جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷
انتقاد شدیدالحن آیت الله مکارم شیرازی از دستگاه قضا:

با این روش دستگاه قضایی مشکلات امنیت جامعه حل نمی شود

مشکل دستگاه قضایی ما دنباله روی از نظام ناسالم قضایی غرب
جمعه ۳۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 177114

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جوار مرقد امام هشتم (ع)، با اشاره به حوادث اخیر و اعمال صورت گرفته از سوی اراذل و اوباش، از عملکرد ضعیف دستگاه قضایی در این موارد به شدت انتقاد کرد.

به گزارش جهان، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی شب گذشته در صحن جامع رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا تأکید کردند: نباید قرآن مجید تنها در قرائت و حفظ و مسابقات جهانی خلاصه شود. قرآن کتاب هدایت و تربیت انسان ها و نجات از «ضلال مبین» است باید به مضامین آن مخصوصاً در ماه مبارک رمضان که در پیش است توجه و عمل شود.

وی که در جمع ده ها هزار نفر از زائران آستان قدس رضوی سخن می گفت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد که ماه مبارک رمضان ماه خاموش شدن آتش جنگ های داخلی کشورهای اسلامی و رسیدگی به احقاق حقوق ملت ها و تحقق بخشیدن به خواسته های آنها و برقراری نظم و عدالت باشد و وضع کنونی فقط به ویرانی کشورهای اسلامی می انجامد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به جنایات مکرر اراذل و اوباش و مخدوش شدن امنیت جامعه، افزود: با این روش دستگاه قضایی، مشکلات امنیت جامعه حل نمی شود، دیروز چاقو در چشم طلبه جوانی کردند و ضاربین به جزای خود نرسیدند، امروز شاهرگ طلبه جوان دیگری را به خاطر امر به معروف و نهی از منکر بریدند و سپس شاهرگ حیات مرد نیرومند کشور را پاره کردند. با این وضع باید منتظر حوادث ناگوار دیگری باشیم.

وی اضافه کرد: مشکل مهم دستگاه قضایی ما دنباله روی از نظام ناسالم قضایی غرب است که برای انتقال پرونده از کلانتری به دادگستری و سپس تشریفات انتخاب وکیل و توصیه وکیل به مجرم که تمام اقرارهای صریح و ثبت شده در مراحل اولیه را انکار کند و متهم ساختن مسئولین انتظامی به شکنجه، سپس رفتن در نوبت چند ماهه و بعد از مدتی صدور حکم بدوی و رفتن به دادگاه تجدید نظر و سرانجام صادر شدن یک حکم بی رمق بعد از ماه ها، که نه تنها بازدارنده نیست بلکه اراذل و اوباش را جسورتر می کند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: با این طرز کار هرگز نمی توان امنیت را در کشور برقرار کرد و اراذل و اوباش و اخلال کنندگان در امنیت را بر سر جای خود نشاند، مخصوصاً اگر جنایات آنها سازمان یافته و از سوی دشمنان باشد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که باید شعبه قضایی به سبک دادگاه های امیرمؤمنان علی(ع) با حضور چند مجتهد شجاع برای این کار تشکیل شود و با دقت، ولی با سرعت و حذف تشریفات، حداکثر در عرض یک هفته این مجرمان را به اشد مجازات اعمالشان برسانند تا بقیه عبرت بگیرند و حساب ببرند و مجلس محترم مشکلات قانونی آن را نیز حل کند.

رسا گزارش داد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی توصیه کرد: مسئولین قضایی آیه ۵۹ و ۶۰ سورة احزاب را حتماً قرائت کنند، ببینند قرآن مجید درباره مزاحمین نوامیس مردم چه حکم کوبنده و قاطعی صادر کرده است.

گفتنی است سخنان این مرجع تقلید بارها با تکبیرهای پرشور زائران مرقد امام علی بن موسی الرضا تأیید شد.

https://jahannews.com/vdcizyaz5t1ayz2.cbct.html
jahannews.com/vdcizyaz5t1ayz2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Saudi Arabia
جه عجب یک نفر جرات کرد از قوه قضاییه انتقاد کنه . قوه قضاییه ما مصداق بارز مثل هر چه بگندد نمکش میزنندوای ......
قربونت برم فعلا رئیس پلیس گفته تازه 18درصدتخلفات کاهش پیدا کرده.بی لیاقتی روبا دستکاری درآمارجبران میکنند.
Iran, Islamic Republic of
یک هفته که خیلی کمه، آخه توی یک هفته نمیتون فکر کن که آیا مصلحت هست با طرف برخورد بشه یا نه؟؟ بعدش وکلای دادگستری هم از نون خوردن می افتن، همونجوری باشه بهتره...
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشيد.
برام خيلي جالب بود كه وقتي دو تا طلبه رو تو تهران زدند صداي همه مراجع و خيلي هاي ديگه در اومد؛ اما بايد به اطلاع شما حضرات و ديگر دوستان برسونم كه الان بيشتر از دو ساله ( بعد از فتنه 88) خيلي از بچه حزب اللهي ها رو تو تهران كشتن با چاقو زدن با ما شين زير كردن و... اون وقت هيچ كدوم از شماها حتي ككتون هم نگزيد اما حالا...
Iran, Islamic Republic of
رييس قوه قضاييه منصوب رهبري است يعني بدون واسطه با رهبر در تماس است و مورد تاييد ايشان مي باشد و شما لطفا كاسه داغ تر از آش نشويد ....
Iran, Islamic Republic of
چي بگم والله
هر چي مي کشيم از دست اين قوه قضائيه است
اون از برخوردش با فتنه 88 و اينم امنيت جامعه
خدابدادمون برسه اينطوري به جايي نمي رسيم.
خدا خلخالي رو رحمتش کنه
قاطعيتش واقعا خوب بود.
Iran, Islamic Republic of
بله متاسفانه خيلي از مرعوبين راه كارهاي غرب را علاج مشگل ميدانند واز ترس قوانين اسلام را رعايت نميكنند .