جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

سرنوشت درس‌آموز پیش‌گویی سیاسی علیه جبهه متحد

پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 208812
جالب آنکه این طیف خود را پیرو علامه مصباح یزدی از شخصیت های ارزنده انقلاب می دانند و اقدامات خود را به حساب ایشان می گذارند بی توجه به اینکه ایشان چندین بار درباره پرهیز از رویکرد غیراخلاقی و تخریب های انتخاباتی تذکر داده اند.
سرویس سیاسی جهان- تخطئه و فضاسازی علیه جبهه متحد اصولگرایان از زمانی آغاز شد که احتمال پیوستن جبهه پایداری به جبهه متحد تقریبا منتفی شد. میدان دار این عرصه هم عده ای از اصولگرایان تندرو هستند که در جبهه پایداری تعریف می شوند. آنان درصدند که به مدد اعضای میانه رو و خوش سابقه این جبهه به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

این عده گرچه در فتنه 88 و برخی مقاطع دیگر امتحان مناسبی پس داده اند اما این روزها با رسانه ای کردن انواع بهانه ها و ایرادات سیاسی و اعتقادی علیه جبهه متحد، کوشیدند تا پایگاه مردمی این جبهه را تضعیف کنند. در این مسیر حتی از پیشگویی های بی اساس هم ابا نشده است.

از نمونه های عجیب آن لیستی انتخاباتی بود که نشریه "9 دی" منتشر کرد و آن را به جبهه متحد اصولگرایان منتسب ساخت؛ آن هم حدود یک ماه پیش از انتشار رسمی لیست جبهه متحد.

این نشریه در شماره روز 17 دی ماه با انتشار عکس 15 نفر مدعی شد که آنان از اعضای اصلی لیست جبهه متحد هستند. 9 دی عکس چند نفر از سیاسیونی را که در فتنه 88 عملکرد مطلوبی نداشتند، در کنار چهره هایی همچون حدادعادل، احمد توکلی، علیرضا زاکانی، حسین فدایی و ... قرار داده و آنان را لیست جبهه متحد معرفی کرده بود؛ سپس بر مبنای این لیست خیالی به فضاسازی و تخریب علیه جبهه متحد پرداخته بود.


گرچه علیرضا زاکانی، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان، این لیست تبلیغاتی را نادرست دانست و رد کرد اما جوسازی ها علیه جبهه متحد بر مبنای همین لیست ادامه یافت تا شاید تندروی متولیان نشریه مذکور اینگونه زیر سوال نرود.

عجیب تر آنکه در بخش دیگری از همین نشریه، یادداشتی منتشر و تلاش شده بود که جبهه متحد اصولگرایان دست پخت هاشمی رفسنجانی القا و نتیجه برنامه ریزی او برای به چالش کشیدن نظام توصیف شود!

این نشریه با این تحلیل سیاسی-تبلیغاتی کوشید تا وحدت شکنی با جبهه متحد را منطقی و اقدامی هوشمندانه تصویر کند؛ ادعایی که هم در آن زمان و هم در شرایط کنونی بی پایه بودن آن عیان شده است.

لیست انتخاباتی جبهه متحد روز 18 بهمن منتشر و روشن شد که پیشگویی های تبلیغاتی این چند اصولگرا از واقعیت دور است.

آنچنان که لیست نهایی جبهه اصولگرایان حاکیست، هشت نفر از 15 نفری که نام و عکس آنان در نشریه 9 دی منتشر شد، در لیست این جبهه حضور ندارند.(کاتوزیان، عباسپور، غفوری فرد، علی مطهری، روح الامینی، امیدوار رضایی بهروزی، نواب). این در حالی است که روح الامینی پیشتر صراحتا اعلام کرده بود که در انتخابات مجلس نهم ثبت نام نکرده است.

نشریه مذکور چهره های دیگری همچون شیخ الاسلام، صدر، یحیوی، ترقی و ... را به عنوان دیگر اعضای لیست انتخاباتی تهران جبهه متحد معرفی کرده بود حال آنکه نام این افراد در لیست این جبهه دیده نمی شود.

اما اکنون نه تنها کسی از آنان عذرخواهی و اصلاح ندیده که حتی رویکرد وحدت شکنانه و تخطئه های سیاسی این عده همچنان ادامه یافته است.

جالب آنکه این طیف از جبهه پایداری خود را پیرو علامه مصباح یزدی از ذخیره های ارزنده انقلاب می دانند و گهگاه اقدامات خود را به حساب ایشان می گذارند بی توجه به اینکه ایشان چندین بار درباره پرهیز از رویکرد غیراخلاقی و تخریب های انتخاباتی تذکر داده اند.

هرچند علامه مصباح خبر لیدری جبهه پایداری را رد کرده است اما به نظر می رسد بهتر است که اعضای خبرساز جبهه پایداری که خود را پیرو این شخصیت بزرگ تعریف می کنند، نصایح و منویات ایشان را جدی تر بگیرند و آن را جایگزین اولویت جنجال ساز خود کنند.

این واقعیت انتظار حداقلی ناظران سیاسی از این اصولگرایان است که امید می رود محقق شود تا زمینه یک رقابت اخلاقی و سالم فراهم شود و تلاش دشمن برای ایجاد شکاف در جبهه انقلاب بر باد رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آن مطلب 9 دی یک حدس بود. ضمن انکه افرادی مثل کاتوزیان، عباسپور، غفوری فرد، مطهری، و نواب تا همین اواخر گزینه جدی شما بودند.