جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

احداث پاركينگ های زيرسطحی در پايتخت

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 431517
عضو كميسيون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد همانند شهرهای بزرگ دنيا همچون لندن، رم و پاريس، پاركينگ های زيرسطحی احداث كنيم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامرضا انصاری از بحران آب و مشكل ترافيك و آلودگي هوا به عنوان دو مسأله اصلي پايتخت نام برد و گفت: در حال حاضر دو سوم ظرفيت خيابان‌هاي تهران به پاركينگ اختصاص پيدا كرده و براي ساماندهي اين مشكل در این کلان­شهر، بايد همانند شهرهاي بزرگ دنيا همچون لندن، رم و پاريس، پاركينگ‌هاي زيرسطحی احداث كنيم.

وی افزود: بايد ساماندهي وضعيت كنوني تهران را جدي بگيريم و اصلاح وضعيت پاركينگ‌ها و ارتقاي فرهنگ زيست محيطي را در دستور كار قرار دهيم و فضاي موجود اين كلان‌شهر را با مجموعه اقدامات اصلاحي، بهبود ببخشیم.

عضو شورای شهر تهران با اعلام اين كه در شرايط كنوني،‌ توسعه حمل و نقل عمومي به ويژه مترو، ساماندهي پاركينگ‌ها و محدود كردن استفاده از وسايل نقليه شخصي مي‌تواند وضعيت تهران را بهبود ببخشد، تأكيد كرد: از سوي ديگر، استفاده از خودروهاي برقي و هيبريدی می تواند مشكل ترافيك و آلودگي هواي تهران را كاهش دهد.

انصاري از طرح انتقال پايتخت به عنوان طرحي كه شدني نيست، نام برد و گفت: انتقال پايتخت، ممكن است ۱۰ درصد از مسائل و مشكلات تهران را حل كند اما ۹۰ درصد از مسائل و مشكلات اين كلان‌شهر، ربطي به پايتخت بودن آن ندارد.

عضو شورای اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه ۱۰ ميليون شهروند ساكن تهران، چه اين شهر پايتخت باشد و چه نباشد، به عنوان شهروند حق دارند از يك زندگي مناسب با حقوق شهروندي خوب برخوردار باشند، خاطرنشان كرد: همه مسائل و مشكلات تهران به دليل پايتخت بودن آن نيست و بخشي از آن به مهاجرپذيري اين كلان‌شهر باز مي‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این اقا یا نادان است یا خودش را به نادانی زده است. بیایید ببینید شهرداری چطور پارکینگ های منازل مسکونی را تغییر کاربری می دهد و تجاری سازی می کند. دم تمام اپارتمان ها انبوهی از ماشین ها پارک دوبل می کنند تا از مغازه ها خرید کنند. مگه مریضین که اینطوری پدر مردم را در اورده اید.