جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیشنهاد عجیب دنیامالی در بازدید از خط ۷ مترو

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 388912
رئیس کیمسیون عمران شورای شهر تهران گفت: دستگاه تی بی ام کیفیت و راندمان بالایی دارد اما اگر حفاری را به صورت دستی انجام دهیم می‌تواند در ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمد دنیامالی در جریان بازدید خود و اعضای کمیسیون عمران شورا از روند اجرای پروژه خط ۷ مترو تهران، اظهار داشت: ما براین باور نیستیم که در احداث خطوط مترو فازبندی صورت گیرد چراکه فرآیند اجرای کار را طولانی می‌کند اگر پروژه را به صورت یکجا تحویل دهیم، ارزش و عظیمت کار بهتر نشان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است سالانه ۳۰ کیلومتر خط مترو به بهره برداری برسد، ادامه داد: همه می‌دانیم این کار به سختی انجام می‌شود اما امیدواریم با تلاش‌هایی که در حال انجام است بتوانیم به ۱۵۰ کیلومتر خط مترو که در طرح جامع پیش بینی شده است، دست یابیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حوزه ساخت تونل جای نگرانی وجود ندارد چراکه جامعه مهندسی ما ظرفیت خوبی دارد اما حوزه ناوگان و تجهیز ایستگاه‌‌ها برایمان از تونل و غیره مهم‌تر است بنابراین باید حوزه ناوگان مترو را جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در داخل کشور مجموعه‌‌هایی هستند که توانایی‌ تولید برخی از تجهیزات را دارند اما با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده مشکل موجود مربوط به سرمایه در گردش و حجم نقدینگی است چراکه در حوزه صنعت و ساخت واگن بیشترین هزینه متعلق به خرید مصالح است و اگر سرمایه در گردش شرکت‌ها تأمین شود شاید بتوانیم استفاده بهتری از توانایی‌‌های داخلی داشته باشیم.

دنیامالی خاطرنشان کرد: ما درباره پله برقی‌های مترو زیرسوال هستیم و در کوتاه ترین زمان ممکن خبر خرابی هر یک از آنها منتشر می‌شود، علاوه براین چندی پیش با جمعیت سرگردانی در خیابان رو به رو شدیم که متوجه شدیم دلیل آن نقص فنی قطار بوده است و مردم وحشت‌زده شد‌ه‌ و اقدام به شکست شیشه‌ها کرده‌ بودند. این در حالی است که هرچه طول خطوط بیشتر شود امکان بروز چنین مشکلاتی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: خواهش بنده این است به صورت موازی در احداث تونل و ایستگاه‌ها توجه جدی به سفارش تولیدات لازم داشته باشیم و تا جایی که امکان دارد از ظرفیت داخل استفاده کنیم چراکه در حال حاضر بسیاری از جوان‌های ما بیکار هستند. همه می‌دانند دستگاه تی بی ام کیفیت و راندمان بالایی دارد اما اگر حفاری را به صورت دستی انجام دهیم می‌تواند در ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد چرا که به عقیده بنده استفاده از این تجهیزات مناسب کشورهایی است که نیروی انسانی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مترو تهران در میان متروی سایر کشورهای دنیا جوان محسوب می‌شود، اظهار داشت: تلاشمان این است رویکرد خوبی در شورای چهارم نسبت به مترو داشته باشیم. در عین حال نیز تأکیدمان این است که برای ایستگاه‌‌های خطوط جدید سیستم حائل نصب شود تا در افزایش ایمنی مسافران اثرگذار باشد

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در ادامه اظهارات دنیامالی،‌ گفت: گزارشی که در ابتدای شورای چهارم درباره مترو دریافت کردیم،‌ گزارش خوبی نبود و همه دوستان به این نتیجه رسیدند که حوزه مترو پررنگ‌تر دیده شود که این اتفاق نیز افتاد و لازم است تشکر ویژه‌ای قرارگاه خاتم‌‌الانبیا و مؤسسه حرا که در سراسر کشور منشاء خیر هستند،‌ داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه بنده نیز معتقد هستم کار مترو عمرانی نیست و نیمی از آن صنعتی است، افزود: در همین استان لرستان که استان محرومی است اگر قرارگاه خاتم عقب بکشد،‌ همه پروژه‌‌ها تعطیل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *