جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علت خلع لباس ده‌ها کشیش‌ها در انگلیس

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 372127
از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون ۵۲ کشیش کاتولیک در انگلیس و ولز به علت فساد اخلاقی خلع لباس شده اند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، کلیسای کاتولیک از سال ۲۰۰۱ میلادی تدابیر و مقررات جدیدی برای مبارزه با رسوایی های اخلاقی کشیش ها به اجرا گذاشت و با تشکیل کمیسیونی مستقل، مجرمیت۵۲ کشیش کاتولیک را در رابطه با بهره برداری جنسی از زنان و کودکان اثبات و فعالیت آنها در نهادها و موسسات وابسته به کلیسای کاتولیک ممنوع کرد.

این کمیسیون مستقل همچنین اعلام کرد ۴۸۷ اتهام تجاوز جنسی بر ضد کشیشان کلیسا در فاصله ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ مطرح شده است، علاوه بر این، ۳۱ کشیش به دراختیار داشتن تصاویر غیراخلاقی از کودکان متهم شدند.

اما کمیسیون یادشده اذعان کرد که موارد زیادی از فساد اخلاقی کشیش ها نیز به طور رسمی مطرح نشده است چرا که قربانیان بهره برداریهای جنسی کشیش ها از افشا شدن این موارد تردید داشتند.

دنی سولیوان، رئیس این کمیسیون اعلام کرد: «از سال ۲۰۱۰، هرگونه اتهام فساد اخلاقی کشیش ها را خواه مربوط به گذشته و خواه زمان حال، به پلیس گزارش دادیم. اگر اتهامات مطرح شده به علت ضعیف بودن اسناد و شواهد ارائه شده، منجر به تشکیل پرونده بر ضد کشیش ها نمی شد، مقامات کلیسا خود روندی قضایی را در داخل کلیسای کاتولیک بر ضد متهم آغاز می کردند تا فعالیت و نقش کشیش مربوطه را تا حد ممکن محدود سازند. در مجموع ۳۸۴ مورد پیگرد داخلی از این نوع تا اواخر ۲۰۱۳ در کلیسای کاتولیک در انگلیس و ولز به اجرا گذاشته شد.»