چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۴

چند نمونه از تحریف انقلاب و جنگ از زبان صفار هرندی

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 427512
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده ای برای اینکه از زیر بار مسئله امروز ما یعنی نبرد با آمریکا، صهیونیسم و نوچه‌های این شیاطین عالم نروند، بسیجی های قدیم را به رخ می‌کشیدند، اما خدا خواست که آنها یک جایی لو بروند و در همین قضیه شهدای غواص دستشان رو شد.
چند نمونه از تحریف انقلاب و جنگ از زبان صفار هرندی
به گزارش جهان به نقل از فارس از شهرکرد، محمدحسین صفارهرندی پنج‌شنبه‌شب در یادواره سرداران زال و نجف یوسف‌پور و شهدای بخش ناغان، ضمن تمجید از نگاه، روحیه، ایمان و اعتقاد انقلابی از گذشته تا به حال برادر این شهیدان، اظهار کرد: یکی از دلایل حضور من در این مراسم گواهی دادن این مطلب درباره آقای یوسف‌پور این چهره ارزشمند و ولایت‌مدار در منطقه و کشور است و البته مسئله اصلی در اینجا، شهدای گران‌سنگ هستند.

وی ادامه داد: بنده در طول سالیان متمادی همواره به نحوی با آقای یوسف‌پور در ارتباط بوده ام و ایشان در عین حالی که آدم بسیار ساکت و کم‌حرفی است، بسیار پرکار و فکور است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با رضایت‌مندی از برگزاری باشکوه مراسم یادواره شهدای ناغان، خاطرنشان کرد: از نخستین سالگرد این شهدا که حدود بیست و اندی سال می‌گذرد تا به حال، این جلسه با همین شکوه برگزار می‌شود و هنوز هم جمعیت قابل توجهی به احترام شهدا در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

عضو مجع تشخیص مصلحت نظام، بازگو کردن رشادت‌ها و شهادت‌های سرداران شهید توسط همرزمانشان برای نسل جوان را یکی از دلایل برگزاری این گردهمایی عنوان و تصریح کرد: دلیل دیگر ما از کنار هم جمع شدن، اعلام وفاداری به شهداست، چراکه آنان زنده‌اند و ما می‌خواهیم با حضور در این جلسات به آنان بگوییم ما هم دلمان می‌خواهد که در مسیرشان باشیم.

صفارهرندی، جلوگیری از تحریف شهید و شهادت را یکی دیگر از اهداف حضور خویش در مراسم برشمرد و عنوان کرد: اخیراً مسئولان تفحص شهدا گزارش دادند که پیکر مطهر تعدادی از شهدای ما که در عملیات کربلای ۴ به درجه رفیع شهادت نایل شده بودند و از این جهت که طبق روایات کسی که در آب به شهادت برسد اجر آن از شهیدی که در خشکی به شهادت برسد بیشتر است، دارای خصوصیات برجسته‌ای بودند، اما در شبکه‌های اجتماعی مختلف با این مسئله به گونه‌ای دیگر برخورد شد.

وی اضافه کرد: عده‌ای انسان‌های باوجدان و دارای روح لطیف از این شهدا تقدیر کردند و از میان همه اقشار در بین آنها بود؛ از هنرمند، شاعر، ادیب و اساتید دانشگاه، اما در مقابل طیفی هم وجود داشت که شروع به چون و چرا کردند و گفتند اینها چرا به سرزمین دشمن رفتند و برخی گفتند فرماندهانی که آنها را وادار کردند به آن طرف بروند باید محاکمه شوند و در واقع واقعیات را تحریف کردند و گفتند با اینکه عملیات لو رفته بود چرا بچه‌های مردم را به خطر انداختند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: وقتی نام شهدا به میان می‌آید همه دل‌ها روانه آن روزهای جنگ می‌شود و تحکیم مودت و ارادت نسبت به این سلسله پیشگام صورت می‌گیرد، اما این قضیه تبدیل برعکس شد و فرصتی برای کینه‌جویی علیه فرماندهان و رزمندگان جبهه‌ها به وجود آمد، پس می‌شود شهادت را هم تحریف کرد.

صفارهرندی با تأکید بر اینکه مجلسی که به عنوان تعظیم شهادت و شهید برگزار می‌شود، تنها برای ذکر مصیبت نیست، چنین توضیح داد: این مجالس فقط برای فاتحه‌خوانی نیست، بلکه برای این است که دغدغه‌مند و نگران باشیم.

وی ابراز نگرانی کرد: زمانی برسد که کسانی که معاصر شهدا بوده‌اند در قید حیات نباشند و عده‌ای اراجیف و دروغ‌هایی را به رزمندگان و شهیدان نسبت دهند و این غیرممکن نیست!

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: یکی از دلایل برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) بعد از شهادتش قطعاً جلوگیری از تحریف علت قیام ایشان است، درغیر این صورت امام حسین(ع) به گریه ما نیازی ندارد. دامنه تحریف اگر باز باشد تا خیلی جاها پیش می‌رود.

صفارهرندی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ یک عده عناصر فریب‌خورده شعاری را که شیاطین و رندان بیرون از اندیشه و تفکر ما ساخته بودند را در خیابان فریاد زدند، یادآور شد: آنان فریاد زدند تا بسیج امروز را منکوب کنند و حواله به بسیج سابق می‌دادند و می‌گفتند بسیجی واقعی همت بود و باکری، آنان می‌خواستند بگویند ما بسیج را قبول داریم و بسیجی خوب کسی است که ۳۰ سال پیش از دنیا رفته و بسیجی زنده خوب نیست.

وی بیان کرد: برای اینکه از زیر بار مسئله امروز که در حال نبرد با آمریکا، صهیونیسم و نوچه‌های این شیاطین عالم نروند، بسیجی قدیم را به رخ می‌کشند، اما خدا می‌خواهد که اینها یک جایی لو بروند و در همین قضیه شهدای غواص دستشان رو شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: فتنه‌گران می‌گفتند بسیجیان واقعی آن فرماندهان سال‌های جنگ بودند، حالا که بحث غواصان پیش آمد، گفتند فرماندهانی که فرزندان مردم را به این روز کشاندند خائن هستند، یعنی همان باکری و همت و امثالهم و تعدادی هم که زنده‌اند همه‌شان خائن هستند!

صفارهرندی، سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» توسط فتنه‌گران را نمونه دیگر تحریف برشمرد و اذعان داشت: اگر اکنون سراغ کسانی که ادعا می‌کردند باید دنبال «جانم فدای ایران» برویم، محض رضای خدا نمی‌توانیم یک نفرشان را پیدا کنیم که کنار معرکه‌ای رد شده باشند که به خاطر ایران جانش به خطر افتاده باشد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظر عده‌ای مبنی بر اینکه «ما بی‌دلیل در حالی که خودمان نیاز داریم جور عراق، سوریه، لبنان و یمن را می‌کشیم و اصلاً به ما چه ربطی دارد» را نمونه دیگری از تحریف ذکر کرد و گفت: واقعیت این است که حداقل یک بده‌بستان بین ما و رزمندگان آن جبه های خارجی وجود دارد و اگر نگاه منصفانه داشته باشیم، این است که آنان جور ما را می‌کشند.

صفارهرندی عنوان کرد: آنان خاکریزهایی که باید در کنار مرزهای ما زده می‌شد تا بتوانیم از خودمان دفاع کنیم، آن خاکریزها را تا ۲ هزار کیلومتر آن طرف‌تر و در دل دشمن زدند؛ به دلیل اینکه برای دفاع از اندیشه انقلاب اسلامی در حال جنگ با دشمنان هستند، مدیون آنان هستیم.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یمنی‌ها امام و رهبری را ندیدند و از نزدیک با انقلاب آشنا نشدند و تنها یک تصویر سایه روشن از انقلاب اسلامی به آنها منتقل شد و این چنین شیفته انقلاب ما شدند. برای همین اکنون روزنامه‌های ما به دلیل نداشتن حرف درباره مسئله یمن صامت هستند، چراکه آنجا را ندیدند. یمنی‌ها همان کارهایی را می‌کنند که ما در ایران انجام دادیم و در تظاهراتشان شعارهای ما را سر می‌دهند ؛ ما در آنجا یک سرباز هم نداریم و این اندیشه امام است که هزاران کیلومتر را درنوردیده و به آنجا رسوخ کرده و دشمن عزا گرفته که با این رخداد چه کار کند، بنابراین اکنون سئوال می‌پرسم ما داریم جور یمن را می‌کشیم یا یمن جور ما را ؟ ما برای یمن چه کاری انجام دادیم؟

صفارهرندی با تأکید بر اینکه بنده به شعارهای مضحک عده‌ای در خیابان و یا مطالب برخی روزنامه‌ها کاری ندارم، گفت: به شما هشدار می‌دهم که متأسفانه این تفکر نادرست حتی در بین برخی از دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران کشور وجود دارد، آنان یا اشتباه می‌کنند یا خدای نکرده عوامل خائنی در حاشیه دستگاه اینها رخنه کرده و این القائات را می‌کنند و هدفشان خالی کردن زور واقعی ماست.

وی افزود: زور واقعی ما آن جایی است که وقتی سران عراق می‌گویند اگر حاج قاسم سلیمانی به داد ما نمی‌رسید بغداد و اربیل سقوط کرده بود و این حرف تأیید همه سران شیعه، سنی و علمای نجف است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ما اصلاً نیرویی در عراق نداریم و به گفته فرماندهان نظامی ما فقط آنجا کمک مستشاری می‌دهیم، یعنی راهکار ارائه می‌دهیم، ما این کارها را کردیم و در ازای آن امنیت مرزهای جمهوری اسلامی را در برابر جریان وحشی و خشن که وقتی عمل می‌کند رعب ایجاد می‌کند را به دست آوردیم.

صفارهرندی با تأکید بر اینکه اگر امروز به نقطه‌ای رسیدیم که وزیر خارجه آمریکا به آقای ظریف می‌گوید می‌دانم که شما با نفوذی که در منطقه دارید می‌خواهید آن را بفروشید و قبول داریم که شما قدرت اول منطقه‌اید، گفت: آنان برای اینکه هزینه‌اش را پرداخت نکنند می‌خواهند مار را مثل بچه گول بزنند و می‌گویند به دلیل قدرتمندی ایران، مخالف صلح ایران و آمریکا هستند، در حالی که این هم نمونه تحریف است.

وی اضافه کرد: آمریکا در گذشته مدعی بود ایران زور و عقبه‌ای ندارد و اگر سرکوب شود کارش تمام است، اما امروز چشم باز کرده و می‌گوید اگر من به ایران فشار بیاورم، در لبنان، عراق، بحرین و یمن جواب آن را می‌گیرم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجرای فتنه ۸۸ افزود: فرزند یک شخصیت سرشناس در وسط فتنه در حالی که با شعار در حال تحریک مردم بود دستگیر شد و با وقاحت گفت: « من آمده بودم ساندویچ بخرم» و اخوی وی نیز زمانی که پرونده مفاسدی از قبیل اختلاس و ارتشاء وی مورد رسیدگی قرار گرفت، جنجال به پا می‌کنند که اینها قصد انتقام‌گیری از پدرشان را دارند.

صفارهرندی بیان کرد: خوشبختانه در این موضوع نیز قوه قضاییه مقتدرانه عمل کرده و در چند سال اخیر موضع‌های مستقلی گرفته و با فساد به شدت برخورد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای معتقدند ۸ سال گذشته سراسر فساد بوده است، عنوان کرد: بله در ۸ سال گذشته نیز مانند خیلی از ۸ سال‌های پیش از آن کارهای خوب بسیاری صورت گرفت و خطاهایی هم رخ داد و ما جزو همان کسانی بودیم که همان موقع گریبان مفسده‌جویان را گرفتیم و بهایش را پرداختیم؛ البته خیلی برایم‌مان شیرین بود و خدا را شکر می‌کنیم که به خاطر مقابله با فساد بگویند شما صلاحیت ندارید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تحریف واقعی اینه ....
درود بر عماریون
تحلیل جالب وقانع کننده بود بخصوص درمورد بسیج
مجید
شهید همت سال 62 وشهید باکری سال63 به اافتخار شهادت رسیدند کربلای4 سال1365 بود ...