جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بهانه مشرف برای برسمت‌شناختن اسراییل

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 448915
رئیس‌جمهور اسبق و رئیس اسبق ستاد ارتش پاکستان با اشاره به تقویت روابط هند و رژیم صهیونیستی هشدار داد که دهلی‌نو به‌دنبال کسب کمک برای پیشبرد جنگ نیابتی در پاکستان است، بنابراین پاکستان نیز باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «نیوز ترایب» خبر داد، پرویز مشرف رئیس جمهور اسبق و رئیس اسبق ستاد ارتش پاکستان گفت که اگر کشورش خواستار حل مسئله فلسطین است باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: پاکستان اگر خواستار حل درگیری با فسلطینی‌ها است، باید در مورد مسئله اسرائیل نرم‌تر عمل کند.

مشرف ادامه داد: به‌نفع دولت پاکستان است که رفتارش را تغییر دهد زیرا ما هیچ مرزی با اسرائیل نداریم جز اینکه به‌خاطر فلسطین، جنگ مذهبی را به پیش می‌بریم.

رئیس جمهور اسبق پاکستان اظهار داشت: اگر ابتکاری را برای بهتر شدن روابط پاکستان و اسرائیل در دستور کار قرار دهیم، به‌طور یقین موجب حل مسئله فلسطین نخواهد شد اما بهبود روابط با اسرائیل موجب می‌شود تا به جنگ علیه رقیب دیرینه خود (هند) ادامه دهیم.

وی بر این باور است که هند به‌دنبال کمک رژیم صهیونیستی برای پیشبرد جنگ نیابتی در پاکستان و کمک به شبه‌نظامیان است، در نتیجه اگر روابط اسلام‌آباد با اسرائیل بهتر شود با هند به‌طور مستقیم روبه‌رو خواهند شد.

مشرف اعلام کرد: اگر هند جنگ نیابتی را در پاکستان آغاز کند ما نیز واکنش قاطعی خواهیم داشت.

این در حالی است که برای نخستین بار در تاریخ، رئیس جمهور هند قرار است به اسرائیل سفر کند.

«پراناب موکرجی» رئیس جمهور هند در اواخر ماه جاری میلادی به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد و سه توافقنامه‌ دوجانبه در زمینه‌های آب، انرژی و آموزش عالی به امضا خواهد رساند.

«دانیل کارمون» سفیر رژیم صهیونیستی در هند گفت: سفر موکرجی آغازگر گسترش روابط دوجانبه خواهد بود.

هند روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را از سال ۱۹۹۲ میلادی آغاز کرد در حالی که این کشور رژیم اسرائیل را در سال ۱۹۵۰ میلادی به رسمیت شناخته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *