پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۲۵

واکنش ظریف به عهدشکنی آمریکا/ پاسخ می‌دهیم

يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 331419
وزیر خارجه ایران با اشاره به اقدامات مرتبط با تحریم‌های‌ آمریکا تصریح کرد که با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنیم و در برابر هر اقدام نامناسب، واکنش مناسب، حساب شده و هدفمند نشان می‌دهیم.
واکنش ظریف به عهدشکنی آمریکا/ پاسخ می‌دهیم
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مسیر بیمارستان برای دیدن مادرش در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران گفت: در چند روز گذشته اقدامات نامناسبی از سوی آمریکایی ها صورت گرفت که ما به شکل مقتضی و با در نظرگرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم.

وی ادامه داد: البته برخی دوستان که دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده‌اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است.

ظریف در ارتباط با توافق ژنو گفت: ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حساب شده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به توافق نهایی تصریح کرد: مذاکره و رسیدن به نتیجه، کار دشواری است و حتما فرازونشیب فراوان دارد. این را هم از روز اول پیش بینی کرده بودیم.

وی با اشاره به وظیفه مهم تیم مذاکره کننده برای پیگیری منافع ملی تأکید کرد: ضمناً دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده گیری از کنار گود هستند هم حتما می‌دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلا به مصلحت نمی داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چی شد، شما که ادعا می کردی اگر تحریمی جدیدی علیه کشور وضع کنند منجر به نسخ کل توافقنامه می شود(همه هم این ادعای شما را از رسانه ملی دیدند) حالا پس چرا می گید در برابر هر اقدام پاسخ مناسب می دیم. این را می گویند عقب نشینی هوشمندانه از نوع دولت تدبیر ... !!!
Iran, Islamic Republic of
ماکه هر چه دیدیم از دولت .تحقیر و وامید به تحویل گیری کدخدا بود !!!
Iran, Islamic Republic of
شما از زاویه ای نگاه می کنی حرفتان در آن زاویه دید، درست است اما میدان سیاست، عرصه دیگری است. ایران باید سیاستمدارانه از توافق دفاع کند یک جا کوتاه نیایدو حمله کند و یکجا عقب بنشیند تا جایی که به خطوط قرمز لطمه نخورد اشکال ندارد. بهرحال یادمان نرود همین توافق می تواند تحریم ها را بطور کامل از بین ببرد همینکه ما به این توافق استناد می کنیم و آمریکا به همان، خود وارد بحث های سیاسی شدن و بازی شطرنج است تا کنون برای کشور ما آثار روانی خوبی داشته است همه چیز را صفر و صدی نگان نکنید. ما احتیاج به زمان داشتیم و این دارد برای ما زمان می خرد مثل این که در دعوا یکی گلوی دیگری را گرفته و دارد خفه اش می کند و با یک حرکت گلوی او آزاد می شود و نفسی می گیرد و سپس یقه به یقه می شوند و این شرایط بهتری است و نه به معنای اتمام دعوا
Iran, Islamic Republic of
وقتی پاسخی نداریم بهتر است پزش را بدهیم
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو فرزند انقلاب
آخر یک خاوری دیگر تو سفره ملت می گذارید و نمی شود درستش کرد
عجب
Iran, Islamic Republic of
پر واضح است که در ژنو چه بلایی سر ما آورده اند این افرادی که ادعای مسلمانی و ایرانی بودن دارند
آخه اینم شد توافق-هر روز تحریمای جدید-دلت خوشه توافق کردی؟
به قول دوستمون تو که گفته بودی اگه تحریم جدیدی وضع بشه توافقنامه بهم میخوره پس چی شد؟ بعدشم دست دادن و خنده ات برای اوناست و اخم و تیکه انداختن برای ما
نصیری
مکه شما نگفتی تحریمهای جدید درکار نیست پس این تحریمهای که امریکااعلام کرده چیه؟
بعضی ها از توافق ژنو فقط همون بندش که بناست ۴۰۰ میلیون دلار پول نفت بره توی جیب دانشجویان خارج کشور براشون مهمه
ظريف: "تیم مذاکره کننده پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلا به مصلحت نمی داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند"!!!

يعني ايشان هيچ اهميتي به اين نگرانيها و دغدغه هاي كاملا منطقي و مستند به متن توافقنامه نمي دهد و منافع ملي را در اين ميداند كه اكثريت نگران و مطلع از مفاد اين تفاهمنامه بي پاسخ بمانند در حاليكه اين نگراني واقعي با ادامه رفتار و سخنان جدي دشمنان دائما در حال تسري به همه آحاد جامعه است. منافع ملي در اينست كه رفع نگراني شود.
آقاي ظريف! انعقاد اين توافقنامه همانطور كه خود ميدانيد يك اشتباه بود. ما از برگشت شما ناراحت نمي شويم. آقاي ظريف! برگرديد، ملت در منافع ملي پشت شماست.
داداش ظريف! شما اول بيا معني تحريم را براي ما روشن كن. خداييش بيا اول يك تفاهمنامه با ملت منعقد كن،‌ ما ببينيم تحريم از نگاه شما يعني چي؟ پس به اين كاراي اخير آمريكا و اروپا چي ميگن؟
برگرد داداش! برگشتن از مسير اشتباه شجاعت ميخواد! شجاع باش! دوره نرمش از نوع دولت تدبير! تموم شد!
سحر
Iran, Islamic Republic of
وی با اشاره به وظیفه مهم تیم مذاکره کننده برای پیگیری منافع ملی تأکید کرد: ضمناً دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده گیری از کنار گود هستند هم حتما می‌دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلا به مصلحت نمی داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد!!!!!!!!. یعنی چه فقط برای زور گفتن به هم وطن خودت زرنگی یه کمی غیرت داشته باش.
جناب ظریف فقط اونور مرز ایران تا بناگوش میخندند و وقتی میرسند اینور مرز یادشون میفته خط و نشون بکشند.!
بازهم صدرحمت به وزیر خارجه روسیه که این تحریمها رو محکوم و آنرا مغایر توافق ژنو دانست . حالا وزیر خارجه ما بعد از 5 روز توراه بیمارستان اونم تو فیس بوک پیام میگذاره که : ما با جدیت ادامه میدیم آخ ازین بی تدبیری و خودباختگی و انفعال
غیور
آقای ظریف، تبعیت از فرمان رهبری برای حفظ وحدت ملی (که فروپاشی آن اولویت و هدف اصل آمریکاست) مردم متدین و انقلابی را به حمایت از جنابعالی و تیم تان متعهد می کند وگرنه توافق هسته ای اخیر شما - هرچند خیرخواهانه به آن مبادرت کرده باشید - ضربه ای تاریخی با آثاری بسیار زیانبار به ایران وارد کرده است.{البته برادر جان اگر مختصری هوشیاری داشته باشید درک خواهید کرد که قصد نهایی آمریکا باز کردن پیچ های شما مسئولین ایران است که به مهره ی تشیع محکم شده است نه فقط باز کردن پیچ های تأسیسات هسته ای ایران !!!} به جای این همه اعتماد به نفس ، لطفا کمی هم اعتماد به خدا بکنید و از ترس مرگ دست به خودکشی نزنید.
مرد اونه که به اشتباهش اعتراف کنه،مرد باشید و بگید در اعتماد به امریکا اشتباه کردید
در این صورت نزد مردم محبوبتر میشوید
Iran, Islamic Republic of
باید استیضاح شود
هموطن
ایشون از یک مقاله کیهان درد کمرش عود میکنه !!!!!
ولی الان با اینکه اونطرف زده زیر همه چیز
ولی ایشون باید تو ای سی یو می بود!!!!!!!!!!
ابراهیم
Germany
همانطور که سایر دوستان اشاره کرده اند آقای ظریف درصحبت هایشان دو نکته را برای همه مشخص کرده اند اولا ایشان آنقدر دلخوش به این مذاکرات بودند که هنوز نقض توافق نامه توسط طرف مقابل را باور نکرده اند دوما معلوم است که آقای ظریف نمیخواهند ایرادات حقوقی وارد برمتن توافق را بپذیرند ونگرانی دلسوزان نظام را برخلاف مصلحت میدانند!
آقای ظریف باور کنید شما بیشتراز مقام معظم رهبری آمریکا رانمیشناسید.آمریکا غیر قابل اعتماد است...درضمن شما چرا برای مردم دلسوز خودتان خط ونشان میکشید وخنده های مستانه خودتان را برای دشمنان خونخوار این ملت خرج می کنید؟!
کجاست آن مرد بی ادعا که حاضر نبود مادامی که نماینده ملت هست از حقوق آنها بگذرد وبرای آنها ادعای فهمیدن خود ونافهمی ملت را داشته باشد...
Iran, Islamic Republic of
چرا آمريكا رو از من و تو بهتر مي شناسه فقط به روي خودش نمياره
از موضع گیری دشمن میفهمیم که چقدر هدفمند با این مذاکرات برخورد کرده اید اقای ظریف دیگران مانند شما ظریف و شکننده نیستند و میخواهند که شما هم به نمایندگی از طرف ملت با اقتدار برخورد کنید
yahya
ولی من معتقدم اون تحقیری که جلوی فرانسه شدیم به لطف درایت جناب نعمت زاده سر قضیه پژو ..از 100 تا تحریمم بدتره