جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

نتیجه یک سال مذاکره با ۱+۵ +اینفوگراف

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 380712
پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، طرحی اینفوگرافیک را با عنوان ˈ نتیجه یک سال مذاکرهˈ منتشر کرده که در آن شواهدی بر بی فایده و مضر بودن تعامل با آمریکا مرور شده است.
به گزارش جهان، رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان وزارت خارجه، در تاریخ ۲۲ مرداد ۹۳رابطه و مذاکره با آمریکا را اقدامی بی نفع و با ضرر دانستند و برای بی فایده بودن تعامل با آمریکا و ضررهایی که در جریان این مذاکرات متوجه کشور میشود، مصادیقی را بیان کردند.

 در سطر نخست این طرح اینفوگرافیک نوشته شده است:' مذاکره ضرر داشت'. پایین تر از آن طرح ها و جملاتی را می خوانیم که مصداق ها و دلایل این زیان و ضرراست.

طبق این طرح، ' تند تر و اهانت آمیز تر شدن لحن آمریکایی ها'، ' متهم شدن جمهوری اسلامی به تذبذب در افکار عمومی' و ' ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آمریکا' ، از جمله دلایل مضر بودن مذاکرات است.

 

در ذیل عبارت ' تندتر و اهانت آمیز تر شدن لحن آمریکایی ها' بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب مشاهده می شود:

می شنوید لحنها و حرف های اینها را ، آنجایی که علیه ما اقدام نمی کنند، می گویند نمی توانیم؛ راست می گویند، نمی توانند.

تصویر جان کری و وندی شرمن را در بخش دیگری ازاین تصویرمی بینیم. کری می گوید: اگرآنها اکنون بخواهند توافقنامه را دور بیندازند و غنی سازی را بار دیگر آغاز کنند... گزینه نظامی آمریکا آماده و مهیا است. ایران حامی تروریسم است. ایران از حزب الله حمایت می کند ( العربیه - ۴ بهمن ۹۲)

شرمن هم می گوید: فریب در 'دی ان ای' ایرانی ها نهفته است( نیویورک تایمز - ۱۱ مهر ۹۲)

در مورد متهم شدن جمهوری اسلامی ایران به تذبذب در افکارعمومی هم این بخش از بیانات رهبر انقلاب را می خوانیم: غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، ایران را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می دهند.

درذیل این عکس طرحی گرافیکی به چشم می خورد که در آن نوشته شده است: محدود کردن توان موشکی ایران و قطع حمایت از گروه های مقاومت.( رسانه ها- ۹ مرداد ۹۳)

در باره ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی امریکا نیز رهبر انقلاب می فرمایند: آمریکایی ها توقعات طلبکارانه بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبون های عمومی بیان کرده اند.

در پایین این عبارات، مصداق های اظهارنظرها و تصمیم گیری های آمریکایی ها را می خوانیم: تغییر کاربری و تضعیف مجتمع های هسته ای و بازرسی های فوق العاده از تاسیسات نظامی( دویچه وله- ۲۰فروردین ۹۳)

بخش دوم این طرح اینفوگرافی این عبارت است: مذاکره فایده ای نداشت.

دلایل بی فایده بودن مذاکره هم طبق این طرح ' افزایش دشمنی های آمریکایی' و ' افزایش تحریم های آمریکایی ها' است.

در صحت این استدلال، بیانات رهبر معظم انقلاب را می خوانیم که' شخصیت های سیاسی و مطبوعات شان، کینه های درونی خودشان را باز نشان می دهند'. ایشان درباره افزایش تحریم ها هم می گویند:' البته می گویند این تحریم ها جدید نیست اما در واقع جدید است'.

در بخش پایانی این طرح خلاصه ای از تحریم های آمریکا در یک سال گذشته آمده است که شامل تحریم کردن ۳۱ شرکت و نهاد ایرانی، ۱۶ شرکت کشتیرانی ، ۵ بانک ایرانی ، ۲۰ شهروند ایرانی و دوشهروند خارجی ، سه بانک خارجی، ۱۵شرکت خارجی و نیز جریمه ۹ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برای شرکت ها و افراد ایران می شود.(وزارت خزانه داری آمریکا)
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اگه همین مذاکرات نمیبود الان معلوم نبود چه بلایی سر اقتصاد داغون مملکت که از احمدی نژاد به ارث رسید ، میومد!
باید خدا رو شکر کرد که حداقل الان خبری فروپاشی اقتصادی نیست!