جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استقبال ‎ایران از توافق در یمن

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 381711
سخنگوی وزرات خارجه ایران ضمن استقبال از توافق حاصله بین معترضین و دولت یمن، این توافق را مرهون هوشمندی مردم یمن و خویشتنداری دولت، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی آن کشور در روند اعتراض‌های اخیر دانست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سخنگوی وزرات خارجه ایران ضمن استقبال از توافق حاصله بین معترضین و دولت یمن، این توافق را مرهون هوشمندی مردم یمن و خویشتنداری دولت، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی آن کشور در روند اعتراض‌های اخیر دانست.

مرضیه افخم سخنگوی وزرات امور خارجه ایران ضمن استقبال از توافق حاصله بین معترضین و دولت یمن، این توافق را مرهون هوشمندی مردم یمن و خویشتنداری دولت، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی آن کشور در روند اعتراض‌های اخیر دانست.

مرضیه افخم بار دیگر با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خیرخواه یمن بوده و از وحدت، ثبات و استقرار در این کشور حمایت کرده، خاطر نشان ساخت استمرار همفکری و مشارکت همه نخبگان، احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی در روند سیاسی و اجرای کامل این توافق امنیت و ثبات را به این کشور بازخواهد گرداند.

شب گذشته مراسم امضای توافقنامه صلح و شراکت ملی بر اساس نتایج و راه حل های ارائه شده در کنگره گفت وگوی ملی، در کاخ ریاست جمهوری یمن برگزار شد.

امضای این توافقنامه پس از درگیری‌های اخیر در این کشور و کنترل مراکز دولتی به دست جنبش الحوثی صورت گرفت. در این مراسم «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن، «یحیی علی الراعی» رئیس پارلمان، مشاوران رئیس جمهور، معاون دبیر کل سازمان ملل ، «جمال بن عمر» مشاور ویژه وی در امور یمن و نمایندگان جریان‌های سیاسی از جمله جنبش «انصار الله» حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *