پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

ادعای ضد ایرانی سران‌ جزیره بحرین

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 436215
ماه مارس سال ۲۰۱۵ این عربستان سعودی و امارات بودند که با ارسال ۱۵۰۰ نیروی نظامی و تجهیزات انبوه زرهی و لجستیکی دموکراسی را در "جزیره بحرین" به بدترین شکل سرکوب کردند و ده‌ها نفر را کشتند یا زخمی کردند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، سران"جزیره بحرین" (حکومت آل‌خلیفه) از سال ۲۰۱۱ میلادی در محاصره انبوهی از اعتراضات و خیزش‌های مردمی مواجه شده‌اند که پاسخی جز سکوت کردن یا سرکوب کردن برای مردم کشورشان ندارند.

 
تلاش حکومت آل‌خلیفه بر این است که همواره با دموکراسی‌زدایی و نادیده گرفتن حقوق اساسی ملت؛ آن‌ها را مورد هجمه قرار دهد.

در این پروسه برخی کشورهای منطقه غرب آسیا که نقش مضری در صلح و امنیت منطقه دارند تلاش می‌کنند تا با کمک به سران "جزیره بحرین" آنها را در از بین بردن دموکراسی یاری کنند.

* بازخوانی ادعای ضد ایرانی آل‌خلیفه

سران آل‌خلیفه اخیرا با یک ادعای ضدایرانی تلاش کردند تا ایران را مورد هجمه قرار دهند.

اخیران سران "جزیره بحرین" مدعی شدند "دو مظنون را که قصد داشتند انواع سلاح و مهمات از ایران را به بحرین منتقل کنند را دستگیر کرده است."

* هدف سران‌ آل‌خلیفه چیست؟

هرچند این ادعای تامل‌برانگیز در حالی مطرح می‌شود که جمع‌بندی مذاکرات "وین" به نتیجه رسیده و سران "آل‌خلیفه" تلاش می‌کنند تا صلح‌طلبی جمهوری اسلامی ایران را زیرسوال ببرند و ضمنا در این مسیر از کمک‌های عربستان سعودی هم بهره‌مند می‌شوند.

علاوه بر این ایران هیچگاه از شورش‌های مسلحانه در کشورهای منطقه حمایت نکرده و نمی‌کند، زیرا اگر قرار به مسلح شدن بحرین بود، سال ۲۰۱۱ میلادی این اتفاق رخ می‌داد؛ اما جمهوری اسلامی ایران برخلاف عربستان سعودی که صدها تن سلاح و تجهیزات نظامی را راهی بحرین کرد، هیچگاه موافق گزینه شورش مسلحانه نبوده و این موضوع بارها از زبان مسئولین ارشد ایرانی تاکید شدهاست.

* ظریف: ادعاهای بحرین کاملا بی‌پایه و اساس است

دکتر "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان در این باره اظهار داشت: "من صراحتا می‌گویم که ادعاهای بحرین کاملا بی‌پایه و اساس است و این کشور می‌خواهد از هرگونه پیشرفت و همکاری میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس جلوگیری کند.

* تجهیزات نظامی عربستان در بحرین

ماه مارس سال ۲۰۱۵ این عربستان سعودی و امارات بودند که با ارسال ۱۵۰۰ نیروی نظامی و تجهیزات انبوه زرهی و لجستیکی دموکراسی را در "جزیره بحرین" به بدترین شکل سرکوب کردند و ده‌ها نفر را کشتند یا زخمی کردند.

* اسفندیاری: باید موارد جنایات حکومت بحرین استخراج شود

"احمد اسفندیاری" رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر درباره نقض حقوق بشر در کشورهای عربی از جمله "بحرین" و "عربستان سعودی" اظهار داشت: در "بحرین" اعتراضاتی وجود دارد که نه تنها به آن رسیدگی نمی‌شود بلکه با سرکوب مواجه می‌شود.

* متأسفانه در دنیای امروز شاهد بی‌عدالتی هستیم


وی ادامه داد: متأسفانه در دنیای امروز شاهد بی‌عدالتی هستیم و مدعیان حقوق بشر به جای رسیدگی به حقوق حقه اکثریت ملت بحرین، آن‌ها را نادیده می‌گیرند و به دنبال منافع خود هستند.

* باید یک فشار مضاعف به انگلیس و آمریکا برای احقاق حق ملت‌های منطقه وارد آوریم

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با بیان این که ما باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا همه آزاداندیشان را در راستای مقابله با استکبار قرار دهیم، یادآور شد: باید یک فشار مضاعف به "انگلیس" و "آمریکا" برای احقاق حق ملت‌های منطقه وارد آوریم.

* رسانه‌های مستقل توان مانور ندارند


اسفندیاری ادامه داد: در "بحرین" یک رشته اتفاقاتی می‌افتد که قابل تشخیص است و در فضای رسانه‌ای، رسانه‌های بین‌المللی مستقل، توان چنان مانوری ندارند.

* عدم وجود جریان آزاد اطلاع‌رسانی در انگلیس و آمریکا

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر گفت: عدم وجود جریان آزاد اطلاع‌رسانی مشکلی جدی است که در انگلیس و ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

وی اظهار داشت: باید موارد جنایات حکومت "بحرین" استخراج شود و در مجامع بین‌المللی پیگیری گردد و باید کمک کنیم تا NGOهای مردمی این کشور دست به دست هم دهند تا در دادگاه‌های بین‌المللی بتوانند حق ملت "بحرین" را استیفا کنند.
 
* به دادگاه‌های بین‌المللی هم خیلی امیدی نیست

اسفندیاری افزود: هر چند که به دادگاه‌های بین‌المللی هم خیلی امیدی نیست و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد پیگیر دادگاه‌های بین‌المللی مستقل برای محاکمه جنایتکاران باشد.

* لزوم ایجاد یک دادگاه بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران با پیگیری جنبش عدم تعهد


رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با بیان این که ایجاد یک اتحاد بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران شدنی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران رئیس جنبشی است که ۱۵۰ کشور در آن عضو هستند لذا می‌تواند پیگیر محاکمه جنایتکاران جنگی باشد.

لذا "آل‌خلیفه" و "آل‌سعود" با یک سناریوی تعریف شده قصد دارند تا به اعتباری جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور صلح‌طلب آسیب برسانند و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بحرین تنها یک جزیره نیست بلکه یک کشور مستقل است.