ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس‌، محمدابراهیم امین در نشست خبری امروز با اشاره به عملکرد سال گذشته صنعت بیمه کشور اظهار داشت: حق بیمه سالیانه در سال ۹۱ بالغ بر ۱۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۲ با ۲۳.۲ درصد رشد به رقم ۱۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین حق بیمه سرانه از ۱۷۰ هزار تومان در سال ۹۱ به ۲۱۰ هزار تومان در سال قبل رسید.

به گفته وی، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در کشور در سال گذشته ۴۳ میلیون فقره بود که در مقایسه با سال قبل از آن ۹.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی سهم بیمه‌های زندگی از کل صنعت بیمه را در سال ۹۱ معادل ۷.۸ درصد و در سال ۹۲ ، ۹.۱ درصد عنوان کرد و افزود:‌ همچنین سهم رشته شخص ثالث و مازاد از ۴۵.۳ درصد در سال ۹۱ به ۴۲.۸ درصد در سال ۹۲ رسید که ۲.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

امین تصریح کرد: مجموع خسارت‌های پرداختی شرکت‌های بیمه از ۷ هزار و ۸۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۱۰ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان در سال قبل رسید که نشان از رشد ۳۴.۱ درصدی در پرداخت خسارت‌ها دارد.

وی ادامه داد:‌ سهم بخش غیر دولتی از بازار بیمه از ۵۴.۶ به ۵۶.۵ درصد یعنی معادل ۱.۹ درصد رشد در سال گذشته رسید.

رئیس‌کل بیمه مرکزی در مورد ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته گفت: این شاخص در سال ۹۱ معادل ۱.۹ درصد بود اما با توجه به اینکه تولید ناخالص داخلی سال ۹۲ کشور هنوز مشخص نشده ضریب نفوذ سال ۹۲ صنعت بیمه را نمی‌توان محاسبه کرد.

امین اضافه کرد:‌ رشد حق بیمه‌های دریافتی سالانه در سال گذشته کمتر از خسارت‌های پرداختی بوده که این مسئله نشان می‌دهد که رشد درآمدها در صنعت بیمه کمتر از رشد هزینه‌ها بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *