چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۵
۷۲
دیداری که انگلیس را گستاخ‌تر کرد؛

اتهام‌زنی جدید کامرون بعد از دیدار با روحانی

پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 382324
دیوید کامرون، گستاخانه ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده و همچنین به خود اجازه داد که در امور داخلی ایران دخالت کند.
اتهام‌زنی جدید کامرون بعد از دیدار با روحانی
به گزارش جهان، دیوید کامرون روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی داشت. این سخنرانی که پس از دیدار روحانی با کامرون انجام می شد، نکات جالب توجهی درباره ایران داشت.

دیوید کامرون، گستاخانه ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده و همچنین به خود اجازه داد که در امور داخلی ایران دخالت کند. کامرون در سخنانی درباره ایران این چنین گفت: " ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می تواند بخشی از راه حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند."

البته کامرون هنوز به خیال خود از سیاست نخ نما شده چماق و هویج استفاده کرده و در ادامه سخنان خود درباره ایران گفته است: " با این حال رهبران ایران می توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می توانند برای عراقی امن تر و باثبات تر و نیز سوریه ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم."

این سخنان با واکنش تند و سریع دستگاه دیپلماسی ایران روبرو شد. افخم در واکنش به سخنان روز گذشته کامرون گفت: سخنرانی نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی ملل متحد نشان دهنده تداوم دیدگاه خود محورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست آن دولت است.

وی افزود: " باعث تاسف است که دولتی که با اقدامات و حمایت های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می دهد که در باره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابجا بنماید."

این لحن سخن گفتن کامرون، آن هم پس از دیدار با رئیس جمهور روحانی و اولین دیدار مسئولان دو کشور در این سطح، معنادار است. تشدید مواضع ضد ایرانی و تعیین تکلیف کردن برای ایران بعد از دیدار با روحانی نشان می دهد که انگلیس تمایلی برای ارتباط منطقی، درست و بر پایه منافع مشترک با ایران ندارد. اینکه کامرون به خود اجازه می دهد درباره رفتار دولت ایران با مردمش نظر بدهد و در امور داخلی ما دخالت کند، این پیام را برای ایران دارد که باید در برقراری رابطه با انگلیس محتاطانه عمل کند. انگلیس ایرانی را می خواهد که در راستای منافع آن گام بردارد و خیلی دقیق پس از دیدار با روحانی این نکته را یادآوری می کند.

گرچه سخنگوی وزارت خارجه ایران با لحنی خوب و محکم به سخنان کامرون پاسخ داده است. اما انتظار می رود که پاسخ به کامرون در سخنرانی امروز روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل نیز داده شود. تمام جهان باید بداند که رابطه با انگلیس برای دولت و ملت ما یک رویای شیرین نیست که حاضر باشد برای رسیدن به آن تن به زیاده خواهی های انگلیس و هم پیمانانش بدهد. باید این تصوری که در میان دولتمردان غربی پیش آمده است که دولت ایران برای برقراری رابطه با این کشورها لحظه شماری می کند و از سر ناچاری و استیصال حاضر است برای این رابطه، امتیاز بدهد، شکسته شود و این مهم با سخنان امروز روحانی قابل دستیابی است.
منبع: رویش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روح اله57
در سخنرانی ها و گفتگوهای جناب روحانی در نیویورک نمیدونم چرا اثری از رژیم صهیونیستی وجود ندارد و تنها حرف از داعش است.
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
دشمن اصلی ما اسرائیل است و داعش و داعشیان نوچه های اسزائیل
منم موافقم با نظر بالا
Iran, Islamic Republic of
آقا مجید برگشتید ایران؟؟؟؟؟؟؟
عزیزم شما چقدر ساده ای!!!!!واقعا حرفهای صدمن یه غاز اینو باور کردی ؟؟؟جونه من یعنی شما از لحن حرفا وکامنتاش که فقط بلده یا تایید کنه یا تکذیب کنه یاتبریک بگه متوجه نشدی هیچی بارش نیست؟؟!!!!من که تا به حال یه تحلیل سیاسی درست ازش ندیدم هر کی دیده بگه!!!
...
متاسفم برای خودم که مردان دولتم اخر ارزوهاشون یه دست دادن و یه عکس یادگاریه....
اقای رییس جمهور و اصلاح طلبان ایا از این بعد ,بعد از این دیدار اوضاع مملکت گل و بلبل خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
ایا برای ایران عزت و اقتدار اوردید؟؟؟؟؟؟!!!!
انگلستان حیله گر
انگلیس از سالها قبل خباثت خود را نشان داده و بوضوح مشخص است از هر فرصتی جهت زدن ضربه به جمهوری اسلامی استفاده می کند و چه لزومی دارد سیاستمداران ما با این شیطانها مراوده داشته باشند ؟ خبیث تر از انها خودشان هستند و متاسفانه مسئولینی که در غرب تحصیل کرده اند گاهی فریب انها را میخورند و یا شاید مجذوب دوران تحصیل خود در ان کشور شده اند.
سعید
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ ﴿۶۰﴾
اى فرزندان آدم مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را مپرستيد زيرا وى دشمن آشكار شماست
آشنا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر روباه پیر استعمارگر انگلیس
آتیشه
Iran, Islamic Republic of
یک منفی زن انگلیسی!!اینو باید آتیییش بزنیم
Iran, Islamic Republic of
این خوی استکباری تو ذات غربیا خصوصا انگلیسیای خبیث وپلیده!
خودشونو بزرگ وبقیه را کوچک میبینن!
البته خود کم بینی بعضی مسئولین ما. هم باعث پر رو شدن آنها میشه.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس
این درس عبرتی شد برای دولتمردان ما که بر خلاف انچه خدا فرموده میخواستن با دشمن دوست بشن.

این گستاخیها نتیجه ی کرنش و تواضع بیش از حد دولتمردانمون در برابر غربه.با این کارها اقتدار و عزت 75 میلیون ایرانی رو خدشه دار کردن
هموطنان اصلاح طلب تحویل بگیرن...بهتره سرهاشونو از زیر برف بیارن بیرون و به این راحتی ابروی ملت رو یک شبه بر باد ندن.....
البته در این دولت هم ظاهرا خبری از ابهت و اقتدار نیست فقط تعامل به هر قیمتی مثلا حذف غنی سازی 20 درصد حرف نزدن از دشمن بزرگ اسراییل به بهانه داعش و...
متین
انگلیس خبیث و امریکای جنایتکار هیچگاه هیچگاه هیچگاه .. از دشمنی با ایران اسلامی دست بر نمیدارند. از این دیدارها و لبخند ها ، چه دستاوردی نصیب ملت ایران میشود ؟!؟ جز این است که بعد مذاکره مستقیم وزرای خارجه زبانشان درازتر شد ، و هنوز 24 از دیدار رئیس جمهور نگذشته ، در تریبون سازمان ملل به دولت وملت ایران توهین کردند. ایا به گفته اقای ظریف همه تلاشها برای به امضا رساندن توافقنامه ( به هر قیمتی ) فقط برای پیروزی در انتخابات اینده مجلس است ؟!؟!؟
مصطفی
با بیشعور مثل بیشعورا باید صحبت کرد اینطوری جواب نمیده
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس
زهیر
Iran, Islamic Republic of
كسانی كه خواب امریكا می بینند خدا بیدارشان كند
امام خمینی( رحمه الله علیه)
Iran, Islamic Republic of
واقعا فکرکردید روحانی جواب این مردک رو میده؟؟
خیلی خام و ساده اندیش هستید
ایشان در دیدار با خبرنگاران امریکایی حاضر نشد یه تو به اوباما بگه
بعد انتظار دارید جواب کامرون رو بده؟؟
پس دیدید باید گفت درود بر احمدی نژاد
احمدی با همه ی بدیهاش اگه یه خوبی داشت این بود که غربیها رو ادم حساب نمیکرد
از دیدنشون ذوق مرگ هم نمیشد....
مسعود از رشت
از همه دوستان خواهش میکنم اشتباه نکنید این دیوید کامرون نبود که به خودش اجازه چنین گستاخی را داده بلکه دولتمردان تدبیر و امید ( بخوانید تحقیر و ناامیدی ) بودند که احساس کردند بعد از 36 سال انقلاب اگر با رژیم منحوس و پلید و خبیث انگلیس یک ساعت سخن بگویند همه مشکلات 36ساله حل میشود واقعا به شخصه برای چنین دولتی که باعث ننگ ایران و اسلام هست متاسفم
Iran, Islamic Republic of
چقدر شما وتعدادي از نمايندگان تشريف داريد كه نمي فهميد حتما نخست وزير انگليس در ديدار حرفي شنيده واقاي رييس جمهور ايشان را مات كرده اند كه اينجور اظهار نظر كرده اند
محمد رهنما
اتفاقا شما تشریف دارین که متوهم شدی و داری خودتا دلداری میدی. در دیدار چیزی گفته بود روزنامه های حامی دولت و اصلاحات الان ان چیز را هزار باره تیتر کرده بودند.
پس از رویا بیا بیرون
علي
Iran, Islamic Republic of
اين اراجيف كامرون پاسخ دندان شكني به آنهايي است كه به دنبال رابطه با پير استعمار هستند! هيئت دوستي تشكيل ميدهند و جك استراو را دعوت ميكنند و هيات پارلماني آنها را دعوت ميكنند!! اميدوارم درس عبرتي باشد براي آنها و اينقدر براي برقراري رابطه سر و دست نميشكستند!!!! كاش دولتمردان اين فرمايش امام راحل را فراموش نميكردند: آمريكا از انگليس بدتر،‌ انگليس از امريكا بدتر، شوروي از هر دو بدتر، همه از هم پليدتر.
United Kingdom
باز هم اشتباه. نمی دانم چند بار دیگر باید از یک سوراخ گزیده شویم و عزتمان زیر سوال رود
حسن
فکر نکنم ایشون بخواهد جواب کامرون رو بدهد حتی آقای وزیر هم جوابش رو نمیدن خانم سخنگو باید جواب بدن اینا به جای اینکه در مقابل ملت پاسخگو باشند از خارجیها انگار میترسند اگه آقای روحانی جرات داری اونها روهم بیسوا خطابشون کن!
برن به جهنم
مگر جز خباثت چیزی دیگری از انگلیس می شود انتظار داشت
امیر
شاید تحلیل و نظر من راعوامانه و سطحی تلقی کنید ولی به زعم من یکی ازعلل اینگونه گستاخی ها وپرروگری های امثال دیوید کامرون لبخندهای بیجا وبی معنایی است که درمواجهه با آن هاتحویلشان می دهیم؛دردیداربا اولاند هم همین لبخندها وجود داشت،حال ببینیدرئیس جمهور فرانسه هم چگونه درنطق خود جواب این لبخندها راخواهد داد.
آقای روحانی حالا که سران غرب رو شناختید امیدوارم در دیدارهای بعد شتاب زده از خوشحالی قنج نزنید
خبری نیست......
احمد
انتظار ملت ايران؟؟؟انتظارشما يعني انتظارملت ايران؟؟؟
دوست عزیز، دیگه بحث داخلی و چپ و راست نیست این موضوع. و این که نکنه تهمت های نخست وزیر انگلیس اونم چند ساعت بعد از اولین دیدار بعد از 30 و خوردی سال رو به جون خریدی و باور کردی تروریست هستی و بمب اتم داری؟؟؟
معلوم است که انتظار ملت ایران همین است نیاز به غیب گویی نداره یا مثلا بگی این انتظار شماست نه ماها!!!
اگه قرار باشه دیداری یا دیدار هایی تشکیل بشه و این جور تهمت ها باب بشه، پس معنای عزت نفس ایرانیان چی میشه؟ یا بهتر بگم چه نیازی به این دیدار هاست؟
ایرانیم با افتخار
امروز برخی از روزنامه های اصلاح طلب ملاقات بین روحانی وکامران را تاریخی خواندندوآنرا افتخار نامیدند
بیچاره ها ملاقات با نخست وزیر کشوری که تقریباً تمامی نفاق وتوطئه درجهان از آن کشور برمی خیزد وروباه مکار شناخته می شود تاریخی وافتخار است بفرمایید تحویل بگیرید
براوو...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ایثارگرم
ده نگو
دیوید جون ناراحت میشه
آخه بعد از سالها اومده یه دستی به رئییس جمهور داده وکلی دوروبری هاشون ذوق کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تورو جون هرکی دوست دارید کامنت من را قرار دهید به خدا من بی ادب نیستم من ترسو و بیسواد نیستم وخدا میداند به بهشت میروم یا به جهنم یک آدم منطقی به من بگه نتیجه کوتاه مدت مصافحه با دیوید جان عزیز آیا تحقیر ایران در صحن سازمان ملل بوداگه باباراک جون دست بدهیم همه چیز گل وبلبل میشه؟انقلابیون یمن چی فکر میکنند؟میگن اینا هم بعد ار 35 سال باهم کنار اومدند ماکه از ایران کوچکتریم از مصر ضعیف تر چقدر میتونیم دوام بیاریم؟!!
فارض
كاملا ً درسته روحانى بايد با ادبياتى متين، منطقى و ديپلماتيك پاسخ اين نخست وزير متوهم و فراموشكار را بدهد. البته او خود را به فراموشى زده است وگرنه كيست كه نداند اكثر مصائب دنيا و خصوصاً خاورميانه زير سر روباه پيرو هم پيمانان استعمارگر اوست
آرزو
Germany
نخست وزیر فراموش کار نشده متاسفانه دولتمردان ما خیانتهاو اتهامات غرب رو فراموش کردن.تاریخ شاهده ما هرچه به غرب خوبی ومحبت کردیم اونها به بدترین نحو ممکن جبران کردند.
اصلا ما را بطه به این ها رو میخوایم چیکار؟؟
آتیشه
Iran, Islamic Republic of
سفارتشون رو می بایست آتیییش می زدیم
آتیشه
Iran, Islamic Republic of
باید کامرون رو با صاحب احمق تر از خودش یعنی اون یانکی کثیف اوباما آتیش می زدیم
حسن
آتیش رو من هم هستم خیلی وقته حالی از این انگلیسی ها نگرفتیم
کامرون به گور باباش میخنده که در امور داخلی ما دخالت کنه!!
United States
با سلام

" ... این پیام را برای ایران دارد که باید در برقراری رابطه با انگلیس محتاطانه عمل کند ... " !


سرکار خانم !
این موضوع رو تازه کشف کردید ؟
آیا نمیدانید انگلیس روباه پیر است ؟
آیا اصولا سخنان و مواضع امام خمینی و رهبر انقلاب برای برخی هیچ بار معنایی و هیچ مفهومی ندارد ؟

من واقعا متأسّفم که دشمنی و مکر دشمن را درک نمیکنیم و او اینگونه وقیحانه به ما جسارت میکند و توهین میکند . این خلاف عزّت و اقتدار است .

مرگ بر انگلیس و کامرون
مرگ بر آمریکا و اوباما
مرگ بر اسرائیل و نتانیاهو
مرگ بر دشمن ... .
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر کامرونشو بلند تر بگو.
آقای روحانی عرف دیپلماتیک را رعایت کردند.
اما پشت این چهره ی انگلیسی ها همیشه یک روباه پیر خفته از بس حرام زاده اند.
یاد فیلم دایی جان ناپلئون بخیر
United States
اتفاقا در عرف دیپلماتیک جواب چنین گستاخی و هتاکی عایی رو باید محکم داد و در دهان یاوه گو زد. عرف دیپلماتیک بزدل ها که از غرب می ترسن رو البته نمی دونم
China
معنی لحن خوب و محکم رو هم فهمیدیم
Iran, Islamic Republic of
بابا چرا با این آشغالای روباه پیر اینطوری صحبت می کنید؟آقای روحانی انتظار از شما بود که تو سخنرانیتون خوی کثیف این انگلیسی های حیوون صفت رو برای همه جهانیان افشا می کردید
Iran, Islamic Republic of
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم
حمید
United Arab Emirates
آقای ظریف نخندی .به جان خودت ناراحت میشم.بخند عزیز.به قول آقوی همساده آ له له شدم هرهرهر.
Iran, Islamic Republic of
با خنده خنده حسابی توهین کرد بهمون
ما چه موقع میخوایم رای خومون شخصیت و برای مردممون عزت قائل شیم تا کی باید چاپلوسی غرب را بککنیم اما توهین بشنویم اینم از دیپلماسی درهای ولنگ و باز
آقایانی که به رنگ کت احمدی نژاد در سفر به سازمان ملل انتقاد میکردن که چرا لباسی با رنگ سورمه ای یا مشکی که رنگ رسمی است استفادن نکرده چرا در برابر رفتار همراه با تحقیر روحانی برابر کامرون که پاهاش را با تکبر بصورت ضربدری روی هم گذاشته بود و همه جای دنیا هم این را می بینن سکوت مرگبار گرفتن؟؟؟؟؟
آره ،دیدیم چه طور جوابشو داد!!!!کاری به چپ وراست ندارم اما ایران یعنی اینقدر بدبخت شده که جلوی انگلیس خبیث که خواجه حافظ شیرازی هم از جنایتهاش توی ایران خبر داره،گردن خم کنه و جای صد افسوس توی رئیس جمهور به عنوان نماینده مابه روی خودت نیاری که روباه پیر چه غلطی کرد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجتبی
چشم دولت تدبیر و امید روشن... مگه انتظار دیگه ای از انگلیس داشتید؟؟؟
حالا بهتر میشه فهمید که رفتار دکتر احمدی نژاد در مقابل غرب کاملا درست بود...
با غرب باید مثل خودش رفتار کرد....
محمد رهنما
متاسفانه رییس جمهور جواب این یاوه گویی ها را از همان تریبن نداد دلیلش چیه را نمیدونم ولی اطمینان دارم عدم دفاع از ملتی که ایشان رییس جمهورش است نشان و نمونه اعتدال نیست بلکه در تضاد با اعتدال است.
خوب بود حداقل نخست وزیر انگلستان را به مطالعه تاریخ دعوت میکردند و یک اشاره ای به سالها استعمارگری و چپاول و غارت ملتها و کشتار هر انسان ازادی خواه در مستعمرات انگلستان خبیث مینمودند.
اگر امثال گاندیها برای هر انسان ازادیخواهی عزیز و گرامی است به خاطر مبارزه با همین انگلستان خبیث و نکبت است.  
آقای روحانی تخصص عجیبی به دادن جواب فوری بهمنتقدان خودی رو دارن!!!به جهنم ای بزدلان!
هاشم
با حال بود دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
یانکی از روباره پیر بدتر روباه پیر از یانکی بدتر صهیونیست از اینا بدتر و اینا از آشغالای صهیونیست نجس تر و صهیونیست ها از اینا نجست تر تر تر ...
خدا همشون رو با هم نابود کنه
وچه جواب کوبنده وعزتمدندانه ای به روباه پیر فتنه داده شد.کیف کردیم!!!!!!!!!!!!!!!!
طاهرخانی
متاسفانه این جریان از رو نمی رود آن از خاتمی که آن قدر در مقابل امریکا کوتاه آمد آخر شد محور شرارت و این هم از روحانی که برای دیدار کامرون ذوق زده شده .هنوز چند ساعت نگذشته که کامرون ایران را به باد توهین و حمله قرار داد ؟؟؟ این نکته بسیار جالب لست که واکنش آقای روحانی به سخانان کامرون چیست آیا با خنده است یا او را هم حواله جهنم می کند . ؟؟؟؟ ولی بعید است چون آقای روحانی با دشمنان ایران بسیار مهربان هستند ، هم وطنهای خود را حواله جهنم می کند؟؟؟
وقتی بعد از 35 سال بی اعتنایی، یکهو و بدون مقدمه میریم به طرفشون، اونا هم اینجوری جواب میدن
از تدبیر انتظار دیگری نباید داشت
حسین
Iran, Islamic Republic of
حدیث است که آدم عاقل یا مومن از یک سوراخ دو مرتبه گزیده نمی شود. آیا واقعا ما سفیه نیستیم!
Iran, Islamic Republic of
صد دفه داریم گزیده می شیم.حقشه کلا قضیه مذاکرات با این حیوونا رو کنسل کنیم
یاسر
دولت یازدهم گمان میکند "سفر هیئت اروبا و مثلا دست دادن با وزیر خارجه فنلاند" یعنی عزت و اقتتدار ایران" در حالی که عزت ایرانی یعنی این که عبد الباری عطوان سردبیر روزنامه القدس العربی "مشهور ترین روزنامه نگار عرب"با تمجید از نگاه رهبری در باره لزوم تسلیح کرانه باختری " حکام عرب را به خاطر ترس از امریکا و اسرائئل سرزنش میکند و میگوید ای کاش من هم ایرانی بودم.
محمود
مر گ بر آمریکا وانگلیس
خود کم بینی ودشمن بزر گ بینی بعضی ها باعث گستاخی دشمن میشود! اما توبه نمیکنند چون فکر وعقیده شان مر عوب غر ب است
مهر
آرامش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دشمنان مدارا ، دوستان برن جهنم !
Iran, Islamic Republic of
سلام
معلوم است كه در ديدار با رئيس جمهور چيزهايي گفته و خواسته و صد البته از رئيس جمهور مردم سر افراز ايران ، تو دهني بزرگي خورده است كه اين چنين ، عصباني و احمقانه عليه ايران غيور، موضع گرفته است. از دست ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير
Iran, Islamic Republic of
مرگ برا انگليس ...
مرگ بر اسرائيل
مرگ بر امريكا
..
پروانه
Iran, Islamic Republic of
گرگ گرگ است اگر اخم اگر لبخند است
بي طمع نيست سلامش هنرش ترفند است
Iran, Islamic Republic of
راستی بر اساس عرف دیپلماتیک مشخص است جناب روحانی به دیدار نخست وزیر انگلستان رفته اند و در حقیقت میزان طرف انگلیسی است و این تعبیر شما که توهین شده است کاملا اشتباه و غلط است اصلا در عرف جدید دیپلماسی غربی این قدر بر پروتکل نحوه نشستن و حالت بدن تاکید نمی شود بی خود دلتان را خوش نکنید
مجتبی
واقعا متاسفم