جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

نگرانی چمران از دولتی شدن شهرداری‌ها

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 432110
رئیس شورای شهر تهران از بررسی لایحه ای در مجلس خبر داد که بر اساس آن تمامی شهرداری های کشور دولتی شده و تحت نظر سازمان شهرداری ها و دهیاری ها قرار می گیرند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهدی چمران در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان اینکه مجلس در حال بررسی لایحه استخدامی شهرداری های کشور است، گفت: این لاحیه تنها نامش نحوه قانون استخدام شهرداری هاست اما محتوایش چیز دیگری است که خلاصه آن می شود تثبیت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و دولتی شدن شهرداری های سراسر کشور.

وی با بیان اینکه براساس این طرح از اختیارات شورای عالی استان ها، شهرداری ها و شوراها کاسته می شود، افزود: سازمان شهرداری و دهیاری ها مصوبه ندارند و به دنبال تثبیت خودش است و باید به جای دولتی کردن شهرداری ها و تضعیف شوراها و شهرداری ها به دنبال قانونی کردن خودش باشد.

چمران با تاکید بر اینکه تصویب چنین لایحه ای عقب گرد نظام محسوب می شود، گفت: نباید سازمانی برای آنکه خودش را جا بیندازد شورا و شهرداری را خراب و تضعیف کند. این طرح طی دو هفته آینده در صحن مجلس بررسی می شود و منتظر رای گیری است. در حالی که ما باید به دنبال مدیریت یکپارچه شهری باشیم دوستان به دنبال دولتی کردن شهرداری ها هستند.

وی خطاب به اعضای شورا که ارتباطات بیشتری با دولت دارند، افزود: باید تمامی اعضا تلاش کنند با ارتباطی که دارند مانع طرح چنین موضوعی در مجلس شوند.

ناصر امانی نماینده شهرداری تهران در شورا نیز با بیان اینکه این طرح چندین بار با درخواست شهردار تهران به تعویق افتاده است، گفت: بر اساس این قانون تمام اداره امور شهرداری های کل کشور زیر نظر سازمان شهرداری ها قرار خواهد گرفت.

چمران در ادامه سخنان امانی گفت: در حال حاضر تنها یک ساختمان در تهران به عنوان سازمان شهرداری ها و دهیاری ها وجود دارد که پس از تصویب این قانون در تمام کشور یک نمایندگی خواهند زد.

وی همچنین در خصوص ساخت و ساز ساختمان مجلس گفت: ساختمان مجلس در تمامی کشورها سمبل و نمونه معیاری آن کشور است و درست نیست ما ساختمانی با شیشه و کامپوزیت بسازیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرتضی
Iran, Islamic Republic of
آقای چمران ترا بخدا دست بردار و ما شورا نمی خواهیم بهترین نحوه اداره شهرداریها توسط دولت و وزارت کشوره و شورا بلایی است که افتاده بر سر شهرداریها.