جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

زیباکلام: فکت شیت ایرانی منتشر شود

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 418611
صادق زیباکلام هم خواستار انتشار فکت‌شیت ایرانی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، صادق زیباکلام، از استادان اصلاح‌طلب در بخشی از سرمقاله خود در شماره دوشنبه روزنامه آفتاب یزد نوشته است:

به نظرم این حق مسلم مردم ایران است که بدانند دقیقا در مذاکرات هسته‌ای بر روی چه موضوعاتی توافق شده و حتی نمایندگان مجلس نیز قطعا باید بدانند در «فکت شیت » ایرانی چیست.

او همچنین در قسمت انتهایی این یادداشت که با عنوان «رفتاری سیاسی‌ای که کادوپیچ شده است»! منتشر شده، می‌گوید: بنده معتقدم باید این نهاد(مجلس) در جریان کل مذاکرات قرار بگیرد و به اعتبار اینکه مجلس بنابر دلایل سیاسی در مقطعی نخواسته وارد ماجرای هسته‌ای شود نباید مانع شد تا در جریان باشد. فکر می کنم هرجایی که مجلس ورود پیدا نکرده ما بهای سنگینی داده‌ایم.تاریخ گواهی می دهد که مجلس باید در همه این مسائل ورود پیدا کند .هر چند که این مجلس در قبال مسئله هسته ای در گذشته و اکنون رفتار درست و متناسبی نداشته است!

*صادق زیباکلام در زمره منتقدان جدی فناوری هسته‌ای کشور و از مدافعان اصلی تفاهم لوزان است.

در عین حال اما بر خلاف عده‌ای از مدافعان توافق نهایی که این روزها بصورت هم‌صدا بر عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی مذاکرات لوزان تأکید می‌کنند؛ باید موضع آزادفکرانه زیباکلام را ستود که بر نقش مهم مجلس در فرایند مذاکرات هسته‌ای و ضرورت اطلاع مردم و نمایندگانشان از مفادّ فکت‌شیت ایرانی صحّه گذارده است. (اگرچه همین صحّه گذاردن نیز با طرح اتهاماتی غیر واقعی خطاب به مجلسیان در زمینه عملکردشان در دولت گذشته همراه بوده است)

البته باید دانست اینکه زیباکلام با مفادّ محرز فکت‌شیت ایرانی مخالف باشد یا موافق؛ بحث دیگریست اما می‌توان همین مقدمه وی مبنی بر ضرورت انتشار فکت‌شیت ایرانی را هم به مثابه یک سخن خوب و مثبت ارزیابی کرد.

ماجرای انتشار یا عدم انتشار فکت‌شیت یا همان گزارش‌برگ ایرانی از مذاکرات لوزان، تبدیل به یکی از مناقشات اصلی در پرونده هسته‌ای دولت یازدهم شده است.

مقامات مذاکره‌کننده تاکنون بصورت رسمی، فکت‌شیت آمریکایی منتشر شده را تکذیب نکرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcizva5zt1azq2.cbct.html
jahannews.com/vdcizva5zt1azq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس این بابا بلده حرف حسابم بزنه