پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

حل مساله پسماند بیمارستان‌های تهران

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 441813
رئیس مرکز سلامت محیط و کار با اشاره به دفع ۹۰ درصد پسماندهای بیمارستانی گفت: ۱۰ درصد بیمارستان‌های کشور هنوز به استانداردهای مورد نظر از لحاظ دفع پسماند نرسیده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، خسرو صادق نیت ضمن بیان اینکه خوشبختانه در بیمارستان ها اقدامات خوبی در جهت دقت پسماندهای بیمارستانی طی سالیان اخیر انجام شده است، افزود: به طوری که هم اکنون ۴ نوع زباله بیمارستانی شبه خانگی، عفونی، تیز و برنده و شیمیایی با تجهیز بیمارستان ها به دستگاه های استاندارد دفع می شوند.

وی ادامه داد: دو اقدام اساسی در بیمارستان ها در این خصوص انجام می شود یکی تفکیک صحیح پسماندها و دیگری بی خطرسازی پس از تفکیک با دستگاههای استاندارد که این دستگاه ها تایید محیط زیست را هم گرفته اند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار تصریح کرد: ۱۰ درصد بیمارستان های کشور هنوز به استانداردهای مورد نظر ما نرسیده اند. در برخی از این بیمارستان ها تعداد محدودی دستگاه نیز خریداری شده ولی هنوز نصب نشده اند.

صادق نیت در مورد نظارت بر دفع پسماندهای بیمارستانی بیان داشت: سه لایه نظارت وجود دارد که اولین آنها توسط کارشناس بهداشت محیط مقیم در بیمارستان صورت می گیرد.

وی افزود: نظارت کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ها و در نهایت نظارت ستادی لایه های بعدی این نظارت ها هستند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار خاطر نشان کرد: مشکل پسماندهای بیمارستانی تهران نیز حل شده است و بیمارستان ها باید توجه داشته باشند که بخشی از اعتبارسنجی آنها به دفع مطلوب پسماندها مربوط می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *