شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

از سرگیری تیرباران مجرمیتن در آمریکا

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 392422
مقامات محلی در ایالت یوتا آمریکا در نظر دارند تا اعدام با تیربار را بار دیگر در این ایالت برای اعدام مجرمان از سر بگیرند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه تایم در گزارشی با اشاره به اینکه اعدام به وسیله تیربار بار دیگر در آمریکا به اجرا در خواهد آمد، تصریح کرد که مقامات محلی ایالت یوتا حمایت خود را درباره از سرگیری تیرباران در این ایالت برای اعدام مجرمان را اعلام کرده‌اند.

همچنین پایگاه ایندیپندنت با اشاره به اینکه اعدام با تیربار در آمریکا ده سال است که ممنوع شده است، تاکید کرد که براساس این طرح در صورتی که مقامات قضایی ایالت یوتا نتوانند تا ۳۰ روز قبل از اعدام مواد سمی مورد نیاز برای این کار را فراهم کنند‌، می‌بایست به وسیله تیربار مجرمان محکوم به مرگ را اعدام کنند.

این درحالی است که سال‌هاست برخی از ایالت‌های آمریکا برای اعدام مجرمان از ترکیب سه دارو سمی بهره گرفته می‌شود و در این میان کارخانه‌های اروپایی درخواست فروش این داروها برای اعدام مجرمان را رد کرده است.

ایندیپندنت در ادامه با اشاره به اینکه نگرانی‌های رسانه‌ای درباره اعدام با تیربار در یوتا ایجاد شد، تصریح کرد که «پائول رای» عضو جمهوری خواه از این طرح حمایت می‌کند و تاکید دارد که این روش اعدام انسانی است که فرد مجرم را بلافاصله می‌کشد.

مسئله اعدام با تیربار پس آن مطرح شده که برخی ایالت‌های آمریکا که با مواد کشنده مجرمان را اعدام می‌کنند پس از امتناع شرکت های اروپایی از دادن داروهای کشنده بدون درد، اقدام به استفاده از داروهای جدیدی کردند اما این داروهای جدید نتوانستند مانند داروهای سابق بدون درد و به سرعت مجرمان را به قتل برساند به طوری که در یکی از اعدام‌ها با دارو مجرم بیش از ۴۵ دقیقه از تزریق داروی سمی رنج کشید که این طولانی شدن فرآیند اعدام انتقادات زیادی را در آمریکا برانگیخت و حتی رئیس جمهور اوباما نیز به این مسئله انتقاد کرد و این مسئله را تاثر برانگیز نامید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *