جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۹
۹۲
در حاشیه سخنان رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب؛

آیا «این هنرمندان» احتیاج به ارشاد و گشت ارشاد ندارند؟!

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 357728
آقای رئیس‌جمهور را به جای مشورت با وزیری که دلیل شرکت نکردن در تنها جشنواره سینمایی مردمی انقلاب (عمار) را نداشتن وقت عنوان کرده، به شنیدن درد و دل‌های امثال حاتمی‌کیا، مظفری، کشاورز، عرب‌نیا، الماسی، سلحشور و ... درباره وضعیت اخلاقی و رفتاری جامعه هنری کشور جلب می‌کنم.
آیا «این هنرمندان» احتیاج به ارشاد و گشت ارشاد ندارند؟!
گروه فرهنگی جهان‌نیوز ـ ابوذر علوی‌تبار: حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در افتتاحیه نمایشگاه کتاب، اظهارنظر عجیبی داشته‌اند که بیش از آنکه بوی تعقل از آن به مشام برسد، بوی تدبیر می‌دهد؛ تدبیر برای جمع‌آوری وجهه در میان شبه‌هنرمندان!

رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در اظهارنظری شگفت، با بیان این‌که همه ما از جمله دولت‌مردان نیازمند به ارشاد توسط صاحبان فرهنگ هستیم، اظهار داشت: صاحبان فرهنگ ما نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند (!) آنها باید بگذرند و عبور و تماشا کنند، دیگران را ارشاد کنند و این‌ها احترام فرهنگ، دین و جامعه را به خوبی حفظ می‌کنند(!)

البته آقای دکتر روحانی پیش از این نیز لب به چنین اظهارنظرهای شاذی باز کرده و با مخالفت با تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیرارزشی گفته بود: «هر هنرمندی می‌خواهد به معنای جهان و عمق جهان برسد، اگر بگوییم هنر مرده را زنده می‌کند سخن به گزاف نگفته‌ایم!»

در همین رابطه نظر رئیس‌جمهوری محترم را به برخی از رفتارهای همین قشری که از نظر آقای روحانی نباید به ارزشی و غیرارزشی تقسیم شوند و باید دیگران را هم ارشاد کنند(!) جلب می‌کنم:

۱- یکی از مهم‌ترین پیامدهای اجتماعی ناشی از فتنه ۸۸، پرده بر افتادن از نابسامانی‌های اندیشه‌ای و رفتاری منورالفکران غربزده‌ای‌ است که متاسفانه بخش قابل توجهی از پیاده نظام جامعه به اصطلاح‌ هنری کشور را در برگرفته‌اند. با گذشت نزدیک به ۵ سال از
یکی از مهم‌ترین پیامدهای اجتماعی ناشی از فتنه ۸۸، پرده بر افتادن از نابسامانی‌های اندیشه‌ای و رفتاری منورالفکران غربزده‌ای‌ است که متاسفانه بخش قابل توجهی از پیاده نظام جامعه به اصطلاح‌ هنری کشور را در برگرفته‌اند.
انتخابات سال ۸۸، گویا تنها قشری از جامعه که کماکان بر رفتارهای ضدمردمی و ضددموکراسی‌خواهانه خود اصرار دارند؛ همین قشر شبه‌هنرمندی هستند که حتی کوچک‌ترین انتقادی را نیز بر نمی‌تابند و در تازه‌ترین رفتار قبیله‌ای خود، یکی‌از هم‌صنفان خود را به خاطر یک تبریک آماج حمله قرار دادند!

قابل توجه آقای رئیس‌جمهور، ماجرا از زمانی آغاز شده که الهام چرخنده بازیگر زن سینمای ایران در یک برنامه زنده‌تلویزیونی، با خواندن شعری در وصف امام علی(ع)، فرا رسیدن سال جدید را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت. راه انداختن کمپین در شبکه‌های مجازی برای تمسخر این بازیگر زن، کوچک‌ترین واکنش منورالفکرها به یک تبریک کوچک بود که تا تخریب شخصیت و چسباندن انگ‌ چاپلوسی و تهمت پول گرفتن برای عرض ارادت (!) پیش رفت.

حمله به بازیگری که به رهبرش تبریک فرستاد! +فیلم


البته در این میان نقش رسانه‌های بیگانه نیز کمرنگ نبود و سیل‌ نظرات و لینک‌های توهین به این بازیگر باعث شد تا او نیز دوباره لب به شکوه گشوده و این گونه در صفحه اجتماعی خود بنویسد: «دلم شکست... اما، عجیب محکم‌تر شدم! وقتی شنیدم آقایان در آن سر دنیا دورتر از خاک میهنم، وطنم؛ دینم با فریاد به "الهام" خواهر شما مردم نازنین، هزاران تهمت و ناروا فرستادند.... باکی نیست! چرا که من آزاد هستم و بر باورم راسخ... آری؛ من دختر ایران‌زمین مرید مولایم...» این اقدام مدعیان آزادی بیان که البته به نظر رئیس جمهور ضدارزشی نباید خوانده شوند، اولین رفتار از این دست نبود وپیش از آن نیز بارها تک‌صداهای جامعه هنری را مورد نوازش (!) قرار داده بود!

۲- ماجرای توهین دو بازیگر به علی‌رام نورایی بازیگر سینما که در فیلم قلاده‌های طلا نقش سرحلقه جاسوسان سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه را بر عهده داشت که پس از حضور در ایران در راهپیمایی‌های سکوت جنبش‌سبز شرکت می‌کند و دست به آشوب می‌زند؛ یکی از عجیب‌ترین مواردی است که تاکنون سینمای‌ایران
این اقدام مدعیان آزادی بیان که البته به نظر رئیس جمهور ضدارزشی نباید خوانده شوند، اولین رفتار از این دست نبود وپیش از آن نیز بارها تک‌صداهای جامعه هنری را مورد نوازش (!) قرار داده بود!
به خود دیده و بد نیست آقای روحانی کمی درباره آن تحقیق کند تا ببیند قرار است چه کسانی، بعد از این مردم و دولت را ارشاد کنند!

رسانه‌ای شدن اتفاق زشت توهین به علی‌رام نورایی برمی‌گردد ‌به‌مصاحبه محمد خزاعی تهیه کننده قلاده‌های طلا؛ جایی که اوگفته بود: «برخورد اخیری که با علی‌رام نورایی جلوی تئاتر شهر صورت گرفته، خیلی بدتر از ماجرای آقای «کمال تبریزی» بوده است. ظاهراً ایشان هنگام برگشت از محل کار، در محوطه‌ی تئاتر شهر با توهین شدید و بی‌ادبی یک بازیگر زن سینما (باران کوثری) و یکی دو نفر دیگر از دستیار کارگردان‌های سینما مواجه می‌شود که ماجرای آنها مفصل است.»

البته این بازیگر آینده دار سینمای ایران که بعد از بازی دراین فیلم، ازسوی هم‌صنفانش بایکوت شده دراین باره گفت: «من ترجیح می‌دهم در این باره صحبت نکنم اما فقط در این حد می‌گویم که باندبازی‌ها آن قدر امتداد یافته که حدودا دو هفته قبل برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان در گردهمایی سینماگران شرکت کردم اما بی‌دلیل از آن جمع اخراج شدم. متاسفانه یکی از هنرمندان حاضر در جمع، مرا از جمع اخراج کرد آن هم با بیانی کاملا نامحترمانه...»

۳- البته بد نیست آقای رئیس جمهور بداند که علی‌رام نورایی بازیگر فیلم سینمایی قلاده‌های طلا تنها کسی نبود که به واسطه حضور در این فیلم دچار دردسر شد. ابوالقاسم طالبی کارگردان، امین حیایی و محمدرضا شریفی‌نیا دیگر بازیگران این فیلم نیز از توهین‌ها بی‌نصیب نماندند.

حتی بد نیست ایشان بدانند همین آقای شریفی‌نیایی که درمراسم تنفیذ خودش نیز حضور یافته بود، کسی است که ۴ سال پیش و پس از حضور مشابه در مراسم تنفیذ محمود احمدی‌نژاد درسال ۸۸، آماج توهین هنرمندان سبزمسلک قرار گرفت. حتی فشارها بر او و خانواده‌اش تا جایی پیش رفت که وقتی این بازیگر سینما به‌همراه ۲ دختر بازیگر
درد بی حیایی و بی اخلاقی در بخشی از فضای هنری کشور و بین طیفی از بازیگران و سینماگران هم داغ کمی نیست که در گزارشی کوتاه بگنجد.
خود به یک کنسرت رفته بودند، ناگهان با حمله و توهین سازمان‌یافته از یک گوشه‌ی سالن کنسرت مواجه شدند به گونه‌ای که مسئولان کنسرت به‌ناچار او و خانواده‌اش را به‌سرعت از گوشه‌ای از سالن خارج کردند تا به آنها صدمه‌ای نرسد و لابد این واکنش در همان راستای حفظ احترام فرهنگ، دین و جامعه بوده که هنرمندان (از دید آقای روحانی) به خوبی در راستای آن در حرکت‌اند!

۴- حضور در دیدار با رهبر معظم انقلاب هم به نظر کسانی‌ که قرار است بعد از این دولت و جامعه ما را ارشاد کنند، جرم است! آقای رئیس‌جمهور اگر این نکته را باور ندارد از خانم پروانه معصومی بپرسد که چگونه پس از سخنرانی در دیدار رهبری با بازیگران و سازندگان سریال‌های تلویزیونی صدا و سیما درتیرماه ۸۹ مورد بی‌مهری بخشی از هم‌صنفانش قرار گرفته است.

۵- درد بی حیایی و بی اخلاقی در بخشی از فضای هنری کشور و بین طیفی از بازیگران و سینماگران هم داغ کمی نیست که در گزارشی کوتاه بگنجد. کشف حجاب و پوشش تعدادی از بازیگران زن در خارج از کشور،‌ اغفال و جسارت اخلاقی به برخی علاقه مندان به بازیگری از سوی فلان سینماگر (که خبرش همه جا پیچید)، ساخت برخی فیلم ها که پر از نکات غیراخلاقی و آموزه های ناهمخوان با فرهنگ دینی و ملی مردم است و... تنها اشاراتی کوتاه در این حوزه است.

۶ - و نکته آخر اینکه، آقای رئیس‌جمهور را به جای مشورت با وزیری که دلیل شرکت نکردن در تنها جشنواره سینمایی مردمی انقلاب (عمار) را نداشتن وقت عنوان کرده، به شنیدن درد و دل‌های امثال ابراهیم حاتمی‌کیا، مجیدمظفری، محمدعلی کشاورز، فریبرز عرب‌نیا، جهانگیر الماسی، فرج‌الله سلحشور و ... درباره وضعیت اخلاقی و رفتاری جامعه هنری کشور جلب می‌کنیم تا وضعیت واقعی به اصطلاح برخی مدعیان هنر را درک کنند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
حفظ پایگاه رأی مهمه. باید با حال و هوای جماعتی که معلوم الحال هستند همساز بشی و بهشون چراغ سبز نشون بدی تا هوات رو داشته باشند. تازه اگر جوانمردی‌ای توی این جماعت وجود داشته باشه که هوای طرف رو داشته باشند.
سیروس
ممیزی وارشاد داریم ! این است حال وهوای هنر وبعضی از هنرمندان امثال خودشیفته ،درخت یان،و...اگر نداشته باشیم چه می کنند امثال آینها؟
مشاور خانواده
یعنی صدا وسیما حراست نداره یاحراست ضعیفی داره؟چه جوری هاست که عکسهای ناجور هنرمندان در اینترنت پخشه وجوانان الگو میگیرند وکاری انجام نمیشه؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
دست و پا زدن برای حفظ پایگاه رأی!
رسول
Iran, Islamic Republic of
وقتی وزیر این مملکت برای دیدار با آقای خاتمی باید ملامت بشه و تهدید به استیضاح یا آقای نقویان باید برای شرکت در مراسم ختم پدرهمسر آقای خاتمی باید توضیح بدهند، نباید توقع داشته باشید دیگران با شما رفتار مناسبی در پیش بگیرند.هر دوطرف دارید اشتباه میکنید.
Iran, Islamic Republic of
مگه دیدار با فتنه گرا مسئله ی قابل چشم پوشییه؟
نرگس
وقتی اقای خاتمی چشم بر روی بنیانگذاری بیحیایی وبی حجابی بست باید توسط تمام ملت باغیرت ایران تحریم بشه
سلام شمارو به نام مقدس امام زمان عج قسم میدیم زیاد درمورد خطر بیحجابی بازیگران والگو برداری جوانان توسایتهای مختلف بنویسید ماکه دستمون به جایی بند نیست تاحرفامون روبگیم خون دل میخوریم از این اوضاع!-یادتون باشه اگر ننویسید وقیام رسانه ای نکنید مدیون هستید.
ایشان به عنوان یک روحانی حکم امر به معروف و نهی از منکر را برای برخی تعطیل کرده اند. کجای دین گفته که میشه این کار رو کرد؟
آفرین. خیلی خوب بود.
روحانى موچکريم
هاشم آقای بیسواد بی شناسنامه
روحانییییییییی موتوشکریییییییییم
رای دهنده به قالیباف
جهان نیوز اختیار داری پاسخ خودت رو نمیدانی؟
پاسخ آنها به شما:
پیام 24 خرداد را درک نکردید- افراطی هستید - بیسواد هستید و...
سکوتمون فقط به خاطر آقاست.
فرهود
United States
و یک روز مانند 9 دی این سکوت خواهد شکست
كوچك مغز را يات رفته !!!
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
ولی زمان احمدی نژاد به خاطر بهره مندی از رانت سکوت کرده بودید
جناب رحیمی شاید هم شما به خاطر قطع شدن دستانت از رانت های قبلی، چشمان و گوشهایت انتقادات را نشنید و ندید!
مرتضی
مگه تافته جدا بافته اند یا خونشون رنگین تره؟؟
شغل هنرمندی دارن و دیگر هیچ
خداوکیلی جندان هنری هم ندارند.وقتی که درفرهنگ غربی به عناصرسینمایی بها داده میشود وستاره میشوند وسعی میکنندکه الگو برای جامعه شوند برای این است که هالیوود وسینما درآنجابازوی قوی ای در اشاعه همون فرهنگند و برای همین واقعا ارزش مندند اما اینجا چی؟این حضرات بیشترشون همونی اند که که گفتید.
جهان نیور کلا از موضوعات جامعه پرتی که قصه می بافی
این نشون میده که بر عکس ادعای شما فتنه سبز پایگاه قوی اجتماعی داره
آره دیگه هرجا توهین و بی ادبی و بی شعوری را دیدیم یادمون میفته جنبش سبز هنوز زنده است.
حمیدی
United States
اشکال از شما است که به بازیگر می گویید هنرمند. در همه دنیا به این ها اکتور یعنی بازیگر می گویند. شما چرا انتظار هنر دارید؟
Iran, Islamic Republic of
امان از قدرت طلبی و دنیا زدگی که برای حفظ قدرت..
ایرانی
وقتی به کسی بیشتر از اونی که لایقه احترام بگذاری همین میشه! بازیگر بودن که هنر نیست بازیگر باید هنرمند باشه, هنرمند باید مفید به حال جامعه باشه. راهنما و الگو برا دیگران باشه؛ که ما تو این جمعیت خیلی کم هنرمند دیدیم....
نگاه کنید و ببینید کدام یک از فرمایشان آقا بوده که درست عکس آن عمل نشده
قطب نمای فرهنگی ما هم که دروازه های تمدن را نشان می دهد
رفتار توهینی و پرخاشگری با منتقدین هم جزو لاینفک رفتار این جماعت است
Iran, Islamic Republic of
بخدا فتنه و فتنه گر شمایید و بس.همین شما بودید که فتنه ایجاد کردید و الانم همش دوس دارید ازش یاد کنید درصورتیکه مردم فراموشش کردند و به تاریخ سپردنش. این شمایید که مملکت رو آبروی امام و رهبری و میخواستید ببرید ولی به لطف خدا مکرتون نقش بر آب شد.این شمایید که رهبر معنوی برای خود تدارک دیدید.
درویش
داداش مالیخولیا داری؟ یعنی هرکی از هرچی ناراضیه خودش مسبب اونه؟
Iran, Islamic Republic of
شما کلا بیخیال شو... .. احتمالا قرصهات رو پشت و رو خوردی
مرتضی باقری آبدارچی
حاح حسن
1- خدا قوت عزیز
2-حرفهات قشنگتر از رفتار و رویکردته
3-این باج دادن در قضیه هسته ای هم حاصل "واقع بینی" شماست؟!
4-دستاوردهای بزرگ علمی و هسته ای در دوران احمدی نژاد مظلوم حاصل "شعارزدگی" بود؟!
5-سفرهای استانی و مسکن مهر و مبارزه با آقازاده های گردن کلفت مفت خور در دولت حاج محمود هم "شعارزدگی" بود؟!
6- اینکه احمدی نژاد بر خلاف شما و هاشمی و خاتمی ریز اموال اندکش رو با افتخار و صادقانه به ملت اعلام کرد، "شعارزدگی" بود؟!
7- اینکه شما و وزراتون هنوز روتون نشده لیست اموالتون رو به مردم اعلام کنید در راستای دوری از "شعارزدگی" است؟!!
8- چرا واهمه دارید که ملت بدونند مسئولان ارشد دولت یازدهم بر خلاف رئیس جمهور سابق غرق در ثروت و امکانات و خانه های آنچنانی هستند؟!
9- میگند میخواهید کسی رو بشناسید ببینید چقدر تو مادیات میتونه خودش رو کنترل کنه. احمدی نژآد بیش از همه شماها سابقه اجرایی و همچنین شم اقتصادی داره . پس چرا بر خلاف وزرای شما هرگز دنبال کار اقتصادی شخصی - ولو حلال و قانونی - نرفت؟!! چون اون همیشه از اول تا آخر خودش رو نوکر مردم می دونست.
10- احمدی نژاد هم بی عیب نبود و یکدنگی و لجاجت و عیبهای دیگه کم نداشت. اما در مجموع بر شماها ترجیح داره؛ آون هم با فاصله زیاد.
11- ببخشید اگه نقدم کمی تند شد. آخه من منتقد بی سواد هستم و از جای خاص تغذیه می شوم. الساعه با مقداری نون و پنیر خالی در سر سفره کوچکمان تغذیه شدم !
يادت رفت بنويسى كوچك مغز هم هستى ، صبر داشته باش برادر ، توى اين چهار سال احتمالا ناسزا زياد خواهيم شنيد!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز بابک زنجانی مگه محصول دولت احمدی نژاد نیست
بابک زنجانی محصول همونایی است که ازش تقدیر کردن و باهاش عکس یادگاری انداختن. یعنی خاتمی و رفسنجانی و روحانی و..
خود بابک وقتی خاطره زندگیش را تعریف میکنه خودش را سربازی معرفی میکنه که توسط مرحوم نوربخش مدیر کل بانک مرکزی وقت (زمان هاشمی )که مامور فروش ارز در سر چهارراهها میشه و به این مکنت میرسه شما چه جوری ایشون را محصول احمدی نژاد میدونید ؟؟!!!!
سد مهدي
جناب مرتضي خان باقري آبدارچي تا كنون كمتر حرف حسابي مثل حرف شما توي اين سايت شنيده بودم واقعا با انصاف و شريف هستيد درود بر شما كاش بودم وصورتتان را ماچ ميكردم . يا علي مدد
Iran, Islamic Republic of
یاسین به گوش کی می خونید . نرود میخ اهنین در سنگ .
batista
درود بر جنتی درود بر روحانی درود بر ظریف درود بر دولت تدبیر و امید‎ ‎
درود بر ارزش فروشان
داغ کردی داداش
کدوم تدبیر؟کدوم امید؟ماهم اولش هوا ورمون داشت ولی دیدیم بابا بی خیال این یکی ازاونای دیگه بدتره.اخه بادیدسفره خیلی هارورنگین تر کنه وهوای خیلی هاراهم داشته باشه
علي ساماني
Iran, Islamic Republic of
بهتر است مسئولان فرهنگي سري به پارك جنگلي پرديسان بزنند كه پاتوقي شده براي مردان بي‌غيرت و زنان بي‌عفت كه به‌طور كامل كشف حجاب كرده و به پياده‌روي مي‌آيند. دريغ از نظارت پليس با وجود تماس‌هاي مكرر.
درویش
علی اقا من قبلا میگفتم گشت ارشاد ضرورتی نداره و باید از طرق دیگری فرهنگ سازی بشه ولیکن اخیرا نظرم عوض شده چراکه دیگه با بدحجابی مواجه نیستیم با کشف حجاب های علنی و بعضا گویی سازمان یافته مواجه هستیم.
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ ببینیم امسال به کجا می رسه
غفاری
هرچه در دولت و وزارت ارشاد خاتمی کاشته شده است در دولت روحانی درو می شود.
محسن جانجانی
Iran, Islamic Republic of
باسلام.پیشنهادی را بارها عرض کردم که البته گوش شنوایی نبوده و آن این است از مقامات سیاسی تا هنرمندان احتیاج مبرم به حضور در پای دروس اخلاق علمای عامل دارند.خروجی امروز جامعه این است که همین برخی هنرمندان شدند معلم و مربی ما
حامد
Iran, Islamic Republic of
بابا این قشر به اصطلاح هنرمند خودشون با خودشون دعوا دارند از این ها چه انتظاری دارید
رهبری مقتدرین ارتش و سپاه اسلام و میلیونها فدایی داره مثل امام علی مظلوم مقتدر است
فقط یک اشاره.
ali
Iran, Islamic Republic of
جمعش کن جهان نیوز بدبخت بروید رانت خواری با هامیانتان
درویش
این اقا نمونه ای از باسواد های مد نظر رییس جمهور هستند چنانچه که ملاحظه می فرمایید تمام دستور زبان فارسی را ایشان دگرگون کردند و واژه حامی را هم ایشان از نظر ریشه شناسی مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که سالها ادبا در اشتباه بودند و حامی را باید هامی نوشت. تمام موافقین ژنوچای همین قدر با کمالات و همین قدر خوش اخلاق اند.
علی
با این اوصاف کسانی که خط خود را از مردم جدا کرده اند مورد غضب مردم قرار می گیرند نمونه ان ها که نام بردی و از جمله علیرضا افتخاری .پس چه خوب خودتان می دانید که اکثریت چه میخواهند . یادتان باشد شما نیز که دم از انسانیت و ادب میرنید هرگاه بخواهید کسی را خوار کنید اوباش گونه بر در و خانه اش هجوم میبرید جمعیتی قلیل و شناخته شده. و وحشیانه در و پنجره خرد می کنید و فحاشی. چطور مرک برای همسایه خوب است اما برای شما بی ادبی و بی حیایی ؟؟؟؟؟؟؟مگر بر در فقیهان صانعی و منتظری یورش نبردید مگر قران ها را پاره نکردید.؟؟؟؟؟؟؟
درویش
جناب اقای .... اگر صانعی فقیهه من شیخ مفیدم.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
قابل توجه باشه
سد مهدي
عليرضا افتخاري مظلوم هنرمند ارزشي و خوب كشورمون چون از دوستداران دكتر احمدي نژاد بود بارها خودش وخانوادش مورد حمله ارازل واوباش سبزي قرار گرفتند . اگه قرار باشه يك هنرمند مردمي رو تو ايران معرفي كنيم بي شك نام عليرضا افتخاري تو ليست جزو نفرات اوله . حالا اين دوست متوهم ما افتخاري را دور از خط مردم ميداند البته اگه چند تن از ارازل واوباش كه رو مچ دستشون پارچه سبز بستن رو همه مردم ايران بدونيم بله درست گفتن!!!
بی فرهنگ ترین و غربزده ترین افراد مملکت را میتوان در همین قشر به ظاهر هنرمند دید. البته نه همه هنرمندان بلکه برخی از این هنرمندنماها.
چندی پیش با یکی از کارگردانهای سرشناس سینمایی صحبت میکردم و پرسیدم بازیگران بی دین هستند؟ سریعا موضع گرفت و گفت: نه آقا، بی دین نیستند، من خودم تا حالا دو سه تا بازیگر نماز خوان دیده ام!! دقت کردید: فقط دو سه نفر را ایشون دیدن که نماز میخونن. دیگه نهایتش بگیم بودن تعدادی هم که ایشون ندیده و بشه ده تا، بیست تا، بیشتر که نیست؟!
از بازیگرانی که عکسهای آنچنانی در فیس بوک و اینستاگرام از خودشون در معرض دید میذارن توقع دارید ارزشهای اسلامی برایشان مهم باشه؟!
توقع دارید جامعه رو به سمت تعالی اسلامی ارشاد کنه؟!
تنها توقعی که از آنها هست ارشاد جامعه به سمت ارزشهای غربیه که خودشون به این سبک زندگی میکنند.
تازه خبر ندارى ، من خودم خانم بازيگرى را مى شناسم از نزديك كه نماز هم مى خواند ولى نقدش به سينماى ايران اينه كه چرا فقط زن اگر كچل كنه (دقت كنيد اين قانونو من تازه فهميدم!) مى تونه روسريشو برداره!
عبرت
حضور فراوان در بین نامحرمان و بگوبخندهای آنچنانی روحیه حیا مندی را ویران می کند
هروقت در گوشه و کنار این مملکت توهین ، جنجال ،بی هرمتی، تاخت وتاز برعلیه نظام ومسئولین و... اتفاق افتاد افرادی بودند که منتسب به اصلاح طلبی ومخالفین نظام بودند وخیلی راحت هم کارهاشون را میکنند بدون اینکه کسی حرفی بهشون بزنه چراکه اگر در مقابلشان ایستادگی بشه آن هم کاملا قانونی گوش فلک را کر میکنند که آزادی ،حقوق بشر و... نیست ولی اگر درمقابل این حرکات افرادی که دلسوز اسلام وانقلاب و این کشور هستند بخواهند ایستادگی کنند میشوند ضد آزادی ،دیکتاتوری و.... نمونه بارز آن وقایع تلخ سال 88 حرف برای گفتن زیاد است . اینها مصداق بارز (گربه را هرتور .....) به امید ظهور حضرت حجت (عج)
Iran, Islamic Republic of
والا شما به اصطلاح جهاني ها ....بيشتر اين مسائل رو اشاعه ميديد شما اگر كسي رو ببينيد كه داره پاشو ميخارونه فكر ميكنيد كه ميخواد به شما پول بده بس كنيد تورو خدا انتقاد و تذكر هم حد واندازه اي داره كه باعث نفاق وجدايي بين مردم ميشه اينو چه به شما بايد فهموند الله واعلم
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر حامی فتنه و اسلام آمریکایی
حسن
شناسنامه و کارت ملی کجا بفرستیم تا انتقاد کنیم
مجید
جهان نیوز: اگر روزی همه فتنه گران توبه کردند یا با رای دادگاه از بین رفتن و هیچ فتنه ای نبود چه می کنی
خاک بر سر ما به اصطلاح ارزشی ها که برای غرض ورزی خود همه چیز را فدا می کنیم
جامعه اسلامى و كل بشر هيچ وقت بى فتنه نخواهد بود ، شما قرآن خوندى تا حالا؟!!!!
اشكذري
فقط اول و آخر جمله دومت درسته.
رضا
Iran, Islamic Republic of
شما هنوز شک دارید که روحانی و دولتش میخوان زیراب اسلام رو بزنن؟؟؟؟
فرهود
United States
آقای روحانی بازیگران فیلم های مستهجن هم هنرمند هستند ارشادشان نمیکنید؟
اونها بازیگر هستند ضمنا شما چطور بخودتون اجازه میدین با آقای روحانی اینطور صحبت کنید؟
اين همه احاديث از بزرگان در باره كار وروزي حلال نقل شده است
موارد مهمي كه باعث قهر خداوند است بيكاري ، دروغگوئي ، تهمت ، رانت خواري ، دزدي وباج گيري است
آقايان با روزي حلال وكارگري وكشاورزي شكم خانوادشان را سير كنند نه با رانت خواري ودزدي ودروغ و...
Iran, Islamic Republic of
هنرمندان مملكت ما عموما ول معطلند
فعلا بفرمايش آقا سكوت واغلب اوقات از دولت حمايت كرده ايم
آقا دستور سکوت ندادند و امر کردند که باید مردم هوشیار باشند و مطالبه کنند ولی رعایت اصول بشود.
محمد
بابا حمایت!اگه این حمایته که پس دیگه مخالفتتون چی باشه!!
این جماعت گروه فشار سینما رو راه انداختن. اسم و رسمشون هم مشخصه. عین فاشیست ها هرکی رو که مخالفش باشن له میکنن و از هستی ساقط. چاره اشون ارشاد نیست. باید اساسی بهشون شیرفهم کرد که هیچی نیستن...
نون نظام را میخورن ژست معاند هم میگرن.
....
arash
متاسفم برای دولت برای وزرا...
اصلاح طلبان روشنفکر نما و دیکتاتور هستن. کافیه یکی خلاف میل اینا حرکت کنه مورد بدترنن اهانت ها قرار میگره. متاسفانه رسانه ملی هم خواسته یا ناخواسته باهاشون همراهی میکنه. میشه گفت این مافیا علاوه بر سینما در رسانه ملی هم رسوخ کرده.

....
دقیقا
حسين
Iran, Islamic Republic of
وقتي فردي براي خدا حرف نزند از اين حرف ها مي زند.
تا موقعی نام افرادی را که به این هنرمندان توهین کرده اند نبری معلومه گنده گویی میکنی جهان نیوز
ایکاش آن مرد.... ۸ سال فرهنگ مملکت و مردم رو شخم نمیزد ....
اون مرد آمده بود از اول که فرهنگ کشور رو شخم بزنه تو کارش هم اتاد بود خوب لاتهایی به جامعه تحویل داد!
تعمق
خاطره سال70و روز تاسوعا رو ببین و بعد برو به اواسط جنگ که پیچ صدا و سیما توسط چه کسی چرخید تا دست بیاد و تا این پیچ درست نشه وضعیت بدتر هم میشه
Iran, Islamic Republic of
.... خب اگه اینطوریه که دیگه واویلا!! عجب اعترافی
Iran, Islamic Republic of
خداوند در مورد يوسف پيامبر هم مي فرمايد كه در معرض خطر بود ـ چطور يك هنرمند آن هم با اين اوصافي كه دارند نياز به ارشاد ندارند. هلك من ليس له حكيم يرشده . يعني هلاك شود كسي كه موعظه گر حكيمي نداشته باشد تا او را پند دهد
omid
یکی از همین صاحبان فرهنگ که نیاز به ارشاد و گشت ارشاد نداره آقای مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحاته راستی الان کجاست؟
رامین
United States
خدارحم کنه گشت ارشاد داشتیم گلشیفته فراهانی هنرمند مد نظر اقایان شد و دختر خوانده .
حالا اگر نداشته باشیم چه شود .........
روحانی بازم مچچچکریم
رضا
Iran, Islamic Republic of
روحانی به فکر هنر هم باش
.... به جماعت بازیگر و آوازخون دلبسته. این ها که نصفشون رای نمیدون. نصف دیگشون هم به نسبتی که غربی باشی طرفدارت هستند.
...
عبدالله جاسکی
آقا جان پدرومادرتان وهرکسی که می پرستید ،
یک مومن مسلمان بیاید ویک بار در رادیو وتلویزیون بگوید که این سران فتنه چه میگویند وچه میخواهند؟
تا ما مردم عوام بفهمیم که این ها چگونه موجوداتی هستندو بابت مخالفینی که دارند خدا را صدهزار بار شکر کنیم .یک جوانمرد پیدا می شود؟
قربون این همه دغدغت برای فرهنگ اسلامی و ارزشی برم ابوذر جان،اما مواظب باش یه هو موقع حمایت دوآتیشه از امثال شریفی نیا و عرب نیا و نیاهای دیگه افراط نکنی که وضع خرابه.موید باشی.
بنده خدا گفت کسی را نمیشه به زور به بهشت برد دیگه تا اخرش بخونین
یقین دارم خون شهدا بالاخره به زمین تون خواهد زد همه می دونن که با نفاق و دو رویی شمشیرتان را برای ریشه کن کردن اسلام از رو بسته اید ولی زهی خیال باطل این ملت قطعا شما را از صحنه روزگار خارج خواهند کرد . منتظر باشید .