شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بزرگ‌ترين گاف امنيتي ناسا

يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 148215
ایسنا:يكي از مقامات ناسا اعلام كرد سازمان فضايي آمريكا رايانه‌ها و هارد درايوهاي حاوي اطلاعات محرمانه و سرّي را قبل از اين‌كه پاك كنند، به فروش رسانده است!

به گزارش رويترز، به دنبال تصميم اين سازمان براي پايان بخشيدن به برنامه شاتل فضايي، بخشي از تجهيزات و رايانه‌هاي ناسا به فروش گذاشته شد. اما نكته جالب توجه اين‌كه مسوولان اين رايانه‌ها فراموش كردند اطلاعات سري و محرمانه موجود در رايانه‌ها را پاك كنند.

دفتر بازرسي كل ناسا از اين اتفاق به عنوان گاف بزرگ امنيتي ياد كرده است.بر اساس اين گزارش، 14 رايانه متعلق به مركز فضايي كندي به فروش رسيده‌اند كه كارشناسان هنوز اطمينان ندارند اطلاعات محرمانه را از روي آنها پاك كرده‌اند يا خير! 10 مورد از اين رايانه‌ها پس از فروخته شدن در دسترس عموم مردم قرار گرفته‌اند. گفته مي‌شود بخشي از رايانه‌هايي كه براي فروش آماده شده‌اند، حاوي آدرس‌هاي پروتكل اينترنتي ناسا هستند كه مي‌تواند دسترسي هكرها را به شبكه كامپيوتري داخلي ناسا فراهم كند.
https://jahannews.com/vdcizvazwt1a5r2.cbct.html
jahannews.com/vdcizvazwt1a5r2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *