پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اردن تنها گذرگاه خود با سوریه را بست

پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۰
کد مطلب: 415129
منابع وابسته به وزارت خارجه سوریه از بسته شدن گذرگاه «نصیب» در مرز با اردن به دلیل درگیری‌های شدید نیروهای ارتش سوریه و عناصر تروریستی در این گذرگاه مرزی خبر دادند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری سوری سانا خبر داد، یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که مقامات اردنی گذرگاه مرزی «نصیب» در مرز با سوریه را امروز (چهارشنبه) بستند.

منبع سوری افزود: دمشق مسئولان اردنی را مسئول تعلیق تردد وسایل نقلیه و عواقب اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن می داند.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان سوری امروز گزارش دادند که درگیری‌های شدید میان تروریست ها و نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی گذرگاه مرزی «نصیب» رخ داده است.

گذرگاه نصیب تنها گذرگاه مرزی سوریه با اردن است که پس از تصرف یک گذرگاه دیگر در اکتبر ۲۰۱۳، همچنان در اختیار نیروهای دولت سوریه قرار دارد.

رامی عبدالرحمان اعلام کرد که «پس از آنکه عناصر مسلح توانستند این منطقه را به محاصره خود درآورند از صبح چهارشنبه، ‌درگیری‌های شدیدی بین عناصر مسلح و نیروهای ارتش سوریه در اطراف گذرگاه نصیب وجود دارد». به گفته وی، شورشیان حمله خود را سه شنبه آغاز کردند.

این منبع افزود:«اگر آنها بتوانند این گذرگاه مرزی را به تصرف خود در آورند، به حضور دولت سوریه در مرز با اردن پایان خواهند داد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *